Wel of geen garantiekaart bij de verpakking?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Han S
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2005 12:41
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Hoi allemaal,
Ik heb vanaad mijn 300D kit met grip bij Kral gekocht. Deze stond in de etalage (de laatste die ze nog hebben). Nadat ik had besloten deze te kopen, werd hij uit de etalage gehaald en in de dozen gedaan. Uiteraard heb ik eerst gekeken of er krassen zijn en even mee gespeeld. Ik was vergeten te vragen of de garantie in de verpakking was. Thuis aangekomen zag ik geen losse garantiekaart, wel de losse instructie blaadjes voor de grip, accu en lens. Er zit wel een geseald pakket NL handeiding, sofware, drivers enz. Zal de garantie kaart hierin zitten?
Ik weet wat jullie zullen zeggen: Gewoon open maken, dan weet je het wel of die erin zit. Mijn antwoord: ik wil de camera eerst uittesten of er geen defekten, back focus o.i.d zijn zodat ik kan omruilen. Dus wil ik geen verpakkingen openen(stuk maken) tenzij echt noodzakelijk is. Ik zal ook morgen naar Kral bellen of de garantiekaart los in de doos of verpakt met de handleiding zit.
Bedank.
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Kaart of geen kaart; je hebt gewoon garantie. Je hebt als het goed is je aankoop bewijs. Dat is voor de Nederlandse wet voldoende om je garantie te garanderen!
Han S
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2005 12:41
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Hoi maced,
Dat zei mijn neef ook. Maar ik was vandaag bij een andere fotowinkel(geen Kral filiaal) gaan vragen over de aanwezigheid van de garantiekaart. Men zei dat er altijd garantiekaart bij zit. In mijn geval zullen er 2 zijn: 1 van de body en 1 van de lens. Toevallig was er op dat mement een koppel die ook zo'n pro kit(body + lens + grip) kocht. En de verkoper liet meteen 2 grantiekaarten mij zien. Hij zei nog: geen garantiekaart= geen garantie bij Canon.
Toen ik thuis was meteen Kral gebeld dat er geen garantiekaarten bij zaten terwijl het wel moet. Ze gaan kijken of ze de kaarten ergens laten liggen. Ik kon meteen naar Kral komen; mocht ze de kaarten inderdaad vinden...
Toen ik daar was bleek dat bij een andere Pro kit ook geen garantiekaarten bij zaten! Ik vroeg of de verkoper naar andere filialen wilde bellen of bij hen ook dezelfde was. Filiaal Amstelveen nam niemand het op. Filiaal Leidsestraat zei dat ze ook geen garantiekaarten kunnen vinden! Heel bizar! Het lijkt alsof Canon de camera's aan Kral leveren zonder garantiekaarten bij te stoppen. De verkoper zal deze zaak volgende week maandag bij Canon en Kral hoofdkantoor uitzoeken. Zoiets heb ik nooit meegemaakt.
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

maced schreefCOLONKaart of geen kaart; je hebt gewoon garantie. Je hebt als het goed is je aankoop bewijs. Dat is voor de Nederlandse wet voldoende om je garantie te garanderen!
Hans ga hier maar van uit hoor.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
paulkarin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2004 16:47

Als dat niet zo is heb ik ook een probleem; ik kan me niet herinneren een garantiekaart gekregen te hebben, en ik heb wel de bon bewaard.
Gebruikers-avatar
Kleintje Pils
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1626
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2005 11:54
WoonplaatsCOLON Leusden
CONTACTCOLON

Zelfde hier, originele nederlandse 300D, maar zonder garantie kaart...

Ook bij m'n grip zat alleen een handleiding van de grip dus sja... indien deze terug moeten neem ik aan garantie te hebben aan de hand van mijn bon...
Mzzls Remco

[url=http://www.touchdown-aviation.com][img]http://img718.imageshack.us/img718/8660/tda.jpg[/img][/url] [url=http://www.twitter.com/tda_tweet][img]http://img20.imageshack.us/img20/1516/twitterlogoheadern.png[/img][/url]
triaxis130
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3713
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
WoonplaatsCOLON BE

Iets over de garantie;

Vraag liever nooit om een garantiekaart geleverd bij éénder wat je koopt in te vullen. Indien jij dit wel wenst en je gaat achteraf met brokken aan je gekochte goederen naar de winkel met die kaart als garantie; zul je onder garantievoorwaarden van de fabrikant vallen en die zijn zeker niet zo mals als de garantievoorwaarden van de zaak waar je aan de hand van het kasticket een garantie krijgt.
http://www.jasperfotografeert.com
Han S
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2005 12:41
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Hoi allemaal,
Hier ben ik weer. Ik heb zelf Canon helpdesk gebeld over de garantiekaart geval. Ondanks de Kral-verkoper mij had beloofd te bellen als hij met Canon heeft besproken over de afwezigheid van de garantiekaarten in de kit. Ik ben blij dat ik wel gedaan had. De kral-verkoper had Canon niet gebeld; dus mij ook niet! Ze hadden te druk omdat ze met z'n tweeen waren.
Canon zei dat ze inderdaad de garantiekaarten af willen. Ze beweren dat sommige klanten bijvoorbeeld vergeten de kaarten terug te sturen ter registratie, of vergeten stempel op de kaarten te vragen bij de winkel, of de kopers binnen de afkoelingsperiode de kaarten al hebben ingevuld maar de camera naar de winkel terug brengen omdat ze toch niet helemaal tevreden zijn. Bij alle camera's en lenzen worden de garantiekaarten maar eenmalig verstrekt!
Door zonder garantiekaarten mee te leveren heeft Canon deze problemen niet meer. Hierdoor is de aankoopbon van de camera/lens de garantiekaart. Canon erkent deze aankoopbon als garantiekaart. Mocht er gerepareerd moet worden dient men deze aankoopbon mee te sturen. Toen vroeg ik hoe ik moet bewijzen dat de camera in Nederland is gekocht heb als ik na vakantie in buitenland door de douane gaat. Op de aankoopbon staan geen serienummers erop. De douanee kan dan gewoon zeggen dat ik alleen met de aankoopbon op vakantie was gegaan en in buitenland de camera heb gekocht. De helpdesk-medewerker begreep mijn zorg en zei dat ik aan de Kral-verkoper moest vragen naar een (nieuwe) aankoopbon of factuur met daarop de serienummers van de camera en lens. Hiermee kan ik aantonen dat de camera en lens inderdaad in Nederland zijn gekocht.
Eenmaal bij Kral aangekomen heb ik dan verteld wat Canon adviseerde. De Kral-verkoper begreep het zet een stempel op het blaadje waarop de serienummers staan. Bovendien heb ik gelijkertijd een no-claim garantieverzekering voor de tweede en de derde jaar afgesloten. Op deze verzekeringspolis saan de serienummers ook op. Hier mee kan het niet meer mis gaan.
Voor de mensen die de camera al gekocht hebben maar geen garantiekaarten mee kregen, raad ik aan dezelfde te doen.
Voor de mensen die de camera nog moet aanschaffen, dienen deze tijdens de aankoop meteen te regelen.
De camera's/lenzen die wel garantiekaarten hadden waren al op de markt toen Canon die maatregel nam. Want mijn camera heeft al de nieuwste firmware versie 1.1.1. op zitten.
Groetjes.
Marieke
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 453
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2004 22:09

Ik heb ook geen garantiekaart gekregen, maar de fotograaf heeft uit eigen beweging de serienummers van kitlens en camera op de bon gezet. Is voor hem ook een stukje zekerheid, dat je niet met een andere camera voor garantie/service komt.

Voor de tweede lens en flitser bij dezelfde fotograaf is dat weer niet gebeurd.

Ik heb overigens nooit garantiekaarten gebruikt. Dat gedoe met dingen uit dozen knippen en zo. Bon is altijd voldoende geweest (voor niet Canon producten, wel te verstaan).
[size=75]Apparatuur kopen heb ik nu wel onder de knie, nu het fotograferen nog ;-)
[url=http://www.shutterstock.com/gallery.mhtml?id=11181&rid=11181]Shutterstock[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/file_search.php?action=file&filetypeID=0&s1=0&text=&username=MiStock&color]Istock[/url][/size]
Han S
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2005 12:41
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Marieke,
Tegenwoordig zijn in veel gevallen inderdaad de aankoopbon al voeldoene om garantie te waarborgen. Maar voor een set van 899,- euro wil ik toch mee zekerheid.
Groetjes
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar