Dylan & z'n moeder [update]

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
gerben_cadee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2006 12:32
CONTACTCOLON

Laat ik eens iets nieuws proberen :)

1:
Afbeelding

2:
Afbeelding

3:
Afbeelding

4:
Afbeelding

5:(nadruk -en- focus op het handje...)
Afbeelding

(eerste shoot met m'n nieuwe ef 50mm f1.8 II, wat een heerlijk lensje!)
Laatst gewijzigd door 1 op gerben_cadee, in totaal 19 keer gewijzigd.
Ofcourse my 40D is a point and shoot camera! If I don't point I get the strangest results, and if I don't shoot I don't get anything at all!
www.gerbencadee.nl
Lina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2008 14:15
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Ik wil nu niet te bot zijn, maar ik denk dat de moeder wel wat netter gekleed had mogen zijn. Want op de een of andere manier trekt dat nu een beetje veel aandacht. Terwijl het ook om de baby gaat.

Het licht vind ik ook nogal aan de felle kant. In foto 1 is dat niet heel erg een probleem, maar in de zwartwit foto's vind ik het niet echt mooi. Dit is een lief moment, waar wel wat zachter licht bij past.

Compostitie van foto 1 is goed maar normaal, foto 2 kijkt daarentegen minder lekker.
Compositie van foto 4 vind ik wel mooi, in tegenstelling tot foto 5. Daar zie je namelijk ook vrij weinig.

Ik denk zomaar, met zachter licht, dat hier véél meer uit te halen valt. Moeder en baby zijn een mooi plaatje samen ;).
I'm not going to change my identity, to be perfect
Gebruikers-avatar
gerben_cadee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2006 12:32
CONTACTCOLON

Lina schreefCOLONIk wil nu niet te bot zijn, maar ik denk dat de moeder wel wat netter gekleed had mogen zijn. Want op de een of andere manier trekt dat nu een beetje veel aandacht. Terwijl het ook om de baby gaat.
Hmm.. als ik een te net geklede moeder met een baby zie vraag ik me altijd af hoe ze dat doet.. m.i. is dat namelijk redelijk onmogelijk :) Maar goed.. dit is een duidelijk gevalletje smaak
('t is maar goed dat ze geen nette kleren aan had, dylan heeft ons laten zien wat hij allemaal kan produceren (en dan ook -alles-)
Lina schreefCOLON Het licht vind ik ook nogal aan de felle kant. In foto 1 is dat niet heel erg een probleem, maar in de zwartwit foto's vind ik het niet echt mooi. Dit is een lief moment, waar wel wat zachter licht bij past.
Denk weer een gevalletje smaak.. met de z/w's heb ik er heel bewust voor gekozen om het tegen het highkey aan te belichten, met als doel het neerzetten van een bijna sereen beeld...

Bij de zwarte achtergrond heb ik het zo uitgelicht dat moeder en kind (in ieder geval de band tussen ze) in mijn ogen zo'n beetje stralen
Lina schreefCOLON Compositie van foto 4 vind ik wel mooi, in tegenstelling tot foto 5. Daar zie je namelijk ook vrij weinig.
details.. het gaat om de details... het handje, het oortje.. de beelden die ik nog in m'n geheugen gegrift heb staan van m'n oudste die de borst kreeg, ondertussen 8 jaar geleden.. die details wil ik laten zien en vastleggen..
Ofcourse my 40D is a point and shoot camera! If I don't point I get the strangest results, and if I don't shoot I don't get anything at all!
www.gerbencadee.nl
Gebruikers-avatar
KD-fotografie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1413
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 20:59
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

De foto's met de donkere achtergrond spreken me niet aan, idd ook de kleding van de moeder maar de belichting vind ik ook te hard
3 en 4 vind ik daarintegen wel heel mooi, vooral de oogjes op 4!
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Tja, ik vind dus zelf die eerste twee foto's helemaal niet verkeerd. Vooral nummertje 1 laat een heerlijk ontspannen moeder met haar kind zien. Goeie interactie tussen die twee ook. Prima compositie.
Het hoofdje van nummer twee bengelt er wel een beetje bij :cry: maar die blik is onbetaalbaar.
Persoonlijk (maar dat is dus heel persoonlijk) zou ik voor publicatie hier op het forum iets geretoucheerd hebben rondom het gebiedje waar die kleine zijn dorst lest :wink:
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
iris
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2007 01:34

foto 3 4 en 5 vind ik mooi, dat high key daar houd ik wel van. foto 1 en 2 vind ik minder, zal ook wel aan smaak liggen.

op foto 1 vind ik het een beetje raar staan dat het lijkt alsof de moeder haar hand op het beebjes plassertje lijkt te hebben. ik ben er zelf sowieso niet kapot van om die delen in beeld te brengen.

x iris
sinds 9 november 07 eerste spiegelreflex: Eos 400D, kitlens 18-55, EF 55-200, BG
iris
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2007 01:34

foto 3 4 en 5 vind ik mooi, dat high key daar houd ik wel van. foto 1 en 2 vind ik minder, zal ook wel aan smaak liggen.

op foto 1 vind ik het een beetje raar staan dat het lijkt alsof de moeder haar hand op het beebjes plassertje lijkt te hebben. ik ben er zelf sowieso niet kapot van om die delen in beeld te brengen.

x iris
sinds 9 november 07 eerste spiegelreflex: Eos 400D, kitlens 18-55, EF 55-200, BG
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

laatste twee mooi en aandoenlijk.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
gerben_cadee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2006 12:32
CONTACTCOLON

Vort, nog een paar foto's uit die shoot :)

6:
Afbeelding

7: (tijdens de siesta van de kleine man ff misbruik van de gelegenheid gemaakt :) )
Afbeelding

8:
Afbeelding
Ofcourse my 40D is a point and shoot camera! If I don't point I get the strangest results, and if I don't shoot I don't get anything at all!
www.gerbencadee.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar