Rallysprint Veenendaal

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Fonzie26
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2007 18:06

Afgelopen weekend was het weer zover, het rally seizoen is weer van start gegaan. Ondanks de harde wind toch gegaan en een paar foto's kunnen maken. Graag jullie commentaar/kritiek of opmerkingen.

1:
Afbeelding

2:
Afbeelding

3:
Afbeelding

4: Helaas stond er een boom in de weg maar het komt erop neer dat deze zich eigen verremde en de containers indook.
Afbeelding

5:
Afbeelding

Foto's zijn gemaakt met een 40D, deze is net nieuw en was nog even wennen voor me.
Gebruikers-avatar
Red_Spike
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 555
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 19:37
WoonplaatsCOLON Naaldwijk
CONTACTCOLON

Jammer genoeg kon ik niet, maar ik zie van iedereen (ook op ander forum) bijna dezelfde foto's. Kan jij niks aan doen, ligt meer aan de sprint zelf.

Op zich zijn de foto's redelijk, nog niet erg spannend.
Foto 1 is er wel heel krap gekaderd.
Foto 2 mis ik scherpte, wel een mooi moment en compositie.
Foto 3 Jammer van de kleine uitsnede, wel mooi scherp
Foto 4 Netjes vast gelegd dat moment, niet erg spannend verder.
Foto 5 Nette foto, alleen had ik nog even gewacht, totdat de Porsche dwars begint te gaan als hij gas geeft.

Verder vind ik de kleuren heel verzadigd overkomen, dat kan komen omdat ik op school zit en het scherm dus niet goed is, of dat het bij het bewerken niet helemaal goed is gegaan.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Succes bij de volgende evenementen.

Mvg,

Alexander
www.rally-web.nl www.avoorberg.nl
Fonzie26
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2007 18:06

Red_Spike schreefCOLON Op zich zijn de foto's redelijk, nog niet erg spannend.
Dat was het probleem van deze sprint, veel spannende dingen zijn niet echt voorbij gekomen. Het was een vrij matte sprint, deelnemers deden wel hun best maar veel actie was er niet te halen. Vandaar ook wat andere foto's dan normaal.

Dank in ieder geval voor je commentaar, ben het niet met alles eens maar dat hoeft ook niet ;).
Gebruikers-avatar
Red_Spike
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 555
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 19:37
WoonplaatsCOLON Naaldwijk
CONTACTCOLON

Fonzie26 schreefCOLONDat was het probleem van deze sprint, veel spannende dingen zijn niet echt voorbij gekomen. Het was een vrij matte sprint, deelnemers deden wel hun best maar veel actie was er niet te halen. Vandaar ook wat andere foto's dan normaal.
Ik denk ook dat dat komt doordat het als opwarmer gebruikt werdt voor het aanstaande seizoen

Fonzie26 schreefCOLONDank in ieder geval voor je commentaar, ben het niet met alles eens maar dat hoeft ook niet ;).
Dat hoeft zeker niet, het gaat toch om een mening, maar mag ikz o vrij zijn om te vragen waar je het niet mee eens bent. Ik ben wel beneiuwd waar de verschillen liggen.

Mvg,

Alexander
www.rally-web.nl www.avoorberg.nl
Fonzie26
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2007 18:06

Red_Spike schreefCOLONDat hoeft zeker niet, het gaat toch om een mening, maar mag ikz o vrij zijn om te vragen waar je het niet mee eens bent. Ik ben wel beneiuwd waar de verschillen liggen.

Mvg,

Alexander
Dat mag je zeker. Het was inderdaad als opwarmer bedoelt en wat ik begrepen heb liep niet iedereen er voor warm. Jammer maar dat mocht de pret niet drukken.

Foto 5 kan ik het commentaar voorstellen echter, dwars door de bocht deden ze nauwelijks op een enkeling na. De foto's die je hier zit waren echt een van de weinige spannende momenten.

Foto 1 lijkt krap maar omdat er te weinig actie in de sprint zat heb ik getracht een andere insteek te vinden om een foto te maken. Het is weer eens wat anders zeg maar. Gezien de snelheid van de auto en de scherpte vond ik hem persoonlijk wel aardig gelukt.

De verzadiging van kleuren is een tijfelpuntje omdat niet elke monitor ze correct weergeeft, foto 2 is idd wel een beetje te maar voor mijn gevoel acceptabel, datzelfde geldt voor de andere.

Je opmerking over spannend, tja, meer kon ik er niet van maken helaas maar goed, volgende keer weer een kans en ik hoop dat de proefen wat spannender worden.
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Hier en daar behoorlijk krap gekaderd, op diverse foto's storende elementen al kun je hier niet altijd wat aan doen, dat hangt van de ruimte om je heen af. Als je ruimte heb probeer dan wat andere standpunten.
De close ups zijn grappig ter afwisseling maar misschien ook zo gecropt omdat de auto er niet helemaal op stond?

De scherpte zit in iederer geval aardig goed.

Grt Jan
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fonzie26
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2007 18:06

jandb schreefCOLON De close ups zijn grappig ter afwisseling maar misschien ook zo gecropt omdat de auto er niet helemaal op stond?

De scherpte zit in iederer geval aardig goed.

Grt Jan
Foto 3 en 5 zijn gecropt, de rest niet. Reden van het croppen was om iets anders te creeeren. bij foto's van dit soort evenementen valt het me op dat je met regelmaat bijna altijd hetzelfde ziet. Mijn mening is dat je met een beetje creativiteit en photoshop een andere foto kan neerzetten.

Welke storende elementen zijn volgens jou aanwezig? Ik zie ze zo niet een twee maar een ander paar ogen misschien wel. Alvast bedankt voor je moeite.
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Fonzie26 schreefCOLON Welke storende elementen zijn volgens jou aanwezig? Ik zie ze zo niet een twee maar een ander paar ogen misschien wel. Alvast bedankt voor je moeite.
Oke omdat je het wilt weten, ik wou niet te veel zeuren:

1) prima, misschien kun je het lint wegshoppen
2) De containers links en rechts, ik weet het maar het is toch storend, misschien croppen
3) ruimte rechts met marchal + lint, je kan beter ruimte over laten in de richting waar de auto heen gaat. (in beeld rijden ipv uitbeeld).
4) Container, had wel goed geweest als je een foto had toen hij er op dook.
5)Zelfde berhaal als foto 3 ruimte rechts ipv links.

Nogmaals niet om te zeuren maar omdat je er om vroeg.

Alle begin is moeilijk kijk maar in mijn voetbal topic.
Grt. Jan
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fonzie26
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2007 18:06

jandb schreefCOLON
Fonzie26 schreefCOLON Welke storende elementen zijn volgens jou aanwezig? Ik zie ze zo niet een twee maar een ander paar ogen misschien wel. Alvast bedankt voor je moeite.
Nogmaals niet om te zeuren maar omdat je er om vroeg.

Alle begin is moeilijk kijk maar in mijn voetbal topic.
Grt. Jan
Het is geen zeuren hoor, athans, zo zie ik het niet. Sommige dingen zijn persoonlijk maar ook dat mag geen probleem zijn. De reden dat ik er naar vraag is dat ik erg benieuwd ben hoe een andere fotograaf ernaar kijkt.

De mensen die niet fotograferen vinden het allemaal mooi, logisch maar zelf heb ik wel eens behoefte aan opbouwende kritieken of tips.

voor wat betreft je opmerking over foto 4. ik had die foto kunnen hebben als er geen boom in de weg stond, die zie je dus op de daaropvolgende foto waardoor deze onbruikbaar is geworden. Volgende keer zit er standaard een zaag in mijn tas.

Voor de rest, ik zal eens kijken wat ik er mee kan doen. Dank in ieder geval voor je toelichting ;)
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Graag gedaan, ik heb ook graag opbouwende kritiek. Hier leer je van.

Groetjes Jan
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fonzie26
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2007 18:06

jandb schreefCOLONHier leer je van.

Groetjes Jan
zeker, een niet fotograaf vindt iets sneller mooi als een fotograaf zelf. Denk ook dat het heel lang duurt voordat je niks meer leert....
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar