[verzameltopic] Motorcross Lichtenvoorde

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Vandaag in het altijd dampende Lichtenvoorde geweest (en heb zo'n beetje de hele achterhoek gezien).

Jeroen, wat was er dan in Lichtenvoorde te doen?
Nou, je hebt de topictitel dus duidelijk niet gelezen. Maar voor de goede orde zal ik het hier herhalen. Er werd vandaag gereden met crossmotoren.
De jaarlijkse (denk ik) clubkampioenschappen.

Samen met Michael en Edwin (die ook nog een vriend meenam wiens naam ik me ben ontschoten) hebben we honderden, zo niet duizenden foto's gemaakt. Was voor mij de eerste keer, en voor Michael volgens mij ook.

Hier alvast een teasertje.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=100746[/img]

Ik sta nu op het punt om biertjes te gaan drinken (ja een erg druk fotografisch weekend, dus dit is mijn enige avondje vrijaf)
Morgenavond eerst even de dingen waarvoor ik etaald word afwerken, maar later zullen er nog meer foto's bijkomen.

En uiteraard hebben de andere ook foto's gemaakt.
En die willen we ook zien. Niet dan?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Mooie plaat, alleen zou ik proberen die donkere vlekken onder in weg te poetsen.

Gr Johan
Laatst gewijzigd door 1 op EOSKOP, in totaal 8 keer gewijzigd.
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Gebruikers-avatar
Designer
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 588
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 16:30
WoonplaatsCOLON Gaanderen
CONTACTCOLON

dejong1racing schreefCOLONVandaag in het altijd dampende Lichtenvoorde geweest (en heb zo'n beetje de hele achterhoek gezien).
...//...
En uiteraard hebben de andere ook foto's gemaakt.
En die willen we ook zien. Niet dan?

Idd. een mooie plaat. Het waren clubwedstrijden, daar volgen er dus meer van, maar dat terzijde.
Zal vanavond een mijn foto's uitzoeken en kijken of ze het waard zijn om te plaatsen :wink:

groeten edwin
40D | 24-105 | 70-200 | 430 EX | gereedschapskist |
Gebruikers-avatar
Designer
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 588
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 16:30
WoonplaatsCOLON Gaanderen
CONTACTCOLON

Als eerste wilde ik ff zeggen dat het een leuke middag was, voor herhaling vatbaar zeg ik maar.

Ik heb vanavond ff in naar de foto's gekeken die ik geschoten heb,
zelf vind ik ze niet geschikt voor de showcase, maar omdat TS dit verzameltopic hierin heeft gemaakt zet ik ze er wel bij.

1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=100756[/img]

2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=100755[/img]

3
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=100754[/img]


groeten, en ben benieuwd wat je nog meer gechoten hebt jeroen en natuurlijk ook Michael.
40D | 24-105 | 70-200 | 430 EX | gereedschapskist |
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik ben niet zo'n (motor)sport fotograaf, maar lees wel graag mee in de topics. Maar bij deze wou ik toch echt even dit kwijt:

@Designer: Foto 1 met panning WAUW wat mooi gedaan. Petje (Hempje) af, Top.

Jeroen, die van jou mag er ook wezen, niks op aan te merken.
(we spreken je rond Woensdag wel weer als je bent bijgekomen van dit weekeind :lol: )
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Michaeldw

Hallo Jeroen, Edwin, e.a.!!

Resultaten van jullie zien er al goed uit.
Zelf heb ik nog geen tijd gehad om mijn foto's door de nabewerking te halen, dat zal ik waarschijnlijk morgenavond doen.

Zal dan ook meer tijd nemen om te reageren op jullie foto's.

Van mij ook alvast 1 teasertje:

1.
Afbeelding

Groeten,
Michael

Edit:
Jeroen:
foto1.. Mooi moment, ik heb volgensmij dezelfde sprong erop staan klikkerdeklik. Je hebt de kleur van de lucht mooi weten te behouden, evenals de details! Ben zeer benieuwd naar de rest van je foto's

Edwin:
Je sluitertijden zijn over het algemeen denk ik iets te laag. Bij de actiefoto' zit je op 1/500 F8, dit had je misschien beter op 1/1000 f5.6 kunnen zetten. Krijg je wat meer detail in het zand.
Foto 1 ziet er spectaculair uit!!
Bij foto 2 heeft de motocrosser een mooie houding, goed moment. 1 stopje minder knijpen van je diafragma en je had mooi wat opspattend zand kunnen vastleggen. Dat gaan we dus de volgende keer mooi doen!
Laatst gewijzigd door 3 op Michaeldw, in totaal 10 keer gewijzigd.
Michaeldw

Nou..

De foto's zonet in recordtempo door de nabewerking gehaald.
Zelf ben ik best tevreden over het resultaat! 1 ding staat in ieder geval vast: ik ga vaker!! 19 april is Freestyle opstapdag in lichtenvoorde. Zullen we weer gaan?

Hieronder de resultaten van afgelopen zaterdag:

Sprongen:
2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

Overig:
6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

'I've got plenty more where that came from...'
Gebruikers-avatar
jeremy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2007 15:20
CONTACTCOLON

ik zie hier een stel hele mooie plaatjes voorbij komen 8) helaas kon ik er niet bij zijn door andere verplichtingen.. :cry: volgende x ben ik er zeker bij 8) en ik zie dat er goed is geluisterd naar de comments over het pannen in de motocross... :twisted: :!: gaaf om te zien dat er geluisterd wordt,


@ Michaeldw
geweldige serie platen! petje af :wink: :!:

Ik had het een stuk moeilijker van het weekend, vooral zondag was een nogal stormachtige dag in een donker bos, niet de ideale omstandigheden, maar werk is werk :twisted: zal zometeen wat posten :)
Canon Eos 1d mark III | 24-70mm F2.8 L USM Canon | 70-200mm F2.8 L USM Canon | 300mm F2.8 L IS USM Canon | 580EX II Canon | 40D | 2.0 Extender | Lowepro Photo Trekker AW II | en wat ander spul..
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Wow, ik zie hier een paar hele scherpe superplaten voorbij komen. Ik krijg zowat zin om mee te gaan. Al ligt lichtenvoorde wel erg ver van het Westland vandaan.

Zijn er geen wedstrijden meer richting randstad?
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos Images
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 14:55

Zeker prachtige platen.
Gebruikers-avatar
Designer
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 588
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 16:30
WoonplaatsCOLON Gaanderen
CONTACTCOLON

Michaeldw schreefCOLONNou..

De foto's zonet in recordtempo door de nabewerking gehaald.
Zelf ben ik best tevreden over het resultaat! 1 ding staat in ieder geval vast: ik ga vaker!! 19 april is Freestyle opstapdag in lichtenvoorde. Zullen we weer gaan?
De 19e is denk ik wel een optie, denk alleen dat ik met mijn 17-70 iets te weinig mm heb maar dat zie ik dan wel, bultje ( of eigenlijk oprijplaat van een meter of 4) is n.l. ietsie hoger .....
misschien moeten we ff een topic openen anders.

groeten edwin
40D | 24-105 | 70-200 | 430 EX | gereedschapskist |
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ik wacht met spanning op de rest van de foto's, of blijft het hierbij?

Grt. Jan

PS zijn er ook motocross wedstrijden meer richting randstad?
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Designer
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 588
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 16:30
WoonplaatsCOLON Gaanderen
CONTACTCOLON

jandb schreefCOLONIk wacht met spanning op de rest van de foto's, of blijft het hierbij?

Grt. Jan

PS zijn er ook motocross wedstrijden meer richting randstad?

Wat ik ervan begrepen heb zou Jeroen nog wat foto's posten wanneer hij tijd had, ik zal morgen eens kijken of ik nog tijd kan vrijmaken hiervoor.

Ik weet niet of Arkel en Waardebrug bij je in de buurt ligt,
kijk anders een op de site van de KNMV, daar kun je alle takken van motorsport zien met de kalender erbij, ik hoop dat je daar iets aan hebt.

groeten edwin
40D | 24-105 | 70-200 | 430 EX | gereedschapskist |
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Thanks, ik zat eigenlijk ook een beetje te lonken voor een minimeeting wat meer centraler :-)

Grtz Jan
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Michaeldw

jandb schreefCOLONIk wacht met spanning op de rest van de foto's, of blijft het hierbij?

Grt. Jan

PS zijn er ook motocross wedstrijden meer richting randstad?
Wacht eigenlijk ook nog op de foto's van Jeroen :)
Misschien zit er bij mij ook nog wel een update in...
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Sow, eindelijk de tijd gehad om toch even naar de foto's te kijken.

Maaaarrrrrrrrrrrrrrrr.......

Eerst die van jullie even bespreken

@Designer
Het blijft lastig dat pannen, zeker als het allemaal zo dichtbij is en relatief gezien niet zo hard gaat. Veel schieten, veel afkeuren en een beetje mazzel hebben. Hoe groter het brandpunt, hoe makkelijker het gaat

De snelheid zit er bij alle drie de foto's wel in (ik weet niet welke sluitertijden je hebt gebruikt) maar dat echte messcherpe is helaas niet aanwezig.

Ik heb gemerkt dat het pannen van 'brommers' toch iets anders is dan auto's; het is allemaal dichterbij en gaat iets langzamer. Ik kon ongeveer 60% afkeuren
Heb je ook nog andere foto's

@MichaelDW
Niets op aan te merken, allemaal retescherp en de actie spat er vanaf.
Ik had alleen bij foto 7 wad verder naar rechts gaan staan, dan stond ik er niet op. :lol:

Mijn eigen foto's?
Hier

#1
Afbeelding
Ook ik heb een 'startertje'. Ik heb er alleen voor gekozen om deze wat meer detail te maken

#2
Afbeelding
Even met dat beentje net wat sneller door de bocht

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5
Afbeelding
Panning met 15mm fish-eye. Plaatje is wel wat gecropt.

#6
Afbeelding

#7
Afbeelding
En eruit met een jump
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Designer
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 588
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 16:30
WoonplaatsCOLON Gaanderen
CONTACTCOLON

@Jeroen,

Wat je verteld over mijn foto's klopt wel, zit met de sluitertijden idd wat te lang, hier heb ik het met Michael al over gehad en ga we in de volgende sessie aan werken, zodat de foto's mooi bevroren zijn maar toch de snelheid erin zit, hopelijk zijn ze dan ook zoals jullie dat noemen messcherp.

Wat jou foto's betreft, en mooie serie idd lekker scherp, verder weet ik er niet zoveel over te zeggen, vind ze een beetje gewoon, (ik weet niet of ik dat recht van spreken heb eigenlijk) had van jou heeele mooie verwacht, en was ook erg benieuwd naar je foto's. Zelf vind ik foto 2 en de openingsfoto het mooist.

groeten Edwin
40D | 24-105 | 70-200 | 430 EX | gereedschapskist |
Michaeldw

Hallo Jeroen,

Daar zijn dan je foto's!
Je foto's zijn ook erg scherp, daar niets op aan te merken.
Bij foto 2 was het misschien mooier geweest om een nog iets snellere sluitertijd te gebruiken.
foto3 vind ik de minste van de serie, deze doet me weinig omdat ik alleen maar een rug zie van de rijder.
Het pannen van foto 5 is je nog aardig gelukt, lijkt me niet makkelijk om te pannen op die plek (ja mensen, heb er zelf ook gelegen). Had al genoeg moeite met een snelle sluitertijd op groothoek daar liggend in het zand.

Heb je foto 7 nog wat bewerkt in photoshop, 2 lagen met 1 onderbelichtte foto en daarin de lucht laten doorkomen? Ik heb namelijk niet zoveel detail meer in de lucht.

Mooi dat we nu alle drie wat foto's hebben geplaatst, ik ga nog even door mijn foto's heen voor een update...

Verheug me al op de volgende keer motocross!!
Michaeldw

Mijn update:

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

16.
Afbeelding

17.
Afbeelding

18. En nog eentje met de groothoek. Ik heb maar een paar minuutjes met de groothoek gespeeld, ga er volgende keer zeker vaker mee aan de slag. Denk dat hier erg mooie resultaten mee te behalen zijn.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Michaeldw schreefCOLON Heb je foto 7 nog wat bewerkt in photoshop, 2 lagen met 1 onderbelichtte foto en daarin de lucht laten doorkomen? Ik heb namelijk niet zoveel detail meer in de lucht.
Heb er wel wat aan bewerkt, maar heb de motorrijder en lucht niet apart bewerkt. Dit is nu 14-bits van een camera tov 12 bits.

@Designer.
Tuurlijk heb je recht van spreken.
Dat je de verwachting van jou misschien wat hoog licht, kan ik me wel voorstellen. Ik ben ook zooooo goed :lol:
Maar het was voor mij de eerste keer motorracen. Ik weet dat het allemaal veel mooier kan en dat er technisch zeker ook nog veel meer mee te spelen is als wat ik nu heb gedaan.
Wat ik die zaterdag bij de rijdende motoren heb gedaan is gewoon een snelle sluitertijd kiezen en schieten maar. Ik zou daar nog mee kunnen gaan spelen.
Ook ben ik er achter dat er veel interessantere standpunten te vinden zijn die ik nu heb gehad. (Ook zonder perskaart)

Maar dat zijn meer dingen die ik liever op mijn gemak alleen uitprobeer.
Wat ik ook erg belangrijk vind tijdens dit soort dingen is om gewoon simpel te ouwehoeren.

Ik kan beter, ben ik zeker met je eens. Maar ik weet binnen het gebeuren van de sportfotografie dit standaard is en dat er zeker binnenkort nog wel mooiere gemaakt gaan worden. :wink:
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar