Nieuw: EOS 450D aka Rebel XSi

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

eew schreefCOLONAl is het nog onbekend hoe hij in de praktijk zal presteren.
Daar heb je wel een punt. :)
We wachten dus geduldig af ...
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
EHRDspotter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 128
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2004 12:52

1 ding is in ieder geval zeker...we weten dat Canon vasthoudt aan die cyclus...
De beste site voor NFL Nieuws: [url]http://www.nflnieuws.nl[/url]
Gebruikers-avatar
dexter
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2006 11:51

EHRDspotter schreefCOLON1 ding is in ieder geval zeker...we weten dat Canon vasthoudt aan die cyclus...
die 18 maanden cyclus? :roll:

Ff nog goed zitten kijken naar de specs. Voor die 200e verschil met de 40d weet ik het nog zo net niet... de zojuist genoemende focuspoints.... 3.5fps tegenover 6.5 fps... sd kaartjes... dag CF kaartjes, extra geld uittrekken voor sd kaarten...

Voor mij moet verschil wel groter worden dan die 200e wil de 450 het winnen boven de 40d.
[size=75]Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO / Canon EF 70-200mm F4L USM / Canon EF 50mm F1.8 II / Canon EF 1.4x Extender II / Canon 430EX / veel kaartjes / tasjes [/size]
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

Tja dat SD... Ik zie hier een aanbieding: 2 GB (high speed) voor 22 euro. Dus dat zijn niet echt de kosten... Een 4 GB niet veel duurder trouwens.
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Deze site maar goed in de gaten houden, is vaak supersnel met echte vergelijkingen:
http://www.the-digital-picture.com/Revi ... eview.aspx
Mijn fiets spoort beter dan ik.
eew
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2007 21:35

IK vraag me eigenlijk af of het feit dat ze SD gaan gebruiken nou echt consumentje pesten met incompatibiliteit is. CF is oud en groot. SD is even snel als CF en boventdien volgens mij iets goedkoper. Ik denk dat de volgende camara xxD die uitkomt ook met SD gaat werken. Op gegeven moment moet het gewoon. Volgens mij is Canon het enige merk dat nu nog CF gebruikt, en voor de compact camara's zijn ze al over op
SD.
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

eew schreefCOLONIK vraag me eigenlijk af of het feit dat ze SD gaan gebruiken nou echt consumentje pesten met incompatibiliteit is.\
Ik denk dat het meevalt. Ze verplichten je niet om up te graden natuurlijk. Bovendien is er een hele markt aan consumenten die al SD kaartjes heeft en dus dit wel prettig vinden.

Wat ik ook denk: er zijn zoveel vernieuwingen op deze 450D, ook kwalitatief (denk aan zoeker), dat ergens op bezuinigd moet worden om de kostprijs in de hand te houden.

Ik den dus dat een SD waarschijnlijk wat goedkoper is te implementeren. Minder mechanica (denk aan al die pinnetjes bij CF), en ook geen in/uitwerp mechanisme. Dat zijn soms de kleine dingetjes die toch een prijs hebben op een gegeven moment.

Ik was trouwens bang dat de 450D ineens geen directe knop meer had voor de ISO. Maar dankzij de goede (en prachtige) link van Boels069 gevonden dat ie bovenop zit bij het draaiwiel. Gelukkig ;).
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

eew schreefCOLON...Volgens mij is Canon het enige merk dat nu nog CF gebruikt, en voor de compact camara's zijn ze al over op SD.
Canon is niet de enige, ook Nikon maakt met zijn dslr nog gebruik van CF kaarten, maar dat men ook bij de nieuwe xxD overgaat naar SD zou best wel eens kunnen. :wink:
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
ritesh
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2007 23:29
WoonplaatsCOLON Almere

ik denk juist dat de xxD en xD series met CF blijven werken vanwege de robuustheid van de kaartjes. Ze moeten wel wat kunnen hebben natuurlijk.
Canon 5D MKII | Canon 7D | Canon 24-70mmL F2.8 | Canon 70-200L mm F2.8 IS | Canon 50 mm F1.8 MK I | Canon 580 EX II (x2) | Canon 430 EXII | Slik AF2100 statief | Elinchrom D-Lite 4 Flitsset
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

eew schreefCOLONVolgens mij is Canon het enige merk dat nu nog CF gebruikt
Nikon D300, D3: CF.
Pentax K200D, K20D: SD/SDHC
Samsung GX-20: SD/SDHC
Sony Alpha 200: CF
Olympus E-3: CF

Valt dus nog best wel mee...
ritesh schreefCOLONik denk juist dat de xxD en xD series met CF blijven werken vanwege de robuustheid van de kaartjes. Ze moeten wel wat kunnen hebben natuurlijk.
Waarom denk je dat SD minder robuust zou zijn dan CF? Gezien de grote contact oppervlakten van SD is SD minder gevoelig voor mechanische beschadigingen. En de praktijk leert dat SD inmiddels ook niet meer ESD-gevoelig is (om het water nog maar even wat troebeler te maken :wink: ).

Je zit bij harddisks ook de move van parallel (IDE) naar serieel (SATA). Er zijn inmiddels ook al CF kaartjes met SATA interface aangekondigd ipv met IDE; ik denk dat CF in zijn huidige vorm zijn langste tijd wel gehad heeft. Daarna is het domweg koffiedik kijken... wordt het CF, SD of wordt het toch weer iets anders (misschien wel USB-3?).
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

ritesh schreefCOLONik denk juist dat de xxD en xD series met CF blijven werken vanwege de robuustheid van de kaartjes. Ze moeten wel wat kunnen hebben natuurlijk.
Is een CF dan zoveel robuuster dan een SD?
Ik zou juist denken dat omdat een SD compacter is, deze ook robuuster is. Tevens minder aansluitpinnetjes, ook wel bevorderlijk.

Ik vermoed dat de CF bij de pro's erin blijft omdat de pro's het niet zo fijn vinden dat steeds omgeschakeld wordt. Die hechten meer aan continuiteit. Maar goed, inmiddels heeft zelfs de Mark III toch ook een SD icm CF?
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Gebruikers-avatar
dexter
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2006 11:51

De kosten mogen misschien niet meer zo hoog zijn voor SD kaarten, echter om de 7 gig CF kaarten die ik nu heb goed te maken, moet er toch weer aardig in de buidel getast worden :roll: Dus dan wordt het gat van 200e met de 40d weeer kleiner :wink:
[size=75]Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO / Canon EF 70-200mm F4L USM / Canon EF 50mm F1.8 II / Canon EF 1.4x Extender II / Canon 430EX / veel kaartjes / tasjes [/size]
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

dexter schreefCOLONDe kosten mogen misschien niet meer zo hoog zijn voor SD kaarten, echter om de 7 gig CF kaarten die ik nu heb goed te maken, moet er toch weer aardig in de buidel getast worden :roll: Dus dan wordt het gat van 200e met de 40d weeer kleiner :wink:
Zoiets spookt ook bij mij door het hoofd.......

Groet,

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
GEOS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 385
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2007 20:06

Iemand dit al gezien? Via konijnenberg is nu een prijs te vinden van 889 euro incl. 18-55 lens. Niet te zien of het de versie met of zonder IS betreft, maar zal wel zonder zijn, gezien de prijs voor de cam zonder lens.

Al meer bekend over de releasedatum bij iemand trouwens?
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

15 april in de VS.
Bij amazon is 'ie al te bestellen voor $900 met de EF-S 18-55 met IS.

Ik vermoed dat de non-IS uitgefaseerd wordt :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
MillZ
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2005 12:02
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Op 14 maart is er een demodag bij KB:
http://www.fotokonijnenberg.nl/agenda.php?news_id=523
voor de niet kunnen wachtersss :)
EOS450D | 18-55IS | 50 1.8 | Spaart voor de 55-250IS
Gebruikers-avatar
phantom45
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 255
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2006 22:00
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Dan zullen ze vast op de demo dag wel weten waneer de eerste leverbaar is.

Hoelang zou het dan nog duren eer de 400D in prijs gaat zakken, als ie dit al gaat doen?
Canon 5D III/Canon Eos7D/Canon 15-85 IS/Canon 70-200 f4/Canon 50mm 1.8/Canon 24-105 f4/Canon speedlight 430EX
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Mijn fiets spoort beter dan ik.
eew
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2007 21:35

Ik weet niet wat ik van die hi iso performance moet denken. Ik denk dat we de echte ruistest af moeten wachten. Maar zo op het eerste gezicht is het in ieder geval niet beter dan de 40D.
Gebruikers-avatar
Stealth
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2005 04:24

eew schreefCOLONIk weet niet wat ik van die hi iso performance moet denken. Ik denk dat we de echte ruistest af moeten wachten. Maar zo op het eerste gezicht is het in ieder geval niet beter dan de 40D.
Dat laatste heb je bij voorbaat als een absolute technische zekerheid weten te stellen Eew ;)
En dat gegeven zullen de deftig getinte reviews gauw genoeg bevestigend wereldkundig komen te maken ...
Vooralsnog blijft de trend dienaangaande - dat de xxxD-klasse geen uitgelezen plaatsje op het ereschavot weet te bemachtigen qua beste high-ISO handling - zichzelf dus traditioneel vlotjes respecteren ;)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar