Blackvelvet @ abandoned factories

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Hallo allemaal

Dankzij Jascha 400D kwam ik met Blackvelvet enkele weken geleden op de locaties waar Jascha eerder hdr-fotos maakte.

Het was een behoorlijk eind rijden vanuit de Zaanstreek naar 't Friese en Groningse, maar ik vond het absoluut de moeite waard. We gingen aan de slag in een tweetal oude verlaten fabrieken, de een was een verffabriek (geloof ik) en de ander een nog meer vervallen steenfabriek.
Alleen de eerste is in kleur (en lijkt nogal op foto 2 :roll: ). Toch vind ik ze allebei de moeite van het plaatsen waard.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

Ik heb het die bewuste dag erg naar m'n zin gehad!

Groet,

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
nieuw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 354
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2006 14:41
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

3 is een meester werk.
400D+grip+24-105 L IS USM+kit+50 1.8II+polar+580EXll.
Ik moet van mijn vriendin vragen of jullie ook eens op haar online speelgoedwinkel willen kijken http://farena.nl bij deze dan ;)
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Hoi Erik,
Ik heb hele mooie fotos van jou gezien, maar bij deze serei (en die van de band ) zie ik toch wat belichtingsprobleempjes.
Het licht valt niet altijd lekker op de modellen
(foto 1 en 2) Dat hoeft ook niet, maar dit zijn portretten. Dan moet het of sfeerbepalen zijn of toch ergens een lichtje op de gezichten. Misschien had je toch (meer) kunnen inflitsen?
Bij fot 3 heb ik het idee, dat je het gezicht hebt willen ophelderen in fotoshop, dat lijkt nu een beetje een vage plek, wat ook afleidt.
Kan het zelf niet beter en vind het ook stoer, dat je met modellen op locatie durft.
Verder vind ik foto 5 erg sterk!!
(misschien had je nog iets meer met de spiegeling in de plas kunnen doen)
Laatst gewijzigd door 1 op PP, in totaal 2 keer gewijzigd.
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
jumpdog
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 582
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2005 18:53
WoonplaatsCOLON maarssenbroek

he erik

wat me opvalt is dat je het tegenlicht net niet genoeg onderdrukt hebt bij foto 3 en foto 5...wat een afleidende en niet fraaie zweem geeft ..

bij foto 3 had ik persoonlijk gezocht naar een andere beeld hoek zodat het model geheel gereflecteerd werdt in het water ..nu valt ze vanf ahaar schouder weg in de reflectie ...

foto 2 vindt ik wat betreft omzetting en lichtval de meest geslaagde van de reeks...
Als je het niet maakt ..weet je nooit of het een mooie foto was geworden
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar