Zelfportret, nieuwe poging

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Dais_k
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 73
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2006 19:44

Hallo Allemaal,

Een tijdje terug heb ik mijn eerste foto (zelfportret) hier op het forum geplaatst http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... elfportret
Ik kreeg toen oa. als kritiek dat de foto technisch gezien niets voorstelde.

We zijn nu even verder en ik heb natuurlijk een hoop geoefend. Daarnaast heb ik de 50mm 1.8 + flitser 430EX + remote CR1 aangeschaft waar ik ook mee aan het stoeien ben geweest. Verder schiet ik sindskort niet meer op de auto stand, maar schiet ik in RAW en probeer ik alles handmatig in te stellen.
Ik ben dan ook zeer benieuwd of jullie de navolgende foto's beter geslaagd vinden!

Ze zijn dus zoals gezegd in RAW geschoten, daarnaast heb ik kleur aangepast zoals ik het mooi vind en diezelfde foto ook in Z/W omgezet.
Exif gegevens zijn als het goed is gewoon te bekijken.

1.Afbeelding1a.Afbeelding


2Afbeelding2a.Afbeelding


3.Afbeelding3a.Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op Dais_k, in totaal 11 keer gewijzigd.
Groetjes daisy
wierdeau
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2004 19:12
WoonplaatsCOLON Badhoevedorp
CONTACTCOLON

Goed gelukt dus de foto maken. Nu nog iets ontspanner poseren.
nieuwe website!
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Wel erg kort commentaar van wierdeau, maar hij heeft wel gelijk! Let een volgende keer ook op ongerechtigheden op je kleding, bijv bij de eerste foto zie ik op de schouder wat witte pluisjes en een losse haar ;)
En die bril op je hoofd is wel leuk voor 1 foto, maar niet elke keer hoor..
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

leuk, daisy en knap werk...

ik ga met fokke mee betrefd de bril...
de gekleurde foto's vind ik niet zo geslaagd, maar dat is puur persoonlijk omdat jij dat wel een mooie kleurbalance vind...
ik vind ze te geel, en daarbij komt dat bv. bij de laatste dan de ogen niet die natuurlijke kleur hebben... je hebt prachtige kijkers met dat kleine randje aan de buitenkant en is erg zonde.... :cry:
de zwart-wit foto's vind ik wel mooi, hoewel de eerste wel erg hard overkomt..., ik mis wat meer grijze tinten....
bij de laatste kijk je zo lekker venijnig, alsof je wist wat voor commentaar ik zou geven.... :wink:

zeker de complimenten om jezelf zo te porteteren
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Ik ben het wat de kleuren betreft wel eens met huppekees, ja. Beetje zonde van zo'n mooie dame!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

Als ik er zo uit zag als jou liep ik m,n eigen de hele dag te fotograferen :lol: maar even serieus ik vind de z/w mooier als de kleuren foto`s zijn inderdaad wat geel maar ik ben ook maar een leek hoor

Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Dais_k
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 73
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2006 19:44

Bedankt voor jullie reacties!
Wel in de richting die ik gehoopt had, ik ga vooruit...

De vorige keer was de foto op automatische stand geschoten en heb ik vooral gelet op mijn pose, waar ik ook goed commentaar op kreeg. Ik wist overigens niet eens waar ik verder op kon letten :wink:
Dit keer heb minder op de pose gelet en meer op de technische kant.
Nu nog weten te combineren, haha.

Wat betreft de bril, dat klopt natuurlijk helemaal, zelf niet echt bij stil gestaan.

Wat kleuren betreft, had ik eigenlijk al wel zo'n reactie verwacht :) Vandaar dat ik er ook bij had gezet dat ik de kleuren zo heb neergezet zoals ik het mooi vond. Maar nu ik (nav jullie commentaar)
beter naar de details heb gekeken zie ik inderdaad dat het afbreuk doet aan de foto's, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Volgende keer zal ik de kleuren toch natuurlijker houden.

De dingen die ik lees gaan vooral over de nabewerking/pose.

Graag hoor ik ook wat over de foto zelf, als je niet kijkt naar wie erop staat etc. Maar puur scherpte/diepte, belichting etc. het technische verhaal dus.
Daar heb ik niets over gehoord en dan zou ik graag de conclusie trekken dat dat dus goed zit.
Maar ik heb zelf eindelijk een beetje door hoe de camera reageert op een bepaalde f waarde in combi met een bepaalde sluitertijd en evt externe verlichting. Ik heb bewust voor deze instellingen
gekozen en ben dus ook erg benieuwd wat jullie ervan vinden puur op dat vlak.
Groetjes daisy
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Als je wat meer reacties wilt krijgen over de techniek achter je foto's kun je (denk ik ) beter wat minder bewerkte foto's plaatsen. De bewerkingen die je op deze foto's hebt losgelaten maskeren erg veel en maken een goeie beoordeling erg moeilijk.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Top Fotograaf
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2005 18:13
WoonplaatsCOLON Schiedam

Ehhhmmmmzzz :roll:
Als we het over bewerken gaan hebben vind ik de kleuren wel wat geel :o
En bij foto 2 dat onder belichte achtergrond doekje even wit maken :?
Verder zie ik wel wat overbelichting bij vooral je neus(3a) en borsten(2a) :cry:
Voor flitser wat dichter bij gaat wel beter denk ik;)
Vind je wel goed poseren hoor 8)
iig beter al mij :roll:
Canon 350D (kit lens) sigma 70-300 4-5.6 apo dg macro, sigma ef-500 dg super, canon 50mm 1.8 II, lumiquest promax 80-20, 2x 1GB mkinkston elite pro.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar