Firma Konijnenberg

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
jivecar
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 616
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 11:28
WoonplaatsCOLON Etten-Leur

Tot nu toe altijd zeer te spreken geweest over deze firma (zowel voor eigen aankopen als aankopen van "foto" vrienden). Nu meer recentelijke heb ik een minder goede ervaring, de bal ligt echter nog bij hun dus zal ik mij inhoudelijk niet verder uitwijden anders dan te vermelden dat het gaat om het niet leveren van een product tegen de toen vermelde prijs (terwijl daarna een prijsverhoging is doorgevoerd).
[size=75]|| Canon EOS 400D ||[/size]
eew
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2007 21:35

Wij hadden op 3 februari een hoop bestelt bij Konijnenberg, waaronder 2 zonnekappen, 1,5 week geleden heeft mijn vader gebeld. En toen bleek dat ze de zonnekap van de 70-300 nog niet binnen hadden. Dus ik bel vandaag, vertelt die man mij dat canon Nederland een beetje een probleem heeft met het leveren van die zonne kappen, en omdat het zo lang duurt, sturen ze de rest alvast op, en leveren ze (verzend)kosteloos die zonnekap na. Die man had het er zelfs over dat we de mogelijkheid hadden ons geld terug te krijgen. Dat vind ik dan weer mooi.
eew
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2007 21:35

Ik zag op de website dus geen enkel teken dat het verzonden is, bel ik vandaag weer. Blijken ze het helemaal niet verzonden te hebben, dat zouden ze dus meteen gaan doen. Maar ik zie op de website nu weer geen enkel teken. Maar misschien ben ik de ongeduldig dit keer :roll:
iris
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2007 01:34

bij mij is alles perfect gegaan. afstandsbediening, EF 50 1.8 objectief en uv filtertje. eergisteren besteld, vandaag alweer binnen !

(bij redcoon had ik mijn bestelling gecancelled omdat ik daar al 20 dagen aan het wachten was op mijn objectief !! )

gr. iris
sinds 9 november 07 eerste spiegelreflex: Eos 400D, kitlens 18-55, EF 55-200, BG
dulfer
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2007 11:31
WoonplaatsCOLON Katwijk

@eew: communicatie komt wat traag op gang als je het formulier op de website gebruikt. Duurde bij mij ook een paar dagen, daarna echter prima en snel contact gehad met de dame die reageerde.

Ik kan me voorstellen dat er bij een bedrijf met het formaat van Konijnenberg, weleens wat misloopt, vooral in communicatie. Mijn ervaring is echter dat het uiteindelijk altijd prima opgelost wordt.

Er waren problemen met levering door Cokin en de eyecup waardoor mijn bestelling van ruim een maand terug nog steeds niet geleverd was. Maar mijn vakantie staat voor de deur, dus ik nam maar weer eens contact op over hoe het er voor stond.
Volledig begrip vanaf Konijn, spul dat al aanwezig was werd direct toegestuurd en de ontbrekende onderdelen werden kostenloos nagestuurd. Gisteren contact gehad, vandaag afgeleverd door de postbode.
[size=75]Canon EOS 40(0)D[/size]
Gebruikers-avatar
martinculemborg
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Ik heb niets als goede ervaringen met deze firma. Erg snelle en correcte afhandeling. Gewoon een vertrouwd adres.
www.donkfoto.nl portretfotografie familiefotografie profielfotografie bedrijfsfotografie productfotografie
JW
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 15:33

martinculemborg schreefCOLONIk heb niets als goede ervaringen met deze firma. Erg snelle en correcte afhandeling. Gewoon een vertrouwd adres.
Ook ik heb daar nu een prima ervaring mee, ik had daar niet eerder wat gekocht.
Donderdag voor de Pasen bestelde ik een 40D Kit met 17-85 IS lens. En voorts nog een 55-250 IS.
Dinsdag na de Pasen heb ik dat allemaal opgehaald en betaald.
De dag daarna verlaagde Konijnenberg de prijzen, de kit met 50 Euro en de lens met 11 Euro. Dat was even schrikken, als ik het spulletje een dag later, nog binnen de 7 dagen reserveringsperiode opgehaald had.....
Maar toen ik dat meldde kreeg ik een mail terug met de vraag even m'n bankrekening nummer op te geven. En ja hoor, die 61 Euri stonden er gisterenavond al op :D

Groet,
JW
[size=84]EOS 300D, EF-S 18-55mm kit-lens, Sigma 28-200mm Macro Compact Hyperzoom, Sigma 600mm Mirror lens, RC5
EOS 40D, EF-S 17-85 IS, EF-S 55-250 IS[/size]
Tjerk
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2008 17:01
WoonplaatsCOLON Hardegarijp

Na een klein misverstand/probleem met Konijnenberg zeker een goede afhandeling ontvangen, toppie firma.

Via de webshop destijds 2 x een 300D occasion besteld, hierover gebeld of enige korting mogelijk was? totaal 50 euro korting ontvangen :D

Zo gezegd zo gedaan, geld overgemaakt en wachten op de bestelling, echter hier ging het fout.. tot twee keer toe leveringsdatum verkeerd ingeschat en bij de 3e keer bellen werd mij in eens verteld dat de bestelling niet eens verzonden was :| erg slordig wat de firma zelf ook vond, Hieropvolgend toch besloten de camera op te halen uit Den Ham.
Die middag opgehaald en gevraagd hoe het mogelijk was dat er tot 2 x toe minofmeer dingen beloofd werden die gewoon niet waar konden zijn, waarop Konijnenberg met een welgemeend excuus kwam en ter attentie bovenop de 50 euro korting een gratis ExtremeIII 2GB CompactFlash kaartje meegaf.

Kortom, eventuele fouten van hun kant zijn bij mij erg professioneel en netjes afgehandeld, daarnaast moet ik zeggen dat het erg aardige mensen zijn.. en een firma met een fantastische showroom.
Canon eos 30D + BG-E2 GRIP + EF 70-200 F/4.0[color=red]L[/color] USM + EF 24-70mm f/2.8[color=red]L[/color] USM + Speedlite 580EX II
Dirk-Jan
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2008 20:32
WoonplaatsCOLON NO-Veluwe (omg. Epe)

Uitstekende zaak!

Heb er - op de flitser (Touchdown Photo) en de 24-70 (jong gebruikt op Marktplaats na - m'n hele uitrusting nog gekocht.

De reputatie van Konijnenberg is in mijn ogen dan ook geheel terecht. Een zaak waar je zeer prettig geholpen wordt door vakbekwame mensen die weten waar ze het over hebben. Je moet soms wel even op je beurt wachten, maar dat heb ik er maar wát graag voor over! De prijzen zijn ook nog eens zeer goed, waardoor je al snel een leuke match krijgt tussen klantvriendelijk, bekwaam en niet te duur. Omdat je er ook nog eens op je gemak alles kunt uitproberen en omdat alles ruimschoots aanwezig is, kun je - tenzij je in de Randstad woont en de afstand als te groot ervaart - eigenlijk niet om Konijnenberg heen.
EOS 40D, EF 24-70mm F/2.8L, EF 70-200mm F/2.8L, Speedlite 430EX, Manfrotto 055XDB, B&W-filters (UV, polarisatie)
Gebruikers-avatar
ebvandevechte
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2351
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2005 21:52
WoonplaatsCOLON Woubrugge, in het Groene Hart van NL

Heb al die tijd zeker 4 keer al besteld en netjes en op tijd afgeleverd. Ben zeer tevreden over 'Konijn" ben al aan het sparen voor de volgende bestelling. Jammer dat ik zo ver van Den Ham of Turnhout woon want dan had ik die showroom is met eigen ogen kunnen zien.
Garoeten van €b
De echte fotograaf kan niet zonder zijn CANON ....... you can ?
Gebruikers-avatar
coolrxman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 914
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2007 10:37
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Afgelopen zaterdag bij de firma konijnenberg geweest. Ze waren i.v.m. het inrichten van het nieuwe distributiesysteem een week dichtgeweest. Je zou verwachten dat ze dan alles weer op orde hebben als ze opengaan. Helaas was dat niet het geval. Bij alles wat ik wilde proberen of zien kreeg ik de melding dat het helaas nog niet beschikbaar was. Ik baal hier behoorlijk van. Ik heb 125 km gereden om alleen maar te horen, sorry , sorry... Gooi dan je winkel nog niet open ! Klaarblijkelijk was de financiële druk te hoog. Nog een tip aan iemand die een goed advies wil. Ga niet in het weekend naar deze firma. Ik ben er nu 2 keer op een zaterdag geweest en als ze in de gaten krijgen dat je onder de 1000 euro blijft dan is er weinig tijd.
Nog een tip. Controleer alles 2 keer voordat je afrekend. Ik moet nu voor de derde keer terug omdat ik een verkeerd UV-filter geleverd heb gekregen. 1e keer een tiffen die niet past en nu een 72 mm i.p.v. 77 mm.
Ogen zijn de spiegels van de ziel. En die kun je niet opklappen..
wastaal
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2008 17:09
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

1e ervaring met Konijnenberg is gelijk een slechte. Op 17 sept. een bestelling gedaan. Blijkt dat 1 artikel niet op voorraad is. Kan gebeuren.
Vervolgens wel mijn credit card aanslaan en tot op heden nog steeds niet geleverd. Na een mailtje bleek dat ze het magazijn aan het herinrichten waren en dat er een week lang niet geleverd werd.
Zojuist getracht te bellen, maar zelfs telefonisch zijn ze niet te bereiken. Ik wacht al een maand op spullen die dus al wel betaald zijn. Gewoon slecht dit.
Alexander
Canon EOS 40D - Canon 17-55 f2.8 IS USM - Canon 70-200 f4 L IS - Canon 50mm 1.8 mkII - Canon 580EX II - Manfrotto 055prob+804rc2 - www.staalenco.nl
Gebruikers-avatar
coolrxman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 914
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2007 10:37
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Blijkt toch wel heel moeilijk te zijn om je volledige distributie kanaal opnieuw op te zetten... :cry:
Klant is zoals gewoonlijk weer de dupe.
Ogen zijn de spiegels van de ziel. En die kun je niet opklappen..
Gebruikers-avatar
Fred316
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1722
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 17:28
WoonplaatsCOLON Maasbracht
CONTACTCOLON

Ook ik heb hinder van hun verhuizing, bestel je iets wat op voorraad is en betaal je direct heb je het een week erna nog niet.

Pas na diverse mails krijg je van hun een mailtje dat het niet op voorraad is terwijl de webshop aangeeft dat alles wat je besteld had op voorraad was.

En nu hebben ze een achterstand opgelopen wat betreft bestellingen......het zal dus nog wel ff duren voordat ik de bestelde artikelen te zien krijg...... :?

Grtz.
www.fred-clerx.com
Brendaweijer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 18:00

hmm lekker dan ik vorige week ook besteld... ga eens kijken of ik eea kan annuleren dan ik wil zaterdag toch echt mijn nieuwe lens hebben dan ga ik wel naar cameratools
40d/70-200 F/4.0 L /17-70 sigma/55-250 IS canon/ 50m1.8 canon/430 II speedlite
wastaal
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2008 17:09
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

hier hetzelfde. Gister mail gestuurd met de vraag wanneer ze denken te leveren en als dat te lang duurt dat ze dan de order kunnen annuleren.
Alexander
Canon EOS 40D - Canon 17-55 f2.8 IS USM - Canon 70-200 f4 L IS - Canon 50mm 1.8 mkII - Canon 580EX II - Manfrotto 055prob+804rc2 - www.staalenco.nl
Brendaweijer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 18:00

nou van op voorraad naar beperkt op voorraad is het ineens naar in bestelling bij leverancier gegaan.. ik net gebeld om te annuleren want dat kan nog een tijd duren anders.. heb inmiddels mijn lens bij FoKa besteld
40d/70-200 F/4.0 L /17-70 sigma/55-250 IS canon/ 50m1.8 canon/430 II speedlite
Gebruikers-avatar
Fred316
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1722
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 17:28
WoonplaatsCOLON Maasbracht
CONTACTCOLON

Ik heb net ook maar de 3 bestellingen geannuleerd mede doordat ze geen tijd schijnbaar hebben om mijn mailtjes te beantwoorden.

Toch weer dikke 1100 euro die straks naar een andere zaak gaan, jammer maar als men niet eens de moeite kan nemen om mijn mails te beantwoorden stopt mijn geduld ook.

:oops:
Laatst gewijzigd door 1 op Fred316, in totaal 17 keer gewijzigd.
www.fred-clerx.com
wastaal
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2008 17:09
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Nadat ik geen antwoord kreeg op mijn mail maar eens gebeld. Eerst gekozen voor afdeling verkoop. Daar werd niet opgenomen. Daarna voor administratie. Daar was wel iemand om de telefoon op te nemen.
Op mijn vraag hoe het met de order staat werd geantwoord dat deze was teruggestort. Nu had ik dat ook verzocht indien het nog langer zou duren voordat eea verzonden zou worden, maar kennelijk vond ze het dus niet nodig om daar even een mail over te sturen.

Ik heb ze in ieder geval verteld dat ze een hoop klanten hierdoor mislopen, mede vanwege een zeer gebrekkige communicatie. Vond dat ze daar recht op hadden omdat te weten. Excuses werden gemaakt en beterschap beloofd. Toch ben ik de eerstkomende jaren wel klaar met Konijnenberg.
Alexander
Canon EOS 40D - Canon 17-55 f2.8 IS USM - Canon 70-200 f4 L IS - Canon 50mm 1.8 mkII - Canon 580EX II - Manfrotto 055prob+804rc2 - www.staalenco.nl
Brendaweijer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 18:00

ik ook
gisteren bij Foka besteld vandaag binnen :D
40d/70-200 F/4.0 L /17-70 sigma/55-250 IS canon/ 50m1.8 canon/430 II speedlite
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar