ervaring met redcoon?

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
Promise
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 159
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2007 22:41
WoonplaatsCOLON Bergentheim
CONTACTCOLON

Ik had vorige week zaterdag een lens en een zonnekap besteld bij redcoon. Dinsdag kreeg ik netjes een berichtje dat ze mijn geld hadden ontvangen.
Via hun website kan je dan de status van je bestelling volgen, nu bleef hij steeds op: Uw bestelling is in behandeling.
Nu had ik gisteren een mail geschreven hoe het met mijn bestelling stond, hun antwoord was dat de bestelling gisteren al verzonden had moeten worden, ze hadden mijn bestelling weer door gestuurd naar de afdeling die dat moet verzorgen en dat het met spoed verzonden moest worden.
Nu vrijdag avond kijk ik weer naar de status van mij bestelling, en staat er nog steeds uw bestelling is in behandeling.

Mijn ervaring met webwinkels is dat ik het normaal met 2 dagen al in huis heb, dit is met het EOS boek zo geweest en ook met mijn camera tas, allemaal binnen 2 dagen in huis.

Zelf begin ik het idee te krijgen dat ze de lens niet op voorraad hebben, terwijl op hun website staat dat hij direct leverbaar is.

Ben ik nou gek en ben ik nou ongeduldig, of is het toch wel raar dat ik na een week nog niks binnen heb gekregen?
Iemand ervaring met Redcoon, en is dit normaal bij Redcoon?

colette
EOS 70D en 700D - Canon 24-105mm L 1:4 - Canon EF 28-80mm L 1:2.8 - Canon 40mm 1:2.8 Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM -Tamron 90mm macro - LowePro Slingshot 300AW
Gebruikers-avatar
NielsS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 57
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 10:36
WoonplaatsCOLON Rhoon

ik heb mijn 400D via redcoon, en ik had vrijdag besteld dinsdag was hij er... ik was niet thuis, dus pas donderdags kwamen ze m voor de 2e keer aanbieden... Maar ik had hem dus in 2 werkdagen thuis...
[size=67]400D | BG-E3 | EFS-18-55 | EF 28-80 | Sigma 70-200 f2.8 + B&W UV-filter | EF 50mm f1.8 II + UV-filter | Manfrotto 681b/484 | Velbon Sherpa 600 | Seagull hoekzoeker | LowePro SlingShot 300AW : maar nog steeds een beginner ;-)[/size]
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Mijn vriendin heeft eens een compact bij Redcoon besteld en dat ging toen goed. Ze wilde uiteindelijk d'r bestelling nog wijzigen waardoor ze iets goedkoper uitkwam en het restantbedrag stond netjes na een dag weer terug op de rekening. Je moet ze gewoon ff bellen, dat is het handigst.

Groeten Sarpa
Gebruikers-avatar
Promise
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 159
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2007 22:41
WoonplaatsCOLON Bergentheim
CONTACTCOLON

Ik zal ze maandag weer eens bellen, had dit al een keer gedaan en kreeg een reactie terug via de mail.
Ik had de Sigma 17-70 besteld bij hun, en dan een zonnekap. Maar krijg een beetje het idee dat ze die misschien niet op voorraad hebben omdat deze lens bijna overal is uitverkocht, en bij hun dus niet, terwijl kun de goedkoopste zijn met deze lens.
Maar krijg een beetje het gevoel dat ze zeggen dat hij op voorraad,is terwijl dat niet het geval is. Maar ik zal het wel mis hebben en gewoon een beetje pech hebben en misschien iets te ongeduldig!
EOS 70D en 700D - Canon 24-105mm L 1:4 - Canon EF 28-80mm L 1:2.8 - Canon 40mm 1:2.8 Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM -Tamron 90mm macro - LowePro Slingshot 300AW
jago
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 07:08
WoonplaatsCOLON Drunen

ik heb ook zitten denken om de 17-70 bij redcoon te bestellen...

maar heb m toch maar bij konijnenberg in turnhout gehaald.
daar heb ik wat meer vertrouwen in de service.

fijne lens trouwens....had ik veel eerder moeten kopen
Gebruikers-avatar
Edwin M.
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2007 09:42
WoonplaatsCOLON Naarden
CONTACTCOLON

Een vriend van mij heeft daar ook gekocht maar geen goede ervaringen. Het duurde 14 dagen voordat er geleverd werd met dezelfde meldingen als hierboven. Alles werd steeds weer afgeschoven naar de andere afdelingen maar uiteindelijk geleverd, Maar nooit meer voor hem!
[color=red]Ca-non[/color] (de ~ (m.))
[color=red]EOS[/color] (de ~ (v.)) Griekse godin van de dageraad
[color=red]Ple-zier[/color] (het ~) gevoel van welbehagen, veroorzaakt door iets wat men aangenaam vindt
ARTifact
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2007 20:32
WoonplaatsCOLON Bloemendaal

goede ervaring met redcoon, 2x iets besteld en allebei binnen 3 dagen binnen.
- 350d+grip - 8mm/3.5 - 17-70/2.8-4.5 - 50/1.8 - 70-200L/2.8[color=red]L[/color] - 430EX
http://artifact1.deviantart.com/
Gebruikers-avatar
Duzky
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 21 Dec 2006 18:13

Ik heb geloof ik 2x bij Redcoon besteld; beide keren naar tevredenheid.

Als er problemen zijn zou ik gewoon even persoonlijk bellen, het is dan toch fijner om meteen een antwoord te krijgen en zo kun je er ook beter en sneller op reageren.
[size=75]Canon EOS 30D - Canon EF 28-35mm 3.5/5.6 IS USM - Canon EF 70-300mm 4.0-5.6 IS USM - Canon EF 17-40mm 4.0L USM - Canon EF 100mm 2.8 USM[/size]
iris
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2007 01:34

wel een jaar na dato na het eerste bericht in dit topic, maar ook mijn ervaring met redcoon.

ik heb de EF 50 1.8 lens op 10 februari besteld (er stond toen op de site dat de lens voorradig was).. inmiddels is het de 25e en ik heb de lens nog niet in huis. eerst zou de lens de 18e geleverd worden , toen weer de 22e en vandaag krijg ik een mail dat het de 26e wordt.. zal mij verbazen als ik de lens deze maand nog krijg.. :(

voor mij dus ook geen redcoon meer. !! moeten ze maar niet op hun site zetten dat de lens voorradig is en dan veel te laat pas mailen dat de lens niet voorradig is.

gr. iris
sinds 9 november 07 eerste spiegelreflex: Eos 400D, kitlens 18-55, EF 55-200, BG
iris
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2007 01:34

ik zag vandaag op mijn bestelforumulier dat ik de lens al 6 februari besteld heb. vandaag contact gehad via de chat-service van redcoon. ja en het verwonderde me niet, maar de leverdatum is alweer uitgesteld tot 29 februari !!!! ik heb dus per direct mijn order geannuleerd en ben afgegaan op jullie goede ervaringen met konijnenberg. even gebeld of ze de lens ook écht op voorraad hebben en net besteld.

x iris
sinds 9 november 07 eerste spiegelreflex: Eos 400D, kitlens 18-55, EF 55-200, BG
iris
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2007 01:34

order geannuleerd en had wel vandaag mijn geld al terug, dus dat is wel weer netjes te noemen.

- overigens objectief bij konijnenberg besteld, met afstandsbediening voor de cam en een uv filter... en ja hoor, mooi vandaag netjes geleverd !

gr. iris
sinds 9 november 07 eerste spiegelreflex: Eos 400D, kitlens 18-55, EF 55-200, BG
immaculatae
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 01 Okt 2005 11:24
WoonplaatsCOLON Nijmegen
CONTACTCOLON

afgelopen zondag de batterijgrip voor de 5dmark2 besteld bij redcoon omdat ie volgens hun site direct leverbaar is. Op woensdag nog niets ontvangen. Gemaild. Antwoord dat ie waarschijnlijk vanaf vrijdag weer leverbaar is.... waarom ze dan op hun site zetten dat ie direct leverbaar is...???
(waarschijnlijk een andere definitie van het woord direct :? )
EOS 5DmarkII EOS 1,8 50MM 24 - 105 f4 USM IS 70-200 f2,8 IS USM 580EXll batterijgrip BG-E6
Sekonic L-758DR
www.joepfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Chrit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 726
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2005 12:55
WoonplaatsCOLON Herten
CONTACTCOLON

Ik heb 5 weken geleden de 5D mk2 bij Recoon besteld.
Levertijd stond toen op 4 weken. Na 4 weken via de chatservice gevraagd hoe het nou zat, want de levertijd stond nog steeds op 4 weken.
Je krijgt dus geen duidelijk antwoord. Na een tweede chat sessie kreeg ik te horen dat de camera 22 december binnen zou komen. De dag erna kreeg ik een mailtje dat de levering verschoven zou worden naar begin januari. Inmiddels is de camera helemaal van de site verdwenen. Ze bieden nu alleen nog de Europesche kit versie aan. Heb verder niks meer van ze gehoord. Ik vind het allemaal een beetje wazig.
www.chrit.nl

Canon 5D MK3 + BG-E11 | 17-40 f4 L | 24-105 f4 L IS | 70-200 f2.8 L IS | 50mm 1.4 | Speedlite 430 EX | Canon 600ex-rt | Media Storage M30
immaculatae
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 01 Okt 2005 11:24
WoonplaatsCOLON Nijmegen
CONTACTCOLON

krijg juist een mail dat de verzending van redcoon van 12 dec niet lukt omdat :

Helaas is het door u bestelde artikel(en) voor velen heel scherp -
het artikel is daarom tijdelijk uitverkocht!
Daarom ondervindt de verwerking van uw opdracht enige vertraging.
Wij verwachten de volgende levering op 17. Dezember 2008


Het betreft hier de batterijgrip van de canon 5dmark2

Vrees dat ik deze zaak in de toekomst links laat liggen. Heb verzocht het reeds overgemaakte bedrag terug te storten en de bestelling te annuleren omdat ze beweerden dat ie voorradig was... :cry:
EOS 5DmarkII EOS 1,8 50MM 24 - 105 f4 USM IS 70-200 f2,8 IS USM 580EXll batterijgrip BG-E6
Sekonic L-758DR
www.joepfotografie.nl
immaculatae
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 01 Okt 2005 11:24
WoonplaatsCOLON Nijmegen
CONTACTCOLON

een dag later een mailtje met de mededeling dat het geld binnen een paar dagen naar me wordt overgemaakt.
Houd jullie op de hoogte..... 8)

Modbreak geert h: voor meer redcoon-ervaringen graag naar: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=65759
EOS 5DmarkII EOS 1,8 50MM 24 - 105 f4 USM IS 70-200 f2,8 IS USM 580EXll batterijgrip BG-E6
Sekonic L-758DR
www.joepfotografie.nl
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar