Waar moet ik op letten bij een familieportret

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Adoptiekindje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 15:18
WoonplaatsCOLON Stadskanaal

Vrienden van ons willen dat ik ze op de foto zet. Ouders en kind (3 jaar). Het lijkt mij leuk om ze in een bos te fotograferen. Hebben jullie tips voor mij waar ik aan moet denken. Het moet een lekkere losse foto zijn en niet 3 op een rij als jullie begrijpen wat ik bedoel. Tips zijn welkom.
http://www.fotostudioalice.nl

Canon EOS 400d \ 70/300 Canon\ 28/300mm 1:3.5-6.3 Sigma lens\50 mm 1:1.8 II canon\ canon 24-105 \ Tamron 28-75\18-55 mm kitlens\ soligor tussenringen.
In het bezit van een thuisstudio
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

wacht even tot het zonnetje er lekker in staat, dit geeft een bos vaak een heel dynamisch effect....
mooie open plek, gevarieerde achtergrond, (dus niet alleen bomen, maar ook een pad erbij bv.)
misschien een reflectie scherm dan kan je mooi zonder schaduw een foto maken...
verder een beetje uitproberen met het diafragma voor de diepte werking... een mooie dof is altijd zeer fraai, maar als er zonnestralen zijn moet er een mooi diepte gebied in te zien zijn....
sluitertijd is afhankelijk van of je van statief gaat werken of niet...
uit het handje ben je iets beperkter in de snelheid... (weinig drinken van te voren dus)
Als het een flinke foto wordt kan ik mij indenken dat je een mooi groot gebied bos kan laten zien, wordt het een klein fotootje dan mogen de lichamen best dichtbij te zien zijn... het onderwerp moet toch de personen zijn...
let op de compositie dus, niet teveel in het midden zowel horizontaal als vertikaal...
neem een atribuut mee of.. een grote zaag? of iets dergelijks...
als gezinsfoto vind ik humor altijd wel een leuke uitstraling

en verder... laten zien!
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
Gebruikers-avatar
ahaverkamp
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 939
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 10:17
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Zet ze alle drie op een verschillende tak van een boom en maak de foto.
Aniek.
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2007 14:59

Voor foto's met meerdere mensen kan dan A-dep stand handig zijn,
dit zorgt ervoor dat alle personen er (als het goed is) scherp op staan.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar