Kop van Zuid avondfoto

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
technodad
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2008 20:36
WoonplaatsCOLON Noordereiland te Rotterdam
CONTACTCOLON

Ha mensen!

Net weer de kou in geweest, en wil deze nog even delen met jullie :

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=99390[/img]

Ben benieuwd naar de opmerkingen.....:)

Groet

Mark
Canon EOS 400D met 18-55 enSigma 18-200 OS lens
Gerard_B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2006 12:38
WoonplaatsCOLON Hoeven

Volgens mij was het wel een paar koude handen waard!

De dieptewerking op de voorgrond vind ik netjes (heb je ook geprobeerd om de foto te spiegelen - dat de kade van links naar rechts loopt?) en de achtergrond is ook mooi helden. Wat is het diafragma, sluitertijd en brandpunt wat je hebt gebruikt?
Groet,
Gerard
technodad
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2008 20:36
WoonplaatsCOLON Noordereiland te Rotterdam
CONTACTCOLON

Ha Gerard,

Dankjewel:) en dat op dag 3 dat ik de camera heb!

Diafragma 11, sluitertijd 25 seconden open, brandpunt 22, toch gevonden die info :)


Groetjes
Laatst gewijzigd door 1 op technodad, in totaal 19 keer gewijzigd.
Canon EOS 400D met 18-55 enSigma 18-200 OS lens
wastaal
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2008 17:09
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Allereerst een compliment. Mooie plaat.
Gerard_B schreefCOLON (heb je ook geprobeerd om de foto te spiegelen - dat de kade van links naar rechts loopt?)
Kom je dan niet in de knoei met de cijfers op de meerpalen?
Alexander
Canon EOS 40D - Canon 17-55 f2.8 IS USM - Canon 70-200 f4 L IS - Canon 50mm 1.8 mkII - Canon 580EX II - Manfrotto 055prob+804rc2 - www.staalenco.nl
Gebruikers-avatar
svdveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006 17:30
WoonplaatsCOLON Doetinchem

Perspectief werkt inderdaad goed in je foto. Alleen kan 'ie nog wel ietsjes rechter staan. De foto moet ietsjes tegen de klok in worden gedraaid volgens mij.

Sander.
Canon 20D+350D, Canon 70-300 F/4.0-5.6 USM IS, Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro, Canon 100mm F/2.8 Macro, Soligor tussenringen, Canon EF 50mm F/1.8II, Canon 430EX Speedlite, Manfrotto mono- en tripod, en nog wat accesoires... http://sanderbetty.blogspot.com
Gerard_B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2006 12:38
WoonplaatsCOLON Hoeven

wastaal schreefCOLONAllereerst een compliment. Mooie plaat.
Gerard_B schreefCOLON (heb je ook geprobeerd om de foto te spiegelen - dat de kade van links naar rechts loopt?)
Kom je dan niet in de knoei met de cijfers op de meerpalen?
Een kniesoor die daar op let :D
Gebruikers-avatar
Achrome
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2008 21:27
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Even ook voor mijn leerproces:
Ik zie dat je ISO 100 hebt gebruikt. Ikzelf zou de ISO waarde bij avond/nachtfoto's altijd hoger zetten (800 of 1600, alhoewel dat laatste wel veel ruis op kan leveren). Je sluitertijd zal dan wat kelderen. Maar, zou je daardoor een nog mooiere (en nog scherpere) foto krijgen? Zeg ik iets zinnigs? Wie geeft mij uitleg?
Ik neem overigens aan dat je een statief hebt gebruikt voor deze foto. Dus wellicht geldt m'n sluitertijd-theorie dan niet meer :?
5dII, 40D, EF 16-35 2.8L II, EF 24-70 2.8L, EF 70-200 2.8L IS, EF 50mm 1.8 II, Speedlight 430EX II
Gebruikers-avatar
Capelle 1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1562
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 18:19
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

Achrome schreefCOLONEven ook voor mijn leerproces:
Ik zie dat je ISO 100 hebt gebruikt. Ikzelf zou de ISO waarde bij avond/nachtfoto's altijd hoger zetten (800 of 1600, alhoewel dat laatste wel veel ruis op kan leveren). Je sluitertijd zal dan wat kelderen. Maar, zou je daardoor een nog mooiere (en nog scherpere) foto krijgen? Zeg ik iets zinnigs? Wie geeft mij uitleg?
Ik neem overigens aan dat je een statief hebt gebruikt voor deze foto. Dus wellicht geldt m'n sluitertijd-theorie dan niet meer :?
http://www.eosdigitaal.nl/index.php?opt ... &Itemid=36
Gebruikers-avatar
BraCom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2876
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2006 15:27
WoonplaatsCOLON Dirksland
CONTACTCOLON

Achrome schreefCOLONEven ook voor mijn leerproces:
Ik zie dat je ISO 100 hebt gebruikt. Ikzelf zou de ISO waarde bij avond/nachtfoto's altijd hoger zetten (800 of 1600, alhoewel dat laatste wel veel ruis op kan leveren). Je sluitertijd zal dan wat kelderen. Maar, zou je daardoor een nog mooiere (en nog scherpere) foto krijgen? Zeg ik iets zinnigs? Wie geeft mij uitleg?
Ik neem overigens aan dat je een statief hebt gebruikt voor deze foto. Dus wellicht geldt m'n sluitertijd-theorie dan niet meer :?
ISO is goed, sluitertijd maakt niet uit omdat je toch vanaf statief moet fotograferen.
diafragma is ook goed, mooiste effecten met verlichting tussen f/8 en f/16.

over de foto, mooie opname en idd nog een beetje recht zetten, hangt een beetje naar links, kun je ook goed aan de kranen zien.
M.vr.gr.[b]Bram[/b] .....[url=http://www.bracom.nl/][Mijn foto album ][/url]..... [url=http://www.bracom.nl/about.html][camera en lens info][/url].....
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar