Boortoren bij Vlaardingen

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
kohma
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2008 10:48
CONTACTCOLON

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en wil meteen maar binnen komen vallen met een paar foto's van de Rowan Gorilla VII. Dat is een boorplatform die nu ter reparatie staat bij Verolme.
De foto's zijn gisternacht genomen.
Camera op statief, diafragma 9 en sluitertijden van 30 seconden.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Groeten Martin

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=99030[/img]
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=99031[/img]
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Foto 1 vind ik best wel aardig om naar te kijken. In het donker foto's maken is niet zo eenvoudig! Om een leuke aantrekkelijke plaat te maken kun je de cam niet altijd sluitertijdberekeningen laten maken. Soms is het verstandiger om hier van af te wijken naar gelang het effect wat je wilt bereiken.
Bij fot 2 vind ik de afstand tussen hetgeen aan de horizon zichtbaar is veel te ver afstaan van het "hemellichaam"in de rechterbovenhoek.
Dit kijkt niet zo prettig!

Groetjes,

Jo
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Flying-Dutch
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2007 09:47
WoonplaatsCOLON Maassluis

Leuke foto's, Ik zie hem ook al bijna twee weken lang staan vanuit mijn achtertuin :lol:

Nu even zakelijk :wink:

Foto 1:
Volgens mij is ie niet genomen op f9 maar op 5.6 tenminste dat zegt de exif van de foto. Wel een zeer mooie compositie.

Foto 2:
Hier heb je F10 gebruikt en in mijn ogen is dat al iets beter alleen de compo is inderdaad een beetje te. Ik zou hem iets croppen en het accent op platform leggen ipv op het hemelichaam.

Nog een kleine tip als je toch op statief foto's maakt dan kun je beter je iso gewoon op 100 laten staan volgens mij heb je nu voor beide iso 200 gebruikt en op statief kun je makkelijk 100 iso gebruiken.

Oh ja, Welkom op dit leerzame forum!
[color=red]The only thing that Microsoft makes that does not suck is a vacuumcleaner![/color]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar