Dromenland

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Flying-Dutch
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2007 09:47
WoonplaatsCOLON Maassluis

Vanmiddag deze foto genomen. Ik had gelijk in mijn hoofd om hem in zw om te zetten ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Afbeelding
[color=red]The only thing that Microsoft makes that does not suck is a vacuumcleaner![/color]
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik heb hier een vraag over. Ik lees zo vaak over het omzetten naar zwart/wit. Ik vraag mij nu al lange tijd af waarom (als je toch van plan bent om te veranderen in z/w) niemand meteen zijn camera in die modus instelt. Heeft dat een speciale reden?
Gebruikers-avatar
Flying-Dutch
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2007 09:47
WoonplaatsCOLON Maassluis

Ik heb mij laten vertellen maar ook ondervonden dat een zwart wit foto mooier is als je hem eerst in kleur maakt en vervolgens alle kleur verwijdert en dan gaat spelen met contrast etc.

Misschien dat iemand met meer ervaring je vraag beter kan beantwoorden :wink: Vooralsnog ben ik wel benieuwd naar je menig aangaande de door mij gemaakte en geplaatste foto 8)

Rob.
[color=red]The only thing that Microsoft makes that does not suck is a vacuumcleaner![/color]
Gebruikers-avatar
A3-D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 483
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2007 20:19
WoonplaatsCOLON Barendrecht

jonggolde schreefCOLONIk heb hier een vraag over. Ik lees zo vaak over het omzetten naar zwart/wit. Ik vraag mij nu al lange tijd af waarom (als je toch van plan bent om te veranderen in z/w) niemand meteen zijn camera in die modus instelt. Heeft dat een speciale reden?
Voor mij persoonlijk een hele simpele reden....het is makkelijker om een kleurenfoto naar Z/W om te zetten dan een in Z/W gemaakte foto om te zetten naar kleur...soms is het resultaat in kleur net even wat meer sprankelender, of juist andersom, je kunt dus makkelijker alle kanten op (zelfs de verkeerde :wink: ).
Gebruikers-avatar
Palabra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 931
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2007 15:49
WoonplaatsCOLON Oegstgeest
CONTACTCOLON

Ik vind het een mooie sfeervolle foto mooie DOF. Goedgekozen titel!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar