tussenring Canon of soligor

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
rob/400D
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 14 Feb 2008 21:11
WoonplaatsCOLON wemeldinge

Dit is misschien een vraag die al vaker gesteld zal zijn ,maar ik heb een goed excuus.
Ik ben vrij nieuw maar fanatiek in de fotografie.
Mijn vraag is of er kwalitatief veel verschil zit tussen een 25 mm tussenring van canon of soligor, gezien het prijsverschil.
Ik wil er 1 aanschaffen om hem met mijn 50mm lens te gaan gebruiken.

Als er iemand is die hier iets over weet ,lees ik het graag alvast bedankt.
EOS 400D+BG-E3 / 18-55 is / EF 50 MM 1:1.8 II / EF-s 55-250 IS 4-5.6 /EF 100 1:2.8 usm Macro
Gebruikers-avatar
jornn_-
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2007 17:59
WoonplaatsCOLON nijmegen

kwaliteitverschil is er niet, tussenringen zijn gewoon plastic/metale kokertjes. gewoon ingepakte lucht dus eigenlijk.
ik denk dat dit puur merk is, of de een moet AF blijven doorgeven en de andere niet
[url=http://www.flickr.com/photos/23444496@N05/]dit krijg ik als ik het knopje van mijn camera in druk[/url]
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Maakt weinig uit de ringen van Canon zijn duurder.
Ik heb onlangs ringen gekocht in Hongkong via Ebay van Kenko deze zijn hetzelfde als de ringen van Solidor.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Het maakt inderdaad niet uit, zolang ze maar contacten bevatten om de zaak door te geven. Houd er echter wel rekening mee dat ze niet allemaal geschikt zijn voor ef-s objectieven, maar als je ze enkel op de 50mm wilt gebruiken maakt dat niets uit.
Gebruikers-avatar
zinno01
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 13:47

jandb schreefCOLONMaakt weinig uit de ringen van Canon zijn duurder.
Ik heb onlangs ringen gekocht in Hongkong via Ebay van Kenko deze zijn hetzelfde als de ringen van Solidor.
Beetje off-topic:

Mag ik curieus zijn? Bij wie heb je ze besteld en hoeveel heb je betaald?
Ben namelijk ook op zoek naar een betaalbaar setje Kenko's
Canon EOS400D, EFS 18-55, EF 28-80, EF 75-300, EF 50 F1.8, Tokina AF193 19-35, Metz Mecablitz 48AF-1
Album: [url]http://www.flickr.com/photos/zinno01/[/url]
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

zinno01 schreefCOLON
jandb schreefCOLONMaakt weinig uit de ringen van Canon zijn duurder.
Ik heb onlangs ringen gekocht in Hongkong via Ebay van Kenko deze zijn hetzelfde als de ringen van Solidor.
Beetje off-topic:

Mag ik curieus zijn? Bij wie heb je ze besteld en hoeveel heb je betaald?
Ben namelijk ook op zoek naar een betaalbaar setje Kenko's
Ik heb ze besteld via Ebay, bij Hongkong supplies en was 76 euro en een paar centen kwijt dit was totaal dus incl. de verzendkosten.

Gr. Jan
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Dirk Hofstede
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 421
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2006 14:08

Daar moet je nog wel de invoerbelasting en BTW bij optellen, dat wordt samen dus €100. Dan kun je ze beter voor een paar euro meer in NL kopen.
[size=67]1D III | 5D II | 16-35mm f/2.8 II | 24-70mm f/2.8 | 70-200mm f/2.8 IS | 35mm f/1.4 | 50mm f/1.2 | 85mm f/1.2 II | 135mm f/2 | 300mm f2.8 IS | 1.4x | 580EX II 2x[/size]
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Dirk Hofstede schreefCOLONDaar moet je nog wel de invoerbelasting en BTW bij optellen, dat wordt samen dus €100. Dan kun je ze beter voor een paar euro meer in NL kopen.
Ik zou niet weten waarom, ik heb echt maar 76 euro betaald en heb ze al 3 weken in huis.

Dus.....
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Dirk Hofstede
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 421
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2006 14:08

Je geeft als tip dat zinno01 de tussenringen voor dat geld daar kan kopen, dat klopt gewoon niet. Officieel moet je over dat bedrag belasting betalen (hier wordt ook actief door de douane op gecontroleerd), dat jij dat niet gedaan hebt zegt natuurlijk wat over jou zelf...
[size=67]1D III | 5D II | 16-35mm f/2.8 II | 24-70mm f/2.8 | 70-200mm f/2.8 IS | 35mm f/1.4 | 50mm f/1.2 | 85mm f/1.2 II | 135mm f/2 | 300mm f2.8 IS | 1.4x | 580EX II 2x[/size]
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Dirk Hofstede schreefCOLONJe geeft als tip dat zinno01 de tussenringen voor dat geld daar kan kopen, dat klopt gewoon niet. Officieel moet je over dat bedrag belasting betalen (hier wordt ook actief door de douane op gecontroleerd), dat jij dat niet gedaan hebt zegt natuurlijk wat over jou zelf...
GeL**, ik heb dat aan die mensen betaald, ik exporteer en importeer al jaren over de hele wereld voor m'n werk en er bestaat altijd een kans dat je gevrijwaard wordt door de doaune waar het pakketje binnenkomt, het is maar net de vraag op welk statistieknr. ze het inklaren.
Op m'n pakket is door de verzender Gift op de papieren gezet en schijnbaar voldoende om geen invoerrechten te betalen.

Wie ben ik om dan zelf nog actie te ondernemen, die is gek je doet nu net of ik crimineel ben maar dat klopt dus niet!

Ander verhaal is dat er misschien nog een naheffing komt al moet je die normaal dacht ik gelijk aan de deur betalen, echter zal die nooit meer zijn dan een paar euro's, en met een voordeel van ruim 50 euro had ik daar wel rekening meegehouden, als het maar een paar tientjes had gescheeld had ik dat ook niet gedaan maar 54 euro goedkoper op de kamera-express prijs is behoorlijk.

Maar goed omdat we dan even alles helder hebben voor de vragende parij in kwestie:

Ik heb 76 euro betaald incl verzendkosten exclusief eventuele invoerrechten. (BTW hoeft niet je koopt immers in het buitenland)

Nu iedereen tevreden? anders haal ik m'n post wel weg en mag ieder zelf kijken waar z'n voordeel te halen is!

Gr. Jan
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Dirk Hofstede
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 421
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2006 14:08

jandb schreefCOLONMaar goed omdat we dan even alles helder hebben voor de vragende parij in kwestie:

Ik heb 76 euro betaald incl verzendkosten exclusief eventuele invoerrechten. (BTW hoeft niet je koopt immers in het buitenland)
Duidelijk. Iedereen moet weten dat de kans aanwezig (wettelijk verplicht!) is dat er kosten bij komen, daar gaat het mij om.

BTW komt er overigens wel overheen. Je kunt wel proberen de BTW die je bij de koop hebt betaald terug te vorderen van het land waaraan je dat betaald hebt. Helaas is dat vaak een kwestie van een hele lange adem.

Ik noem jou overigens niet crimineel, je begaat tenslotte slechts een overtreding. Net zoals iemand die een bekeuring krijgt wegens te hard rijden geen crimineel is, maar wel een overtreding begaat.
[size=67]1D III | 5D II | 16-35mm f/2.8 II | 24-70mm f/2.8 | 70-200mm f/2.8 IS | 35mm f/1.4 | 50mm f/1.2 | 85mm f/1.2 II | 135mm f/2 | 300mm f2.8 IS | 1.4x | 580EX II 2x[/size]
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Prima, we laten het hierbij :-)
Ik zal de volgende keer iets genuanceerder reageren, maar was even heet gebakerd gisteravond maar vanmorgen was dat helemaal over. :-)

Grt. Jan
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar