Zonsondergang langs de IJssel

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

Afgelopen zondag ben ik met de camera naar de uiterwaarden van de IJssel bij Zutphen getogen en heb ik onderstaande platen geschoten... Het was prachtig om de zon onder te zien gaan...

1.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=98746[/img]

Exposure: 1/125
Aperture: f/10
Focal Length: 36 mm
ISO Speed: 100


2.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=98745[/img]

Exposure: 1/60
Aperture: f/10
Focal Length: 44 mm
ISO Speed: 100
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

Vallen ze zo tegen? 117 views en geen comments? Of is er alweer een overkill aan zonsondergangen.. haha
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Gebruikers-avatar
bas28
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2006 14:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Hoi hoi,

Ik vind ze erg mooi, maar goed wie ben ik in iedergeval geen prof. of iemand die jou werk kan beoordelen technisch heb ik daar de kennis dus niet voor.

Maar als hobbyist vind ik ze mooi en foto 2 vind ik de mooiste, om de spiegeling in het water.
Een goede fotograaf, vangt het licht verborgen in de schaduw. Laat je zintuigen samensmelten met emoties. Pakt die compositie in één beeld en maakt dé herinnering blijvend.
Gebruikers-avatar
Charley
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2005 17:06
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik denk - persoonlijk - dat er nog meer uit de foto's te halen is. De onderste delen zijn m.i. aan de donkere kant. Door met lagen te werken (zie tutorial hou je de luchten (erg mooi) zoals ze nu zijn, en maak je de onderkant eenvoudig wat lichter. Tenminste, als je het met me eens bent natuurlijk. :wink:
[size=75]Canon 30D | 17-40 f4 L | 70-200 f4 L | 300 f4 IS L | 50mm 1.8 | Extender 1.4 | Speedlite 380 EX + omnibounce |[/size]
ArieScanner
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 608
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2007 17:00
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Ik vind ze ook wel mooi. Ik prefereer foto 1, omdat de zon daar de lucht een prachtige kleur geeft en je ook het mooie blauwe er nog op heb. Foto 2 vind ik de zon nog iets te fel en de boom is ook erg centraal. Door de felle zon is er zelfs een zonne-vlek in het midden gekomen en dat is natuurlijk niet zo mooi...
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

Charley schreefCOLONIk denk - persoonlijk - dat er nog meer uit de foto's te halen is. De onderste delen zijn m.i. aan de donkere kant. Door met lagen te werken (zie tutorial hou je de luchten (erg mooi) zoals ze nu zijn, en maak je de onderkant eenvoudig wat lichter. Tenminste, als je het met me eens bent natuurlijk. :wink:
Van lagen weet ik nog niets eigenlijk. Ik ga me hier vanavond eens in verdiepen.. :D

Dank voor de comments allen. Ik vind de zonnevlek ook wat storend op die ene foto, maar de spiegeling in het water vond ik zo mooi dat ik hem toch even wilde laten zien... :wink:
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Gebruikers-avatar
Erwin 350D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 200
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2008 12:46
WoonplaatsCOLON Jubbega

En terecht, ook bij mij is de eerste foto favoriet. Al zijn de donkere delen mi ( maar wie ben ik? :wink: ) misschien iets te veel dan wel donker.
Bij foto 2 is dat beter, door de blauwe reflektie in het water op de voorgrond, maar is de zon idd nog iets te aanwezig.
[size=67]EOS350D/EF-s 18-55/EF28-105 1:3.5-4.5 II USM/ 430EX[/size]
Doch jo ding en lit de lju rabje
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar