Zelfportretten

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Mandy
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2007 12:24
WoonplaatsCOLON Zeeland

Hallo!
Sinds een tijdje heb ik ook een flitsset gekocht ! :D
het is behoorlijk ff wennen vin ik,, zeker omdat ik veel zelf portretten maak... maar laatste keer heb ik veel geprobeerd met het licht hier wat voorbeeldjes ;) dus kom maar op met de tips :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groetjes Mandy
Gebruikers-avatar
Arnoud79
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2007 17:03
WoonplaatsCOLON Westland

wow!!! a photographer with modellooks!!

hoe maak je de foto's? met de zelfontspanner of afstandbediening?

ik vind ze erg mooi vooral nr1, nr 3 had wat ruimer gemogen, is die zo geschoten of heb je gecropt?

ga zo door.

Groeten,

Arnoud
Canon EOS 400D; Sigma 18-200mm; Tamron 28-300mm XR DI AF LD; Canon EFS 18-55mm; Canon EF 50mm 1.8II; Canon Speedlight 430EX; flitssetje Linkstar 400W/s; Flitssetje 150W/s; reflectiescherm; studio etc etc
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

Mooie foto's Mandy. Vooral nr 1 spreekt mij aan. Ik vind de kleuren van de andere 2 foto's ook erg geslaagd... Inderdaad, een fotograaf met modellooks... :D
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Gefeliciteerd met je flitsset!! Leuk is dat hè? Ik kan er ook uren mee spelen :P zoals je de softbox hebt staan op foto 2, moet je iets meer richting de flitser kijken. Want nu heb je de ene helft belicht en de ander helemaal niet. Verder vind ik 't mooie plaatjes! Als je de RC-1 remote nog niet hebt, kan ik je die aanraden! Ideaal voor de zelfportretjes ;)
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Mandy
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2007 12:24
WoonplaatsCOLON Zeeland

dankjullie well ! :D

@ arnoud:
Ja ik doe het met zelf ontspanner :wink:
En idd de foto's zijn gecropt :)

@ Jazzman :
misschien een stomme vraag maar wat is de RC-1 remote ??

Groetjes Mandy!
Gebruikers-avatar
Arnoud79
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2007 17:03
WoonplaatsCOLON Westland

nou dan vind ik het helemaal goed, ik doe ook regelmatig zelfportretten, maar krijg het nooit helemaal scherp...

een rc1 is een afstandsbediening waarmee je op afstand kan ontspannen..en volgens mij ook scherpstellen
Canon EOS 400D; Sigma 18-200mm; Tamron 28-300mm XR DI AF LD; Canon EFS 18-55mm; Canon EF 50mm 1.8II; Canon Speedlight 430EX; flitssetje Linkstar 400W/s; Flitssetje 150W/s; reflectiescherm; studio etc etc
Mandy
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2007 12:24
WoonplaatsCOLON Zeeland

Arnoud79 schreefCOLONnou dan vind ik het helemaal goed, ik doe ook regelmatig zelfportretten, maar krijg het nooit helemaal scherp...

een rc1 is een afstandsbediening waarmee je op afstand kan ontspannen..en volgens mij ook scherpstellen
Ohh! das wel makkelijk idd ik heb er wel is voorgekeken maar kan me herinneren dat het nog best duur was.. en als 16jarige heb ik helaas niet veel geld te besteden.. en dit vind ik dan nog redelijk te doen zo :D tis alleen lastig dat je ong 7 seconde het zelfde moet staan .. dat gaat er vaak zo statisch uit zien
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Ben je pas 16? zou je niet zeggen :) Maarre.. die afstandsbediening heb ik voor 22 euro gekocht bij http://www.digitalstreet.nl. Valt wel mee toch? Je kunt er van een afstand mee scherp stellen (wat 't meest lastige is bij zelfportretten) en de timer is dan 2 seconden. Je kunt ook direct een foto maken, maar ik gebruik die 2 seconden om snel even de afstandsbediening te verbergen ;)
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Mandy
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2007 12:24
WoonplaatsCOLON Zeeland

[quote="Jazzman"]Ben je pas 16? zou je niet zeggen :) Maarre.. die afstandsbediening heb ik voor 22 euro gekocht bij http://www.digitalstreet.nl. Valt wel mee toch? Je kunt er van een afstand mee scherp stellen (wat 't meest lastige is bij zelfportretten) en de timer is dan 2 seconden. Je kunt ook direct een foto maken, maar ik gebruik die 2 seconden om snel even de afstandsbediening te verbergen ;)[/quote']

Ohh idd ! valt idd mee..
nu is het idd lastig om scherp te stellen :D terwijl ik scherpstel hou ik mn swiffer in beeld :lol:
Gebruikers-avatar
Wardie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2007 21:50
WoonplaatsCOLON Watergang
CONTACTCOLON

Knap gedaan zeg! Heb je ook een ventilator of iets dergelijks gebruikt voor foto 1?
Gr. Wardie
5D | 24 | 35 | 50 | 430EX I [url=http://flickr.com/photos/whellendoorn/]Mijn [color=blue][b]FLICK[/b][/color][color=red][b]R[/b][/color] stream[/url]
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Vind dat je het zeker goed hebt gedaan zeg...net je flitsset binnen! Foto 2 vind ik lekker kijken, denk dat deze in zwart/wit sterker is. Maar het lijkt wel of ik alle foto's in zwart/wit de laatste tijd mooier vindt hoor...
Moet zeggen dat je zowel op 2 en 3 een goede blik hebt vastgelegd.
Foto 2 had je idd iets meer richting de softbox kunnen kijken, maar ook nu heeft de foto toch iets voor mij hoor. Eventueel proberen in photoshop of je het oogwit van het oog in het donkere gedeelte iets kan oplichten?
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Mandy
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2007 12:24
WoonplaatsCOLON Zeeland

Dankjullie wel !

@ wardie
jaa met mn phön :lol:

@ marian.. ja dat is misschien nog een mogelijkheid ja alleen ik denk dat het dan toch ook weer een beetje raar word door dat alleen het oog licht is ??
Gebruikers-avatar
~Cheyenne~
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 12:53
CONTACTCOLON

Knap gedaan, ik krijg het nooit scherp met mijn zelfontspanner. :lol:
Vind de 3e het mooist.

(ben jij heel toevallig die Mandy die promogirl wou worden bij een motorraceteam? )
Canon Jack
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2459
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2005 19:37
WoonplaatsCOLON Beek (LB)
CONTACTCOLON

Mandy, erg fraaie platen en je zult nog veel plezier hebben van je flitssetje. Alledrie vind ik mooi maar mijn voorkeur gaat uit naar #1 ivm de omzetting naar zw/wit en de wapperende haren.

Tevens een kleine opmerking, op #2 zie ik op je arm een rode streep lopen. Misschien die nog even wegshoppen. :wink:

Groetjes en veel plezier
Jack
[url=http://www.one-eyephoto.nl]Mijn website[/url] [b][color=red]UPDATED!![/b][/color]
Verkoop je foto's op [b][url=http://submit.shutterstock.com/?ref=54595]Shutterstock[/url][/b].
Mandy
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2007 12:24
WoonplaatsCOLON Zeeland

~Cheyenne~ schreefCOLONKnap gedaan, ik krijg het nooit scherp met mijn zelfontspanner. :lol:
Vind de 3e het mooist.

(ben jij heel toevallig die Mandy die promogirl wou worden bij een motorraceteam? )
Haha nee hoor?? ik denk dat iemand anders is :D

@canon jack
Ja idd ;) goed opgemerkt !
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar