Wireless flitsen maar hoe?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jeroeno
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2005 13:01
WoonplaatsCOLON Noord-Holland

Graag wil ik wireless gaan flitsen met mijn Sigma EF-500 DG Super ETTL in combinatie met mijn trouwe ouwe 300D.

Is iemand die mij kan en wil vertellen wat ik hier voor nodig heb?

Groet,
Jeroeno
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Volgens mij kun je met een wireless trigger ook deze flitser triggeren... Als ik mij niet vergis reageert deze dan hetzelfde als een Canon flitser...
Gebruikers-avatar
jeroeno
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2005 13:01
WoonplaatsCOLON Noord-Holland

Kan ik dan zomaar een willekeurig merk of type voor kiezen. Heeft iemand toevallig een link naar zo'n wireless trigger?

Alvast vriendelijk bedankt.
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik ben hier ook in geinteresseert, vooral omdat ik het alternatief, de ET S2 erg duur vind...
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Een mogelijkheid is de Cactus Wireless trigger. Ik heb daar welf geen ervaring mee, maar hier staat er een artikel over:

http://martybugs.net/reviews/cactus.cgi
Laatst gewijzigd door 1 op Peije, in totaal 18 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
nieuw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 354
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2006 14:41
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Link werkt niet
400D+grip+24-105 L IS USM+kit+50 1.8II+polar+580EXll.
Ik moet van mijn vriendin vragen of jullie ook eens op haar online speelgoedwinkel willen kijken http://farena.nl bij deze dan ;)
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Sorry, link aangepast... Nu zou ie moeten werken....
Gebruikers-avatar
jeroeno
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2005 13:01
WoonplaatsCOLON Noord-Holland

Ik denk dat ik dan toch nog maar even moet sparen voor een Canon ST-E2. Na het lezen van bovenstaande review ben ik niet overtuigd of dit wel de juiste keuze is voor mij.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Gebruikers-avatar
StefS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 141
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2007 14:48
WoonplaatsCOLON Zwolle

Ook toevallig, ik had al een Cactus setje in bestelling staan. Dat komt binnen een paar weken binnen. Als je wilt kan ik even mijn ervaringen ermee posten?
[size=59]Canon Eos 350D + BG3-grip + 430 EX + 18-55mm kitlens + 50mm F1.8 II + 70-200mm F4 L USM[/size]

Je leeft te kort om alle fouten zelf te maken.
Gebruikers-avatar
nieuw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 354
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2006 14:41
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

StefS schreefCOLONOok toevallig, ik had al een Cactus setje in bestelling staan. Dat komt binnen een paar weken binnen. Als je wilt kan ik even mijn ervaringen ermee posten?
Tuurlijk daar zijn wij allen hier voor "ervaringen delen".(en de gezelligheid natuurlijk. :wink:

Mvg,
Marco
400D+grip+24-105 L IS USM+kit+50 1.8II+polar+580EXll.
Ik moet van mijn vriendin vragen of jullie ook eens op haar online speelgoedwinkel willen kijken http://farena.nl bij deze dan ;)
RL
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:53
WoonplaatsCOLON Belgie (Merksem)
CONTACTCOLON

Heb die set cactus V2s binnen en werkt niet op de Sigma.
Pech dus :(
EOS 300D, 30 D
Gebruikers-avatar
jeroeno
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2005 13:01
WoonplaatsCOLON Noord-Holland

Hmm...das flink balen!...dan hangen we waarschijnlijk dus toch voor de dure oplossing :twisted:
Gebruikers-avatar
RS200pk
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2007 16:48
WoonplaatsCOLON Hengelo

jeroeno schreefCOLONHmm...das flink balen!...dan hangen we waarschijnlijk dus toch voor de dure oplossing :twisted:
Valt misschien wel mee.

Op http://www.gadgetinfinity.com/product.p ... 274&page=1 staat te lezen:

While Sigma EF-500 DG Super works well with the receiver, the EF-500 DG ST does not.


Jan
RL
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:53
WoonplaatsCOLON Belgie (Merksem)
CONTACTCOLON

Klopt wel...volgens de site. Heb de cactus V2s en die werkt op de sigma ef 500 dg super volgens de site... Maar neen dus. Wel rechtstreeks op de cactus zonder hot-shoe en kabeltje. Zender werkt en ledje ook op de ontvanger. Zij die het zien zitten om het met hun flits te proberen mogel altijd langs komen in Merksem. Werkt het dan krijg je ze voor een prijsje. Heb 2 sets en betaalde 52.02 euro.
EOS 300D, 30 D
anthony
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2006 18:30
WoonplaatsCOLON regio rijnmond
CONTACTCOLON

IK werk al enkele maanden met de GI cactus V2 triggers in combinatie met 5 canon540EZ's.

Het werkt allemaal redelijk als je accus goed volgeladen zijn en als je de afstanden niet te groot maakt.
Het is wel noodzakelijk dat je flitsers gebruikt die handmatig zijn te bedienen.

Wil je betrouwbaarder dan zijn de eilinchrom of de pockedwizzards plusII een optie.
Deze zijn echter wel een heel stuk duurder.
www.hamond.nl
RL
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:53
WoonplaatsCOLON Belgie (Merksem)
CONTACTCOLON

Had ook nog een flits van Canon, de Macro Ring Lite MR-14 EX. Was vandaag wat aan het testen en ja daar werkt de Cactus wel mee. Nu nog een houder maken om de flits op statief te zetten en dan kan ik gaan experementeren
Zal dus volledig moeten overschakelen naar Canon.
EOS 300D, 30 D
Gebruikers-avatar
Canoscan
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2007 09:07
WoonplaatsCOLON Oosterhout

RL schreefCOLONHad ook nog een flits van Canon, de Macro Ring Lite MR-14 EX. Was vandaag wat aan het testen en ja daar werkt de Cactus wel mee. Nu nog een houder maken om de flits op statief te zetten en dan kan ik gaan experementeren
Zal dus volledig moeten overschakelen naar Canon.
Hummm dus ik neem aan dat je hem niet meer verkoopt...

Vraagje:

Die Cactussen zijn dus gekocht in Gadget Infinity in Hong Kong: De winkel ziet er betrouwbaar uit maar.....hoe zit het met de INVOERKOSTEN?
Heb zitten neuzen op douane.nl maar kom er geen wijs uit wat je nu extra betaalt :(
[size=75]Hier staat niks, kan ik altijd nog de schuld geven aan mijn apparatuur[/size]
Gebruikers-avatar
jeroeno
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2005 13:01
WoonplaatsCOLON Noord-Holland

Als de waarde van een postzending boven de € 45,- is dan moet je over de TOTALE waarde van de flitser 3,2% douanerecht betalen en daaroverheen nog eens 19% omzetbelasting.

Als je als reiziger spullen meebrengt mag dat zonder aangifte te doen tot een bedrag van € 175,-. Als de waarde daarboven komt moet je aangifte doen via de rode balie en danmoet je over de TOTALE waarde van de flitser 3,2% douanerecht betalen en daaroverheen nog eens 19% omzetbelasting. (je mag dan niet die € 175,- van het bedrag aftrekken)

OVERIGENS MAG JE VANAF 01-12-2008 € 430,- BELASTINGVRIJ INVOEREN I.P.V. DE HUIDIGIE € 175,-
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar