canon eos 1d(s) (mark 2)

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Klaas
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3420
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 13:36
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

eric_nl schreefCOLON
BasZ schreefCOLONDat zou ik niet zo snel zeggen... Aangezien Fuji ook aardige DSLR maakt zoals de S3 Pro...
Met alle respect voor de Fuji, maar ik denk dat de 1DsII toch wel een klasse hoger is, al is het alleen maar vanwege het feit dat de Fuji geen fullframe camera is. Volgens mij is hij trouwens de enige fullframe digitale camera in het 35mm segment, maar dat terzijde.

http://www.dpreview.com/reviews/compare ... i&show=all
Nee hoor er zijn meer fullframe camera's. Kodak DCS pro 14n en 14c bijvoorbeeld.
Price range: $3,400.00 - $4,496.00

De 14n http://www.kodak.com/global/en/professi ... 3.18&lc=en

En voor Canon lenzen dus interessant:
http://www.kodak.com/global/en/professi ... ndex.jhtml
Laatst gewijzigd door 3 op Klaas, in totaal 22 keer gewijzigd.
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

BasZ schreefCOLONVind niet dat je die 2 cams puur op specs mag vergelijken...
Vooral de kleurdiepte van de Fuji is erg goed te noemen (sprekend uit eigen ervaring).
Ik heb met beide geen ervaring, ik weet wel dat mijn vorige camera, de Fuji Finepix 6900, inderdaad erg goede kleuren had. Maar toch, de Canon is 4x zo duur, er moet toch wel heel wat beter aan zijn om dat ervoor neer te leggen lijkt me.
Klaas schreefCOLONNee hoor er zijn meer fullframe camera's. Kodak DCS pro bijvoorbeeld.
Dus toch, ik had niet goed genoeg gezocht. Ligt niet echt in mijn budget klasse, dus verdiep me er niet echt in :D
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Dank je wel, Klaas. Die camera zat ik te zoeken...
Kodak heeft wel meer DSLR's gemaakt met full frame sensor, zoals de Kodak DCS SLR/n en de Kodak DCS SLR/c
Dus om gelijk te zeggen dat de Canon EOS-1Ds Mark II de beste DSLR is.......
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

Interessante info op de site van Kamera-Express over de Kodak Pro slr/n:
Superieure resolutie, verslaat zelfs middenformaat camera's. (beter dan Canon 1Ds)
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Dat bedoel ik dus maar te zeggen...
Onze huis-fotograaf (@work) heeft ook zo'n Kodak-speeltje en mag er soms zelf ook wel eens meespelen...
Moet zeggen dat het ERG mooie platen opgeleverd!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

Nog een voordeel van 1D2 tov 1Ds2 is de 1.3 crop factor. Je zit dicht tegen full frame maar toch 30% winst op je tele.
Full frame weer veel last van vignatering wat weer voordeel is van cams met cropfactor, die hebben daar eignelijk geen last van. Tenzij het een EF-S lens is.

-XiP
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
cvaniperen
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 31 Dec 2004 15:32
WoonplaatsCOLON Kerkwijk

Ik kan uit eigen ervaring zeggen (en ik heb dagelijks vergelijksmateriaal om me heen) dat de 1Ds MKII veruit de beste DSLR is die op de markt verkrijgbaar is. Dan heb ik het alleen over de output kwaliteit en niet over de prijs/prestatie verhouding.
1Ds MKII en een hoop glas
Wouter de Vries
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 17 Jan 2005 07:35

@ Xiphias: Dat maakt toch niets uit, 16Mp fullframe kan je op de pc toch croppen tot je net zoveel tele hebt als bij 1.3 bpvl. Je hebt dan nog dezelfde kwaliteit als de 1dmk2.
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

Dat klopt, wat ik meedeelde is wat ik hoor van de spotters. Je kan idd ook een 16MP foto maken en daar dan 1200x800 px uit croppen, heb je ook 3000mm met je 400mm lens. ;-) Verder blijft de 1Ds2 weer traag, da's jammer maarja, foto's zijn ook 2 keer zo groot als 1D2/20D.

Ik ga die 1Ds2 iig nog wel eens uit testen op Molfest en op spotters trip.

-XiP
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Ben benieuwd wat je bevindingen zijn dan, xiphias
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
M3 eXtreme
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 625
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2005 11:49
WoonplaatsCOLON Bodegraven

cvaniperen schreefCOLONIk kan uit eigen ervaring zeggen (en ik heb dagelijks vergelijksmateriaal om me heen) dat de 1Ds MKII veruit de beste DSLR is die op de markt verkrijgbaar is. Dan heb ik het alleen over de output kwaliteit en niet over de prijs/prestatie verhouding.
Nou, dat lijkt me duidelijk 8)
[size=75]Canon EOS D60 [color=red]|[/color] Canon EOS 20D [color=red]|[/color] Sigma 18-125mm f/3.8-5.6 DC OS HSM [color=red]|[/color] Talens 820 statief[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar