Combinatie 24-105 + 70-200

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
bluecupra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 462
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2006 19:28
WoonplaatsCOLON Den Haag

Zelf ben ik ook bezig met het vervangen van mijn kitlens. Zelf heb ik een 400D en mijn keuze is ook gevallen op de 24-105 L. Heb als test gekeken wat ik aan bereik mis als ik de kitlens instel op 18 of 24mm. Dit is voor wat ik nu kan bepalen geen probleem. En naast de 10-22 en 70-300 lijkt mij dit een erg mooie lens combinatie
Canon EOS 7D | BG-E7 Grip | 70-200 F2.8L IS | Canon 24-105 F4.0L IS | Canon 100 F2.8L IS Macro | 430EXII | Kata Bug-203 PL
eew
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2007 21:35

jandb schreefCOLONIk gebruik ook een 24-105 en een 70-200, dit is een super combinatie en voor standaard gebruik neem ik eigenlijk altijd de 24-105.

Zelf ben ik niet weg van een bereik 17-55, je hebt weliswaar wat meer groothoek en lichtsterkte maar dat weegt niet op tegen het ruimere bereik dat is echt zeer prettig. Ik gebruik ook een 17-40 voor de eventuele groothoek klusjes maar ik moet bekennen dat ik heb nu ruim een half jaar heb en nog maar twee keer gebruikt heb.

Veel suc6 met je overweging, maar wat mij betreft Go baby go. :-)

GR. Jan
Maar heb jij geen FF of 1.3 camara. Want dat maakt wel een behoorlijk verschil he.
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

eew schreefCOLON
jandb schreefCOLONIk gebruik ook een 24-105 en een 70-200, dit is een super combinatie en voor standaard gebruik neem ik eigenlijk altijd de 24-105.

Zelf ben ik niet weg van een bereik 17-55, je hebt weliswaar wat meer groothoek en lichtsterkte maar dat weegt niet op tegen het ruimere bereik dat is echt zeer prettig. Ik gebruik ook een 17-40 voor de eventuele groothoek klusjes maar ik moet bekennen dat ik heb nu ruim een half jaar heb en nog maar twee keer gebruikt heb.

Veel suc6 met je overweging, maar wat mij betreft Go baby go. :-)

GR. Jan
Maar heb jij geen FF of 1.3 camara. Want dat maakt wel een behoorlijk verschil he.
Ik heb een jaar gewerkt met de 30d en 24-105 combi en heb de groothoek niet echt gemist, de enige keer dat ik dacht dat ik het zou missen voor een klus heb ik uit voorzorg een 17-40 aangeschaft deze heb ik twee keer gebruikt. Ik heb een half jaar lang de kitlens voor groothoek bewaard maar wou hem niet gebruiken zie mijn verhaal hierboven.

Nogmaals ik vind zelfs op een 1,6 crop camera het gemis van groothoek minimaal en voor de liefhebber is de kitlens een optie voor de keren dat het wel gewenst is. Maar dit is natuurlijk voor iedereen verschillend afhankelijk van de soort fotografie.

Een andere overweging van mij was ook om geen EFS lenzen aan te schaffen voor eventuele 1,3 of FF sensor camera's en ik ben heel erg blij dat ik dat nooit gedaan heb want dan had ik behoorlijk geld verloren door verkopen.

Mocht je een 1,6 crop camera willen blijven gebruiken zie ik de 17-55 IS wel als aanvulling naast de 24-105 mede door de F2,8 en IS. Maar dat is natuurlijk wel kostbaar en niet voor iedereen weg gelegd.

Een andere tip is kijken in de exif van je reeds gemaakte foto's, kijk naar brandpunt afstanden en zie waar je boven en ondergrens zit.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

jandb schreefCOLONEen andere tip is kijken in de exif van je reeds gemaakte foto's, kijk naar brandpunt afstanden en zie waar je boven en ondergrens zit.
En daar is het gratis ExposurePlot prima geschikt voor.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Canoscan
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2007 09:07
WoonplaatsCOLON Oosterhout

boels069 schreefCOLON
jandb schreefCOLONEen andere tip is kijken in de exif van je reeds gemaakte foto's, kijk naar brandpunt afstanden en zie waar je boven en ondergrens zit.
En daar is het gratis ExposurePlot prima geschikt voor.
Hey das makkelijk, thnx voor de tip
[size=75]Hier staat niks, kan ik altijd nog de schuld geven aan mijn apparatuur[/size]
hierbenikdan
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 224
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 13:37

Bedankt iedereen voor de adviezen. Ik zie het nog een poos aan, beslissingen van 900,- moeten wel met zekerheid genomen worden. Ik neig nog steeds naar de 24-105.

gr Frank
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar