Zomaar een reflectie

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Mika schreefCOLONEenvoudig is vaak erg mooi,wat ook voor deze prachtige plaat opgaat,mooi gezien ! 8)

Groet,

Mika.
Kijk, dat bedoel ik dus. Bedankt voor deze eerlijke reactie.
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
Guida Morais
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2007 11:30
WoonplaatsCOLON Hilversum

Nou wees blij, je krijgt tenminstte feed-back. Niks ergers dan 190 mensen je foto bekijken en helemaal geen commentaar geven.
Ik denk, maar dit is zeer persoonlijk, dat je foto veel sterker zou uitkomen in z/w. Waarom weet ik niet precies, puur gevoelsmattig.
Ik dacht ook meeteen, ik mis wat, spanning misschien, diepte? Maar dat is niet denk ik de emotie die je wou weergeven.
Fotografie is een passie
Leren is mijn doel
Gebruikers-avatar
Flying-Dutch
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2007 09:47
WoonplaatsCOLON Maassluis

Niet om het een of ander maar mijn reactie was ook eerlijk :wink:
[color=red]The only thing that Microsoft makes that does not suck is a vacuumcleaner![/color]
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Guida Morais schreefCOLONNou wees blij, je krijgt tenminstte feed-back. Niks ergers dan 190 mensen je foto bekijken en helemaal geen commentaar geven.
Ik denk, maar dit is zeer persoonlijk, dat je foto veel sterker zou uitkomen in z/w. Waarom weet ik niet precies, puur gevoelsmattig.
Ik dacht ook meeteen, ik mis wat, spanning misschien, diepte? Maar dat is niet denk ik de emotie die je wou weergeven.
Ook ik ben er nog niet uit of deze foto nu in zw/w beter uitkomt of niet. Ik weet in elk geval al dat 1 iemand hem graag in zw/wit aan de muur wil. Zelfs ga ik hem denk ik in kleur ophangen. Ik wilde helemaal geen spanning creeëren maar eerder een eenvoudige rustgevende foto van een alledaags iets waar weinigen bij stilstaan.
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

ik sta d`r vaak bij stil maar dan zie ik er toch niets in en wat een ophef over een graspol :lol:
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

bacovuikie schreefCOLONik sta d`r vaak bij stil maar dan zie ik er toch niets in en wat een ophef over een graspol :lol:
Hahahahha, zo zie je maar wat een eenvoudige graspol teweeg kan brengen. En te bedenken dat anderen vaak uren rondlopen zoeken naar het perfecte plaatje :D
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Natuurfreak schreefCOLONDa’s een mooie foto...

Nog wat op- en aanmerkingen... uiteraard opbouwend bedoeld... :wink:
Qua compo zou ik hem iets meer uit het midden halen....
Qua kleur en lichtomstandigheden vind ik de foto ietwat grouw overkomen...
Als ik jou was zou ik zeker nog eens terug gaan naar deze plek, en let dan met name of het windstil is en op het tijdstip, met een mooi warm ochtend- of avondlicht of bijv. wat ochtendmist/nevel valt hier een nog mooiere plaat van te maken, denk ik.
even wat exif gegevens :
Camera Model: Canon (Canon EOS 400D DIGITAL)
Lens Focal Length: 135,00 mm (- mm)
Shutter Speed: 1/125 sec
F-Number: F4,5
ISO: 200
Compensation: EV 0/3

Gebruikte lens was een Tamron AF 70-300 mm
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
Guida Morais
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2007 11:30
WoonplaatsCOLON Hilversum

Als wij ons aan de regels vasthouden, waar blijft de creativiteit?

Wanneer ik iets zeg over een foto komen de regels voor mij laag in de prioriteit. Daarom dacht ik meeteen daarna dat je geen spanning, diepte of perfecte compositie wou uitbeelden maar de emotie van een moment en wederom het is je gelukt in ieder geval, bij mij over te brengen.
Fotografie is een passie
Leren is mijn doel
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

inderdaad, wat een ophef.
Zo zie je maar. Als je op een wat minder respectvolle manier omgaat met kritiek, dan krijgt je topic ineens veel aandacht.
Helaas gaat het dan niet echt meer inhoudelijk over het plaatje maar meer over de manier van reageren naar elkaar toe.

Even een reactie van iemand die al 44 jaar (dus ik heb gewonnen :P ) zijn eigen weg volgt, als je 'spanning' in een foto associeert met geen rust dan snap je het concept spanning in de fotografie nog niet helemaal.
Spanning betekent niks meer of minder dan dat de foto iets met de kijker doet. Het maakt dat je er naar blijft kijken. Dat je dingen blijft zien. Dat je voelt dat er iets gebeurt. En dat kan ontzettend rustgevend zijn.
Een foto zonder spanning is een snapshot. Registratie van iets dat is. Niet meer of minder.
Voor mij is dat het verschil tussen schilderen en verven.
Voor snapshots hebben we een aparte afdeling. De categorieen zijn meer voor foto's die spanning in zich hebben of tenminste die pretentie hebben. En het commentaar van ons 'profzieke' types (bedankt voor het compliment want ik associeer dat met een instelling dat je nog lerend bent en wil leren van anderen om een beter, professioneel nivo te halen, iets waar showcase als je de richtlijnen leest ook voor bedoeld is) als waardevol meeneemt en er iets mee doet als je het wat zegt of op een respectvolle manier naast je neer legt. Showcase is geen plek om alleen maar bewondering te krijgen over je plaatjes.
Dus het advies om wat beter je woorden te kiezen als je iets van kritiek krijgt.

Over de foto zelf. Vind het op zich wel mooi om naar te kijken. Niet dat het heel veel met me doet maar ik voel er wel in dat er bewust naar gekeken is.
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Guida Morais schreefCOLONAls wij ons aan de regels vasthouden, waar blijft de creativiteit?

Wanneer ik iets zeg over een foto komen de regels voor mij laag in de prioriteit. Daarom dacht ik meeteen daarna dat je geen spanning, diepte of perfecte compositie wou uitbeelden maar de emotie van een moment en wederom het is je gelukt in ieder geval, bij mij over te brengen.
Off topic.
Creativiteit heeft weinig tot niets met het overtreden van regels te maken.
Regels binnen de fotografie hebben veel meer te maken met kennis over het menselijk brein en hoe dit brein dingen registreert. Regels mbt belichting, compositie, enz. Het verbuigen of spelen met deze regels of juist binnen deze regels is waar de creativiteit in zit. Het totaal negeren zorgt alleen maar voor saaie plaatjes. :D

ps. wil je hier discussies over starten dan moeten we even splitsen naar een nieuw onderwerp hierover.
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

veldje63 schreefCOLON
ps. wil je hier discussies over starten dan moeten we even splitsen naar een nieuw onderwerp hierover.
Sorry maar heb geen zin in discussies. Ben maar 42 maar in die 42 jaar heb ik geleerd dat een discussie meestal eindigt in "ik denk het mijne, de ander het zijne".

Van mij mag er dan ook een slotje op dit topic. :wink:
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

jammer... het werd net zo spannend..

trouwens leuke plaat hoor... alleen ....


:wink:

ach, je hebt oordelers en beoordelers...

ksie graag foto's en deze mag er zijn...
(beetje te grijs))
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

En vanaf nu weer on-topic ?! :wink:
... Spiegel-Werk ...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar