A day in the life of....

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Mezelf.

Dit weekend heel veel gefotografeerd (900 foto's ongeveer).

Gisterenavond om acht uur begonnen bij het voetbal.
Een monsterzege voor de ploeg uit mijn dorp (7-2). Ik moest ook foto's maken voor de website van de tegenstander, hun eigen fotograaf kon niet en die had me per mail benaderd. Da's mooi, want als RKC naar Deventer moet, mag hij voor mij foto's maken. :wink:

Twee plaatjes:

Afbeelding


Afbeelding

Zoals je op de tweede kunt zien; het regende. En dat is niet prettig. Daar word je erg nat van (en je camera ook).

Omdat er dus ook foto's naar de tegenpartij moesten, werd het een latertje. Ik wilde die foto's ook dezelfde avond afleveren, want dan had ik dat gehad. Daarnaast moesten de foto's voor de lokale omroep ook af, want die moeten dezelfde avond nog op TV.
Ik was om 1 uur s'nachts thuis.

De dag daarna niet te lang uitslapen. Om tien uur alweer mijn bed uit. Klinkt laat, maar als je om twee uur het licht uitschuift (leeslamp) dan is dat vroeg.
Even douchen, scheren, aankleden, u kent het wel. Tas nog even gecontroleerd en vol goede moed naar een nabijgelegen dorp, genaamd Waspik, gereden.
Daar werden turnwedstrijden gehouden door een vereniging en dat leek me ook wel leuk om even op de foto te zetten.

Daar aangekomen gingen ze net een pauze in. En die duurde een uur. Gelukkig werd er in de hal daarnaast volley gespeeld. Dan daar maar even plaatjes maken. Nou, voetbal is makkelijker. De zaal was fel verlicht, maar toch te donker. Er werd gespeeld door de jeugd en de jongen op de foto is misschien de enige geweest die een beetje boven het net uitkwam. Dit doorkijkje vond ik wel leuk:

Afbeelding

Vandaar maar weer 40 meter gelopen en bij het turnen ween kijken. Het licht was daar vele malen slechter en de camera had het er moeilijk mee. Op de hoge ISO standen en dan nog te weinig licht. Als je dan MOET onderbelichten, dan ga je rare kleurzwemen en heel veel ruis krijgen.

Deze jongedame liet haar kunsten op de brug zien. Ze kan het beter dan ik (of is het als ik, weet ik veel)
Afbeelding

Het was inmiddels kwart over 1 en om half twee moest ik al weer 10 kilometer verderop zijn. Da's hemelsbreed en dat zou ik dus niet halen. Via de binnendoorweggetjes achter de Efteling langs naar Loon op Zand gecrossed.

Daar werd de carnavalsuitzending gehouden van de lokale omroep waarvoor ik fotografeer (Vrijwilligerswerk, maar het opent soms deurtjes)
Ik had eerst nog een afspraak met de raad van 11 om even een groepsfototje van ze te maken. De carnavalskrant komt namelijk binnenkort uit, en ze hadden nog geen foto. Da's behoorlijk prutswerk van ze, want de deadline ligt op a.s. maandag

Afbeelding
Het zonnetje scheen vol op, kortom totaal verkeerd tijdstip. Maar ze hebben me anderhalve week geleden gevraagd en ik heb veschillende tijden en tips doorgegeven en wat leuke ideeën gegeven om foto's te maken. Allemaal heel enthausiast, maar concrete afspraken ho maar. Dan moeten ze het zelf maar weten en moeten ze het met bovenstaande foto maar doen. Ze zullen waarschijnlijk wel zielsgelukkig zijn.

De carnavalsuitzending van de lokale omroep was op zich denk ik wel geslaagd. Het grootste gedeelte heb ik in de auto gehoord, ik kon namelijk niet lang blijven.
Hier even een overzichtje. Lang leve de live-view.

Afbeelding

Om half drie had ik afgesproken in Kaatsheuvel. In een sporthal aldaar was een grote rashondenshow. Voor een regiokrantje moest ik daar wat foto's van maken. Voor degene die een hond hebben, wat een beesten zeg. Ik heb zelf geen hond, maar had er ook nog nooit zoveel bij elkaar gezien. En geroken. Het was gladjes op de vloer en dat was niet altijd van gemorste koffie :wink:

De winnaar van de zaterdag bij de puppies:

Afbeelding

Maar we waren er voor die dag uiteraard nog niet. Nee, s'avonds ook nog wat op het programma. Inmiddels sloeg de klok half vijf, dus mooi even de gelegenheid om te fotosjoppen en om om half acht even een snelle hap te pakken.

Om acht uur moest ik namelijk alweer bij de volgende afspraak zijn.
Smartlappenvereniging De Schoenlappers hield namelijk voor de vierde maal haar jaarlijks Nieuwjaarsconcert, en iemand had beloofd dat ik een foto zou maken. Bedankt hoor.
Maar toch even zo lief geweest om een half uurtje wat foto's te maken.

Afbeelding

Kortom, het is nu half twaalf geweest, en ik kan zeggen dat ik zojuist de laatste foto heb bewerkt en ik dus eindelijk weekend heb.
Fototechnisch allemaal niet het beste, maar vergeet niet dat het licht vaak belabberd is. Flitsen doe je wel, maar haalt niet altijd iets uit omdat je flits totaal verloren gaat in de ruimte of omdat het onderwerp te ver weg is.
Ook heb je niet echt fatsoenlijk de tijd om mensen neer te zetten of je hebt er simpelweg geen grip op.

Voor degene die zich willen gaan verdiepen in de journalistiek, ik kom ook regelmatig de fotografen van de grotere kranten tegen. Wat ik vandaag had is dus normale kost. Alleen fotosjoppen zij wat minder.
Voor mij was dit eigenlijk de eerste dag waarop ik echt behoorlijk wat verschillende dingen af moest. Was wel even aanpoten, maar wel leuk allemaal. Ben weer op een hoop plaatsen geweest. Heb ook weer lekker wat kunnen 'ouwehoeren' over van alles en nog wat (wist je bijvoorbeeld dat er mensen zijn die half europa doorkruissen om met hun hond te showen)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
leovee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 497
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2007 09:21
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Zo, da's een drukke 'day in the life'! :wink:

Knap wat je er gezien de omstandigheden van weet te maken.
Ik zie dat veel foto's op 200mm en f/2.8 gemaakt zijn, met hoge ISO-waarden en relatief lange sluitertijden.
Toch over het algemeen aanvaardbare ruis en scherpte. Tja, zo'n 1DmkIII helpt, he!
Welke lens heb je daarvoor gebruikt?

En ook nog tijd gevonden om je onderschrift te civiliseren!
Begint het te wennen of ben je weer gaan roken? :P
(Daar heb je op zo'n dag weinig tijd voor trouwens)
Doosjes, buisjes, glaasjes, pootjes, lichtjes, tank voor mijn image, website en 2 ogen
"It is all in the eye of the beholder...."
Whitebalance kills 'couleur locale'!
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Als ik dit zo lees ben ik maar wát blij dat ik géén fotograaf ben :P :D

Leuk verslag hoor! En 't maakt maar weer eens duidelijk hoe moeilijk fotografie kan zijn, vooral als je het niet allemaal zelf in de hand hebt.

Trouwens dat van die honden, dat wist ik! Hebben zelf een (ras)hond en het schijnt een hele mooie te zijn.
Wij hebben er een 'je weet wel'- hondemannetje van laten maken.....nou de fokster kon wel janken toen ze het hoorde. :wink:

Fijne zondag nog, en rust maar lekker uit zou ik je willen zeggen :D
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
c.pennekamp
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2279
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2005 15:04
WoonplaatsCOLON Grootebroek NH
CONTACTCOLON

Leuke serie cq verslag

Waarbij de 2 voetbal foto's technisch er boven uit springen maar de rest zal voor de doelgroep zeker goed zijn ,mijn ervaring is dat die mensen vaak eerder tevreden zijn met een foto dan de fotgraaf die ziet altijd wel iets wat beter kan :wink:

Groeten Cor
Bekijk ook eens mijn fotowebsite: www.corpennekamp.nl
Gebruikers-avatar
Erwin S
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1486
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2006 21:22
WoonplaatsCOLON Waalwijk

he' Jeroen , druk weekendje.

Je zat toch net een beetje droog hoor daar langs de kant :lol:
Maar van RKC zijn mooie scherpe actieplaatjes hoor.
Foto van het meisje op de brug mag er ook zijn hoor , mooie scherpte en DOF.
erg leuk verslag van de dag zo.

Groeten,
Erwin.
Zien zegt meer dan 1000 woorden.

Website : http://www.erwin-stevens.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Twitter : https://twitter.com/#!/Erwin_Stevens" onclick="window.open(this.href);return false;
Facebook : https://www.facebook.com/erwinstevens3" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Lourens
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 76
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2008 22:04
WoonplaatsCOLON Urk

Voor mij (een leek die kritisch probeert te kijken 8) ) valt de kwaliteit van de foto's heel erg mee. En zoals als gezegd, de doelgroep is er waarschijnlijk maar wat blij mee!
Het geschreven verhaal ertussen maakt het wel af. :lol:

Lourens
De Titanic was gebouwd door professionals!
De Ark door amateurs :wink: .
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

leovee schreefCOLON Welke lens heb je daarvoor gebruikt?
De foto's op 200mm zijn met een 200mm prime gemaakt. Lekker lensje hoor
Ina schreefCOLONAls ik dit zo lees ben ik maar wát blij dat ik géén fotograaf ben :P :D
Ik ben ook geen fotograaf, alleen in het weekend
Erwin S schreefCOLONJe zat toch net een beetje droog hoor daar langs de kant :lol:
Dat denk jij, echt niet
Lourens schreefCOLONvalt de kwaliteit van de foto's heel erg mee. En zoals als gezegd, de doelgroep is er waarschijnlijk maar wat blij mee!
De foto van het volley was niet voor een krant of zo, was puur voor mezelf ter studie.
Vaak is het zo dat je maar echt beperkt de tijd hebt en de beperkte mogelijkheden om te bewegen voor leuke standpunten.
De foto's van voetbal zijn verkocht, die van de hondenshow ook. De andere is nog even afwachten
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar