Help!!

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
rv
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2005 20:52

Beste Forumgebruikers,

Eindelijk was het dan zover....na lang over dit forum struinen, twijfelen en zoeken besloten om een EOS 20D te kopen.

Vandaag was de dag. Bij DigitalStreet het apparaat gekocht met kit-lens (18-55) en ook de 50mm 1.8 II omdat ik daar hier zoveel positieve geluiden over gelezen heb :) en een CF kaartje van 1 GB.

Verkoper zei tegen me dat de batterij 5 uur moest laden, dus ik dat ding een hele poos in het stopcontact laten zitten...na 3 uur vond ik het wel genoeg :) en maar wat gaan proberen...

Begonnen met de 50mm lens, tot mijn vebazing kreeg ik na elke foto onderin m'n beeld err 99 knipperen en kon ik niets meer(behalve uit en aan zetten), gelijk de kitlens geprobeerd en die geeft de error niet gelukkig:) Maar toen ik wat verder aan het testen was.... onderin beeld verschijnen steeds wat getallen als de AF scherpstelt en tot mijn schrik zijn een aantal getallen niet compleet, van de 4 bijvoorbeeld ontbreekt het verticale streepje:(...

Ik heb gelijk op het forum gezocht naar err 99 en dat lijkt vooral met oude of defecte lenzen te maken te hebben, dus die 50mm zou gewoon kapot kunnen zijn? maar hoe zit het dan met de getallen waar stukjes van ontbreken (overigens niet alleen als je door de lens kijkt, maar ook op de display bovenop de camera).... :cry: :cry:

HELP!!

Groeten,
Roel
Gebruikers-avatar
M3 eXtreme
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 625
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2005 11:49
WoonplaatsCOLON Bodegraven

Een slechte 20D, kan me weinig anders voorstellen. garantiezaakje.
[size=75]Canon EOS D60 [color=red]|[/color] Canon EOS 20D [color=red]|[/color] Sigma 18-125mm f/3.8-5.6 DC OS HSM [color=red]|[/color] Talens 820 statief[/size]
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

kijk even of je toestel die 50mm wel accepteert, niet alles past nl op elkaar. hoeft dus niet perse aan je toestel te liggen hoor.
grt,bouk.
Topcat
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 548
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2004 20:52
WoonplaatsCOLON Houthulst

Een probleempje met de camera lijkt me inderdaad ook het meest voor de hand liggend.
Voor de zekerheid zou ik er nog eens de batterij uithalen, ergens zit er ook een kleine 'knoopcel" die moet er ook uit. Waar die zit weet ik niet bij een 20D, bij m'n 300D zit die naast de hoofdbatterij.
Een "coldboot" kan namelijk nooit kwaad...je camera zal terug z'n fabriek settings aannemen. (oa taal en klok moet je wel terug instellen)

Probeer misschien je 50mm eens met die basis fabrieksinstellingen, 't zou niet de eerste keer zijn dan er in de taalmodule een bug zit.
(Al m'n PC software is Engels, een trauma van vroeger, dan zaten de Nederlandstalig versies vol fouten, en/of werden pas vééél later opgelost)


(ô¿-)
Patrick
Wat je niet probeert, weet je niet...
[size=75] EOS--EF 28/2.8--EF 50/1.8 II--EF 65 MPE--EF 85/1.8 USM--EF 100/2.8 Makro USM--EF 200/2.8L USM-- EF17-40/4L USM--EF 70-210/3.5-4.5 USM--EFS 18-55--Tamron 2X C-AF--550EX--MR-14EX-- veel geduld -- [/size]
rv
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2005 20:52

thnx voor de tip, maar helaas....gelijk na de 1e foto met 50mm weer err 99. :cry:
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Terug naar Digitalstreet dus. En wel zo snel mogelijk. Dan kun je een nieuw exemplaar eisen, omdat het een soort DOA is. Als je morgen niet kunt, dan wel direct om 9:00 uur contact met ze opnemen dat je nieuwe aanwinst helaas niet goed is en afspraak maken wanneer je komt omruilen. Nieuwe camera in de winkel proberen met het objectief dat je nu al hebt. Niet accepteren als ze 'm willen opsturen omdat 'ie kapot is. Dan ben je je cam direct enkele weken kwijt.
Gebruikers-avatar
paulkarin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2004 16:47

Balen joh en sterkte ermee, gelijk terug naar de winkel!
rv
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2005 20:52

Thnx voor de replies!

Vanochtend terug gegaan naar DigitalStreet, bleek aan de 50mm lens te liggen, dus deze hebben ze omgeruild. De niet complete tekens werden blijkbaar ook door de lens veroorzaakt, dit gaat nu in ieder geval ook goed. E.e.a. uitvoerig getest en tevreden weer de deur uit gegaan.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Inderdaad gelijk terug...
Moet niet mogen namelijk dat die al gelijk err99 aangeeft...
Hier op het forum zijn genoeg met een 20D die wel goede ervaringen hebben met de 50mm dus daar moet het niet aanliggen.
Kan je toevallig die 50mm nog op een andere dslr proberen?
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar