Kasteel de Cannenburgh Vaassen

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
pieters
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 96
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2006 21:42
WoonplaatsCOLON Gelderland

Op de allerlaatste dag van 2007 geschoten foto's met zojuist nieuw aangeschafte Sigma 17-70 op Canon EOS 350D.

Diverse kleine aanpassingen gedaan in PSE (o.a. hooglichten corrigeren en formaat verkleind) en verder nog onbewerkt.

#1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=96429[/img]

Canon EOS 350D, Sigma 17-70; 25mm; F16; 1/60; ISO400

#2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=96431[/img]

Canon EOS 350D, Sigma 17-70; 48mm; F6.3; 1/200; ISO200

Wat kan ik nog verbeteren aan de foto's danwel composities aangezien ik nog niet zo heel erg lang fotografeer en je altijd blijft leren?

Graag uw reaktie, commentaar zodat ik nog kan verbeteren en leren.

Groetjes,

Pieter
Gebruikers-avatar
MacEos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 31 Dec 2007 17:25
WoonplaatsCOLON Gennep
CONTACTCOLON

Foto 1 zou denk ik mooier zijn geweest als de voorgrond alleen uit water bestaat, de rotzooi in het water trekt de aandacht op deze foto.
En foto 2 zou ik in ieder geval recht zetten, kijk naar de heg.

Groeten MacEos
Canon 6D / 50D, 24-105L is USM, 70-200 f 2.8L, 430 EXII, 580 EXII, Velbon Statief.
www.mt-fotografie.nl
ArieScanner
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 608
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2007 17:00
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Ik vind ze best mooi hoor!

Foto 1 vind ik het jammer dat de weerspiegeling in het water niet helemaal is. Vind het ook beetje storend dat stuk hout wat in het water drijft, weet niet of je dat eruit kon vissen... De lucht is wat grauw, weet niet hoe dat met ISO 200 eruit zag, maar daarvoor moet een echte kenner even zijn oordeel vellen.

Foto 2 vind ik de compositie mooi, kleuren zijn ook goed. Alleen is de foto beetje scheef, maar dat kan je nog rechtzetten. Voor de rest: Prima plaat!
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

aahh fraaiii...

ook ik zit vol in leer fase...
wat mij opvalt is dat de reflexie van foto 1 in het water niet het gehele kasteel te zien is... niet erg storend maar ik denk dat het mooier zou zijn dus zou je een stapje naar voren kunnen doen...
dan valt tevens de boom linksboven weg en is het kleine missende puntje van het water, rechtsonderin, ook iets groter en misschien minder opvallend...
verder vind ik hem erg mooi... kleur en compositie

2 staat iets scheef volgens mij, maar ook daar vind ik de kleuren fraai....

plezier
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Ah, ja, de Cannenburgh... dat is het kasteel waar ik vroeger veel gespeeld heb en waar mijn ouders nog steeds actief mee bezig zijn...

Wat zou je aan je foto's moeten verbeteren? Allereerst zou je foto 2 even recht moeten zetten, want het ding staat echt recht. Verder misschien een stukje doorlopen zodat er wat minder "omgeving" en wat meer kasteel in beeld krijgt. Parkeer-verbodsbordje even wegpoetsen. Foto 1 zou ik echt even opruimen. Ook even rechtzetten. Ik weet dat vijver net schoongemaakt is, maar hij is nu heel erg prominent in beeld met veel te moderne rechte lijnen. Hak er aan de onderkant eens een stuk af, dan wordt het een stukje beter volgens mij.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
pieters
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 96
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2006 21:42
WoonplaatsCOLON Gelderland

ArieScanner schreefCOLONIk vind ze best mooi hoor!

Foto 1 vind ik het jammer dat de weerspiegeling in het water niet helemaal is. Vind het ook beetje storend dat stuk hout wat in het water drijft, weet niet of je dat eruit kon vissen... De lucht is wat grauw, weet niet hoe dat met ISO 200 eruit zag, maar daarvoor moet een echte kenner even zijn oordeel vellen.

Foto 2 vind ik de compositie mooi, kleuren zijn ook goed. Alleen is de foto beetje scheef, maar dat kan je nog rechtzetten. Voor de rest: Prima plaat!
Dank je voor je reaktie Arie.
Dat stuk hout op foto 1 is het water was er wel uit te halen maar dan moest ik me over het hek begeven dat om het kasteel heen staat en dat is volgens mij niet toegestaan :(
Foto 2 heb ik nu alsnog rechtgezet, zie hier :

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=96435[/img]
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

doei
Laatst gewijzigd door 1 op frank, in totaal 12 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Lourens
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 76
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2008 22:04
WoonplaatsCOLON Urk

Foto 1: vind ik wel wat hebben zo. Als je het kasteel bekijkt ziet dat er verweerde stenen, en groene aanslag op het dak niet uit alof het net geschilderd, en de tuin gedaan is. Dat stuk hout in het water stoort mij dus niet, maar past in het geheel.
Foto 2: heeft iets aparts. Op de eerste is overduidelijk de heg scheef. Dat heb je rechtgezet, maar nu "lijkt" het kasteel scheef?

Lourens
De Titanic was gebouwd door professionals!
De Ark door amateurs :wink: .
pieters
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 96
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2006 21:42
WoonplaatsCOLON Gelderland

Lourens schreefCOLONFoto 1: vind ik wel wat hebben zo. Als je het kasteel bekijkt ziet dat er verweerde stenen, en groene aanslag op het dak niet uit alof het net geschilderd, en de tuin gedaan is. Dat stuk hout in het water stoort mij dus niet, maar past in het geheel.
Foto 2: heeft iets aparts. Op de eerste is overduidelijk de heg scheef. Dat heb je rechtgezet, maar nu "lijkt" het kasteel scheef?

Lourens
Dank je Lourens voor je reaktie.

Ik denk dat de foto nu wel degelijk recht (zie heg) staat hoor en dat het kasteel scheef "lijkt" te staan komt misschien omdat ik aan de linker kant van de oprijlaan voor het kasteel stond tijdens het fotograferen en dus niet loodrecht voor het kasteel stond.
pieters
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 96
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2006 21:42
WoonplaatsCOLON Gelderland

Frank schreefCOLON
pieters schreefCOLONFoto 2 heb ik nu alsnog rechtgezet, zie hier :
Nu staat ie echt scheef. :)
gr
Frank
Frank, als je de rasterlijnen in PSE over de foto heen zet (wat ik dus gedaan heb), staat hij nu wel degelijk echt recht hoor (horizontaal lopen rasterlijnen loodrecht over de bovenzijde van de heg), dus "waterpasrecht" :wink:
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

doei
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar