Anne @ Digitally Bound Photography [Update 6-1-2008]

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
myrddin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 604
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2006 13:22
WoonplaatsCOLON De Meern
CONTACTCOLON

Zo daar zijn we weer. Voor het eerst ben ik bezig geweest om van te voren te bepalen wat voor een foto's ik wilde maken. Dit keer gaat het om het model Anne. Zij heeft een opdracht voor haar school om rondom een wit t-shirt een Reclame en PR op te zetten. Ofwel zij moet deze foto's inleveren op school. Vervolgens is haar opvolgende opdracht om uit de foto's (totale selectie is 43) één of meerdere foto's te selecteren om billboards e.d. te maken. Hiervoor heb ik samen met haar diverse foto's uitgewerkt en gestyled in diverse stijlen en emoties. De foto's buiten zijn gemaakt met een 430EX, reflectie schermen en natuurlijk zonlicht. De foto's binnen voornamelijk met één enkele Interfit flitsplaat (geen monoblok) met een translucent screen.

Hierbij een kleine selectie van die dag.

Model: Anne
MUA: Anne
Fotografie: Digitally Bound Photography

Ik vind ze geslaagd maar jullie ook?

#1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=96138[/img]

#2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=96137[/img]

#3
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=96136[/img]

#4
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=96150[/img]

#5
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=96149[/img]

#6
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=96144[/img]

#7
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=96143[/img]

#8
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=96139[/img]

#9
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=96140[/img]

#10
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=96141[/img]
Laatst gewijzigd door 1 op myrddin, in totaal 6 keer gewijzigd.
[size=75]niets om over op te scheppen :D maar wel een aantal leuke tassen vol met spullen[/size]
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Zoals al gezegd vind ik ze bijzonder goed geslaagd...

Doe maar lekker door op het elan waarmee je bezig bent! :D

Vooral de laatste 3 vind ik geweldig!
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
MacEos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 31 Dec 2007 17:25
WoonplaatsCOLON Gennep
CONTACTCOLON

Erg mooi! Helemaal top!
Vooral de belichting van foto #10, hoe heb je dat gedaan?
Groet Marco
Canon 6D / 50D, 24-105L is USM, 70-200 f 2.8L, 430 EXII, 580 EXII, Velbon Statief.
www.mt-fotografie.nl
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Ik vind nr 3 en die van in het bad erg mooi!

Bijj #1 en #2 vind ik de boom storend... maar ik ben niet zo'n boom-achtergrond-mens volgens mij, want ik geef dat commentaar wel vaker :P #3, erg mooi gedaan de belichting. Goed 't onderwerp en achtergrond gescheiden. nr #4 vind ik wat te soft. Ik zie liever scherpere platen als 't om portretten gaat. #5 mooi, maar niet zo bijzonder. Tja.. #6 en #7: top foto's!! #8, #9 en #10 is niet mijn ding, maar wel goed met de belichting gespeeld.

Je zult er wel een hele dag mee zoet zijn geweest! Erg veel diversiteit in de foto's en scenes! Om je vraag te beantwoorden "Ik vind ze geslaagd maar jullie ook?": Ja, ik vind ze ook geslaagd ;)
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
myrddin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 604
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2006 13:22
WoonplaatsCOLON De Meern
CONTACTCOLON

ten eerste bedankt voor de complimenten. Echter zal er vast wel op en aan te merken zijn ;)

@MacEos Hoe nr. 10? Gewoon zon aan de rechterkant, links een zilver reflectie scherm, voor een invulflits met bouncer, circ pol filter en de rest is fotosoep (voornamelijk een exposure adjustment layer met masking).

@Jazzman Ja smaak is smaak zelf vind ik de laatste drie (samen met het bad en de zwart wit foto's het mooist). Idd lange dag geweest. met het donker weg van huis en met het donker weer terug. Het model heeft letterlijk in de kouw gestaan (-5 graden en alleen in een t-shirt). Dit waren nog niet alle scenes maar dit vind ik wel de mooiste.

René
[size=75]niets om over op te scheppen :D maar wel een aantal leuke tassen vol met spullen[/size]
Frank Doorhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1701
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2006 17:13
WoonplaatsCOLON Emmeloord
CONTACTCOLON

1-3-5-7 vind ik top.
Bewerkingen kunnen misschien iets toevoegen, ik zou in ieder geval de huid iets minder laten gloeien (net iets teveel gaussian).

Verder mooie thema's uitgezocht, veel potentie.
http://www.frankdoorhof.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotografie-workshops.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

"Je maakt gewoon de foto zoals je hem gewoon maakt"
Canon Jack
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2459
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2005 19:37
WoonplaatsCOLON Beek (LB)
CONTACTCOLON

#1, 5, 7 en 10 vind ik erg mooi. Met name het licht en de postitie van het model spreekt mij erg aan. Vooral #10 vind ik de kleur en postitie erg fraai gedaan.

Gr
Jack
[url=http://www.one-eyephoto.nl]Mijn website[/url] [b][color=red]UPDATED!![/b][/color]
Verkoop je foto's op [b][url=http://submit.shutterstock.com/?ref=54595]Shutterstock[/url][/b].
myrddin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 604
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2006 13:22
WoonplaatsCOLON De Meern
CONTACTCOLON

@Frank bedankt voor de complimenten. Zoals ook al besproken zal ik de volgende keer wat minder tangen en wat meer aan één enkele zijde belichten. Denk idd dat de mogelijke schaduwen de foto's nog wat meer geven.

@canon jack tja 10 is ook een van mijn favorieten. Echter is dit voornamelijk fotosoep werk. Door een exposure adjustment layer te gebruiken met masking heb ik bijvoorbeeld (naast het model) ook de boom, stenen en een beetje afval weten uit te lichten. Je wil het orgineel niet zien er is weinig meer van over.
[size=75]niets om over op te scheppen :D maar wel een aantal leuke tassen vol met spullen[/size]
myrddin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 604
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2006 13:22
WoonplaatsCOLON De Meern
CONTACTCOLON

Ik was de foto's nogmaals goed aan het bekijken en deze vond ik zelf ook heel sterk. Het is er nog eentje in zwart wit aan de kant van het raam. Ik denk dat deze samen met de andere een hele sterke serie is. Ik wil jullie deze daarom ook niet onthouden.

Ook heb ik er nog eentje toegevoegd uit een andere scene die nog niet geplaatst is. Lekker fel en agressief.

#11
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=96215[/img]

#12
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=96216[/img]

Rene
[size=75]niets om over op te scheppen :D maar wel een aantal leuke tassen vol met spullen[/size]
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Uitgaande van het doel - een PR/reclame-foto - zal ik ze als zodanig proberen te beoordelen.

#1. Is het zeker niet (lekker binnenkomer hè, maar het is opbouwend ;)). Ik vind dat de foto te weinig uitstraalt. De vlek op haar shirt boven de gitaar - slagschaduw? - stoort me. Evenals de gedeeltelijke schaduw op haar gezicht. Verder vind ik de foto over de hele linie te scherp; er is IMHO geen goed gebruik gemaakt van DOF om het model los te maken van de achtergrond. En dat geelzwarte touwtje dat d het beeld uitloopt naar nowhere... überhaupt de gitaar... dat zou ik eerder 's avonds op het strand bij een kampvuur verwachten. Niet in een park. Het hek links op d achtergrond stoort me ook. Kortom, waar ik al mee begon. Is het zeker niet (maar we zijn nog niet klaar met bespreken).
#2. Ik had ooit een vage kennis, die vrouwen met een hoofddoek bestempelde als "die met een theedoek op d'r hoofd". Daar doet dit me aan denken en terwijl ik onderwijs zijdelings in m'n Googlebalk naar een foto van m'n vrouw - met hoofdoek! - kijk denk ik: "Dat kan veel mooier". Verder vind ik de pose op zich aardig, maar waar die hand nou vandaan komt... het lijkt wel of 'ie uit de stam van die boom groeit. Dan zit er ook nog een harde schaduw op het witte shirt, terwijl dat witte shirt toch het hoofdonderwerp is en er dus op een andere manier uit moet springen. Dus ook deze zou ik niet doen.
#3. Kijk... dat is het. Een bescheiden foto van een mooie meid, beschermd door haar witte shirt in een donkere omgeving. Als het ware dan. Weet niet hoe ik het beter moet omschrijven, maar hier gaat het dus wel om het shirt. En dat de zweem dan wat groenig(?) is... het zij zo. Het straalt absoluut een sfeer uit die ik helemaal af vind. Deze is dus zeker een geslaagde voor het concept.
#4. Ook deze is super. Hoewel een model zo van onderen gefotografeerd meestal niet zo mooi is (vind ik :)), ziet het er hier prima uit. In hoeverre het shirt de aandacht trekt weet ik niet... aan de andere kant is 'ie wel perfect als billboard, omdat je linksboven zat ruimte hebt voor een goede reclametekst.
#5. Ook deze zou kunnen, maar ik mis iets. Bij die verwilderde kop, waarbij ik de associatie "nat haar" had, had ik het shirt als "wet t-shirt" gebruikt. Ik weet zeker dat het dan een hele sexy foto was geworden met dito uistraling. Nu vind ik 'm minder geschikt voor uitwerking van het concept.
#6. Wijs/top/super. Als concept dan. Want er zitten iets teveel storende elementen in. Allereerst de douche achter haar hoofd. En dan wellicht ook de bruine balken achter het shirt. En daarbij... het shirt is vies. Ik weet niet of dat echt reclame is. Toch één van de beste foto's. Vergeet niet dat wij anders naar foto's kijken dan de gemiddelde billboardkijker... Als je die douche weghaalt ben je er misschien al en is dit toch de topper waar je naar op zoek bent.
#7. Ook deze is goed, maar niet zo sterk als de vorige. Daarbij vind ik er meer storende elementen in zitten, die je niet zomaar verbeterd. De knop in bad. De prullemand juist achter die hand met fles, die mede door de grotere DOF toch nog prominent aanwezig is. En de fles op de grond die "net" door die zwarte lijn heengaat op de grond. Alsof iemand "net" door de horizon gaat op een strandfoto. Kijkt meestal ook niet lekker weg.
#8. Roken... het kan echt niet meer anno2008. Sorry, maar dat vind ik echt. Daarbij snap ik de associatie van de zwarte make up met het witte shirt niet. Ik denk dat het de foto en daarmee het concept minder aantrekkelijk maakt. Ondanks dat het shirt er echt uitknalt.
#9. Grappig... ik schreef gisteren iets over een knie die prominent in beeld kwam wat ik niet flatteus vond voor het model. En nou zie ik het weer. Heb ik een hype gemist :P. Anyway, ook deze valt in de categorie #8 en vind ik afbreuk doen aan het concept. En hoewel natural in is, vind ik de streep in haar knie (litteken?) jammer. Was de foto vanaf de andere kant geen optie geweest.
#10. En ook deze valt in het rijtje van #8 & #9. Daarbij vind ik het shirt wel erg uitgebeten...het kan net. Maar die harde schaduwen op haar been dan weer niet. Waar komen die vandaan vraag ik me steeds af.

Bovenstaande komt nogal negatief over. Nogmaals, ik bekijk het vanuit het concept. Daar is mijn commentaar op gebaseerd, al is dat denk ik wel duidelijk. Ik vind het overall wel leuk uitgewerkt.
myrddin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 604
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2006 13:22
WoonplaatsCOLON De Meern
CONTACTCOLON

@Ytos bedankt eindelijk eens commentaar waar ik echt wat aan heb ;) heb liever dit dan het oh ah wat mooi verhaal. De achterligende gedachte achter het geheel is dat het t-shirt in elke situatie en emotie een onderdeel uitmaakt van het geheel. Vandaar ook bijvoorbeeld het vieze t-shirt bij het bad. Ik zie alleen nu idd dat de wijnvlekken er niet uit komen zoals het wel de bedoeling was (zal wel wat met de de-saturation te makken hebben). Helaas (je kent scholieren die stellen alles uit tot aan het laatste moment) zijn deze foto's al afgedrukt en worden ze morgen op school ingeleverd. Opzich niet erg als je even in je achterhoofd houdt dat met merendeel van haar klasgenoten gewoon een aantal foto's inleveren gemaakt door het broertje met een compact cam in de huiskamer of tuin. Daarnaast was het de eerste keer dat ik op deze manier met fotografie bezig ben.

in ieder geval bedankt voor je commentaar. Het conceptuele werken ligt mij in ieder geval wel. Mijn foto's van een jaar geleden wil je niet zien ;) Dus ik ga zo wie zo verder in deze richting. Ik ben op dit moment in het stadium om een concept uit te werken en verwacht dit binnen een maand of 2/3 weer afgerond te hebben. Ik zal in ieder geval je commentaar meenemen in het geheel. Het deprimerende van de twee zwart wit foto's hebben mij nl. aan het denken gezet ;)

In ieder geval mag ik volgend jaar haar eindopdracht ook uitwerken ;) Dit is niet meer dan een oefening om het volgend jaar toe te passen op haar eigen "collectie".

Rene
[size=75]niets om over op te scheppen :D maar wel een aantal leuke tassen vol met spullen[/size]
jumpdog
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 582
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2005 18:53
WoonplaatsCOLON maarssenbroek

:D ...kijk ytos gaat er nog echt voor zitten om commentaar te geven...

sommige dingen sluit ik me wel bij aan de eerste twee fotos vallen me na het zien vande rest erg tegen ...ga dus ook voorde fotos vanf nummer drie :wink:

foto drie is mijnfavoriet ..gewoon een goede plaat en een goed gekozen compositie.

foto 5 ..sluit me niet aan bij het natte tshirt van ytos..maar vindt wel dat hier wat meer contrast inhad gemogen omhet effect wat harder te maken..

foto 6...tjha de douche...die hoort natuurlijk wel in een badkamer maar stoort nu in de foto ..net als het schrob putje onder het bad....maarwel een streke plaat (drank onder de 16 ...nog even niet :wink: )

foto 10 valt me dan als laatste op...weer een mooie compositie gevonden maaktde foto rommelig maar geef ter direct ook meer inhoud aan waardoor het model meer opvalt...

mooie fotos ...ga zeker nog wat meer van je posten bekijken...
Als je het niet maakt ..weet je nooit of het een mooie foto was geworden
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

...Helaas (je kent scholieren die stellen alles uit tot aan het laatste moment)...
Kennen? Letterlijk en figuurlijk. Ik sta voor de klas... ben mentor van een 4e klas Vmbo-t. Maar dat uitstellen valt wel mee. Het is maar wat voor afspraken je met ze maakt c.q. welke eisen je aan ze stelt... ...maar in die overige 10% van de tijd vinden ze me wél aardig... denk ik ;).
Target
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2698
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2005 11:43
WoonplaatsCOLON Wuustwezel ( België )
CONTACTCOLON

ik ga het heel algemeen houden
er zitten prachtige foto's tussen, vooral dan die met het bad
nr 10 is dan wel PS maar het is heel knap gedaan.

nr 3 is ook heel mooi gedaan. Ze is in mijn ogen goed belicht en de achtergrond/omgeving is donkerder maar toch nog duidelijk herkenbaar.

Is het toeval dat de serie loopt van lief naar rebelerend/stoer?
myrddin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 604
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2006 13:22
WoonplaatsCOLON De Meern
CONTACTCOLON

@Ytos Hoe herkenbaar :D helaas heb ik er ook in het dagelijks leven mee te maken alleen dan met 30 jarige pubers die hun werk niet op tijd inleveren alleen hangt er dan direct een prijskaartje aan :(

@Target Nee hoor dat heb je goed gezien. We wilde diverse emoties e.d. uitdrukken... dus zowel lief als stoer maar ook depressief, angst en verdriet zitten erin als je goed kijkt ;) Ofwel het t-shirt past bij iedereen in elke situatie.

Rene
[size=75]niets om over op te scheppen :D maar wel een aantal leuke tassen vol met spullen[/size]
BizaR
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 181
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2006 18:35

Hoe je jezelf kan vergissen in een serie.

De eerste keer dat ik in dit topic keek heb ik na het zien van de eerste 2 foto's weer op backspace gedrukt om een ander topic te gaan bekijken.

Niet mijn smaak.

Nu kijk ik nog een keer door de update en het aantal comments.

Maar wat een overgang van slecht (mijn smaak) naar ontzettend goed.
De foto's die volgen na de nr's 1 en 2 zijn echt super....met als favo's 10 en 12.
myrddin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 604
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2006 13:22
WoonplaatsCOLON De Meern
CONTACTCOLON

@BizaR altijd verder kijken dan je neus lang is :D maar bedankt voor de reactie en je commentaar. De eerste twee zijn idd heel erg braaf maar dit was ook de bedoeling. Ik heb ook niet voor niets de foto's in deze volgorde neergezet ;)

@Allen.... De foto's zijn vandaag afgewerkt ingeleverd door het model op school. En alleen maar lovend. Ofwel hoe wij naar foto's kijken doen ze daar dus schijnbaar niet. Maar ja als je het vergelijkt met scholieren die gisteren pas begonnen zijn aan de opdracht en een kiekje inleveren vanuit de huiskamer met een simpel fotoprintertje is dit natuurlijk geheel andere koek. Toch een leuk compliment als je hoort dat de leraar haar ogen niet van de foto's weet af te houden. Ofwel het was volledig een win win situatie. Ik ben gegroeid (enorm als je het vergelijkt met mijn prestaties vorig jaar), het model krijgt een leuk cijfer, het was een hele leuke dag (samenwerken met Anne-Sophie is een lust) en mijn naamsbekendheid gaat omhoog :D

Nogmaals allemaal bedankt voor de lovende kritieken.
[size=75]niets om over op te scheppen :D maar wel een aantal leuke tassen vol met spullen[/size]
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Wat lomp van mij dat ik de rode draad van het t-shirt niet gezien heb.
(privetoppers nr 5 en 6)
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Ofwel hoe wij naar foto's kijken doen ze daar dus schijnbaar niet.
Grappig is dat altijd ja! Voor leken is de foto altijd minstens 2x zo mooi dan je zelft vindt :) Dus als je zelf tevreden bent, is de omgeving er laaiend enthousiast over ;)
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Gebruikers-avatar
Allette
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1110
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2006 21:43
WoonplaatsCOLON Borger
CONTACTCOLON

1, 5 en 7 vind ik erg gaaf.
Who cares|als je|er maar mooie|foto's mee maakt|toch?|
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar