Fototas

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Hogedruk
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2007 22:26
WoonplaatsCOLON Blankenberge België
CONTACTCOLON

Misschien is dit onderwerp al eens aan bod geweest in het verleden, maar ik vind niks terug.

Ik ben op zoek naar een goede shoudertas waar ik zonder problemen mijn camera met grip (EOS 400D met battery grip BG-E3) en lens EF-S 18-55mm IS kan in wegbergen.
Ook moet er (in de toekomst) een extra zoomlens van het type EF-S 55-250mm IS bijkunnen en een speedlite flitser.

Eventueel nog wat extra plaats voor een klein statief en zo meer...

Zijn er goede tips? zodat ik wat kan rondneuzen op het internet en prijzen kan vergelijken.
Iedereen heeft een fotografisch geheugen, alleen zit bij de meeste nog het dopje voor de lens.
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

http://www.cambags.com/

leuk om je even te orienteren
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

Ik heb onlangs de Lowepro Slingshot 300AW gekocht.. Wat een topper zeg! € 99,50 online... 8)

Afbeelding
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Gebruikers-avatar
Hogedruk
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2007 22:26
WoonplaatsCOLON Blankenberge België
CONTACTCOLON

Ziet er best goed uit Harmr ik ga er even op googelen...

en eens van naderbij bekijken....
Iedereen heeft een fotografisch geheugen, alleen zit bij de meeste nog het dopje voor de lens.
@iMen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 239
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2006 15:45

Is dat een heuptas of een schoudertas?
[url=http://www.flickr.com/photos/mennovanwinden/]Foto's[/url]
[url=http://web.mac.com/mvanwinden]blog[/url]
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Ik heb ook nog steeds geen echte camera-tas... Misschien klink ik nu wel erg metro-sexueel, maar ik vind die dingen dus alles behalve modieus! :( (ik hoop dat de dames 't met me eens zijn :lol:). Ik ben in vele situaties al verlegen om met zo'n dikke camera te lopen, laatstaan met zo'n afschuwelijke tas haha :P Maar goed... zit tussen de oren zeggen we dan maar ;)
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Gebruikers-avatar
Falerossi
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1041
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2005 20:41
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Ik heb paar maand terug de Lowepro Nova 5 gekocht en nog geen seconde spijt gehad!
Voldoende plaats voor de spullen die jij er in kwijt wil plus de meer!
www.sport-picture.nl | Canon EOS 7D Mark II | 70-200 2.8L | 11-16 2.8 | 300 2.8 |
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

@iMen schreefCOLONIs dat een heuptas of een schoudertas?
Het is een rugzak, maar met één band, zodat je hem niet af hoeft te doen om erbij te kunnen.. Je draait heb als het ware voor je middel langs en dan open je hem aan de zijkant.. echt ideaal, vooral tijdens het wandelen enzo...
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Ik heb de slingshot 300 ook, maar denk dat hij wel aan de erg ruime kant is voor TS. Ik krijg er namelijk het volgende in:
  • # 350D+grip of 40D
    # 17-55 2.8 is usm
    # sigma 150mm macro
    # 70-200 2.8 is usm
    # 300mm f4 + 1.4 extender
    # speedlite 580EX
Dan zit hij wel echt vol, maar dit is toch wel wat meer als wat TS er in wil stoppen. Ik vermoed dat TS aan de slingshot 200 voldoende heeft.
ajbalmere
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2007 21:20

Afgelopen donderdag ook de Slingshot 300 aangeschaft..... alles gaat er in en de 400 body met grip en 70-200 lens ook :D
El Pino
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2007 19:07
WoonplaatsCOLON Hapert / Vlissingen
CONTACTCOLON

Crumpler is dan gewoon the [censored]! Ik heb nu mijn 3e crumpler, en het zijn echt super fijne tassen.
Als schoudertas zou ik de Pretty Boy XXL aanbevelen. Die heb ik nu als schoudertas en bevalt super (naast een grote PB rugzak en een kleine L).
In de XXL schoudertas past een 400D body met grip, extra lens en flitser. Dan zit het lekker ruim en hoef je niet te proppen.
40D | BG-E2n | 17-40 F4 L | 24-105 F4 L | 70-200 F2,8 L IS | 430EX | MacBook
Gebruikers-avatar
Keez
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2005 10:32

Ik heb tassen gehad van Tamrac, Lowepro,Crumpler, Kata etc.........
Maar er was er werkelijk geen 1 die voldeed.
Dan toch maar wat meer geld uitgeven voor de "echte" tassen.
Ik heb een Billingham Presstop gekocht voor het meenemen van de body met lens en wat filters.
Daarnaast heb ik een Domke F7 Double AF gekocht voor als alles mee moet.
In de Domke is plaats voor 2 Body's , 4 tot 6 lenzen , flitser , filters , harddrive , Laptop , handschoenen , eten , drinken , regenkleding , etc.
en aan de achterzijde lussen voor het ophangen van statief.
Zowel de Billingham als de Domke zijn al jaren op de markt, en worden gebruikt door veeleisende fotografen, ze zijn beresterk , dit soort tassen zal je niet snel verslijten.
Het enige nadeel kan de prijs zijn, maar als je besluit om een Billingham of Domke te kopen zal hij jaren meegaan, dus op lange termijn kost de tas minder.
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

Ook ik ga je de tassen van Domke aanraden, ikzelf heb een F6 (little bit smaller) en die is qua formaat precies goed voor wat jij zoekt, ik heb er een soortgelijke set-up in zitten (Camera met kitlens en extra zoomlens). Maar er is plaats voor meer, en door de optionele andere inzetstukken is de tas in te delen naar je eigen smaak (2 camera's met lenzen bijv.).

Ik raad je bij een Domke wel aan de USPO shoulderpad mee te bestellen, deze maakt de druk op je schouder zo'n 50% minder, en dat is zelfs met een kleine uitrusting toch wel heel prettig.
[color=silver]18-55[/color]
Gebruikers-avatar
appie51
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2006 00:35
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Ik volg dit draadje al een poosje.

Wat is nu het verschil tussen een schoudertas en een rugtas en
dan bedoel ik het draagcomfort.
Waar kom je verder mee tijdens hele dag op pad zijn.

Groet Albert
[size=75]Canon 30D, Sigma 17-70 2.8/4.5 DC Macro inm. vervangen door Sigma 24-70 2.8, Speedlite 430EX, Lowepro Fastpack 350 , Elinchrom Lite 4[/size]
Gebruikers-avatar
Dirk Hofstede
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 421
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2006 14:08

Een rugtas zit op je rug en een schoudertas op je schouder... Er zijn dagen waarop ik mijn rugzak meeneem en zou willen dat ik toch mijn schoudertas mee had genomen en vice versa. Het is voor iedereen persoonlijk welke fijner is op een lange dag. Het is dan ook niet te zeggen met welke je "verder" komt als je een dag op pad bent.
[size=67]1D III | 5D II | 16-35mm f/2.8 II | 24-70mm f/2.8 | 70-200mm f/2.8 IS | 35mm f/1.4 | 50mm f/1.2 | 85mm f/1.2 II | 135mm f/2 | 300mm f2.8 IS | 1.4x | 580EX II 2x[/size]
Gebruikers-avatar
appie51
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2006 00:35
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Dan je zou een tas moeten hebben die alle 2 opties aankan.
Maar naar mijn weten zijn die er (nog) niet.

Albert
[size=75]Canon 30D, Sigma 17-70 2.8/4.5 DC Macro inm. vervangen door Sigma 24-70 2.8, Speedlite 430EX, Lowepro Fastpack 350 , Elinchrom Lite 4[/size]
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... highlight=

misschien een idee? erg mooie prijs ook.. 8)
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

Persoonlijk loop ik liever de hele dag met een schoudertas dan met een rugzak, een rugzak is erg zweterig en lomp, een schoudertas kun je wisselen van schouder om de druk af te laten nemen, of je gooit hem kruislings over je hoofd (linkerschouder, tas rechts dragen).
[color=silver]18-55[/color]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Schoudertas of rugtas?
Ik heb beide.

Wanneer ik veel moet meesjouwen dan is de rugtas makkelijker. Maar wanneer ik niet zoveel mee moet nemen en snelheid van wisselen van objectieven of camera pakken belangrijk is, dan wint de schoudertas.

Daarnaast lukt het mij makkelijk om met de rugtas vol een hele dag rond te lopen. We praten dan zeker over 10+ kilo inhoud. Natuurlijk is dit een behoorlijk gewicht, maar in een schoudertas is dit verre van comfortabel.

Wanneer ik naar het circuit ga, dan is de rugtas het makkelijkst. De paden zijn zelden relaxed om op te lopen en een rugtas gaat dan net wat makkelijker. Wanneer ik foto's maak, dan staat hij naast me en ben ik nog bewegelijk genoeg
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Hogedruk
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2007 22:26
WoonplaatsCOLON Blankenberge België
CONTACTCOLON

Iedereen bedankt voor de reacties.. ik heb me ondertussen een Lowepro slingshot AW300 gekocht.
Iedereen heeft een fotografisch geheugen, alleen zit bij de meeste nog het dopje voor de lens.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar