Badminton

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

Gebruikers-avatar
Marientjuh
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2007 11:17
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Ik zou zeggen, probeer lager te komen met je camera. De lijnen op de grond zorgen voor veel drukte in de foto. Maar verder redelijk gelukt! Ik weet hoe ontzettend moeilijk het is in een sporthal/zaal.
Canon EOS 5d mkII - Canon EF 24-105 f/4L IS USM - Canon 50mm f/1.8 II - Speedlite 430ex
Zo af en toe te vinden in de studio!

http://www.duefotografi.nl
http://www.facebook.com/duefotografi
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

Waar is dit als ik vragen mag? Vind het leuk om de foto's te zien, aangezien ik bij de leverancier van de inrichting van deze zaal werk (gezien de springkast en de honkpaaltjes)... :D

Verder: inderdaad super lastig om in een zaal goede foto's te maken. Het licht is daar altijd verre van ideaal. Echt korte sluitertijd kun je haast niet gebruiken omdat er dan helemaal niets van het licht overblijft..
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Gebruikers-avatar
4Runner
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 178
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2006 22:05
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Ik vind de composities best sterk hoor, vele kijken heel prettig ondanks ze helaas door het slechte licht toch wat donker zijn.

Vooral de kracht die foto 5 uit straalt vind ik erg mooi, jammer dat er niet net iets meer ruimte rechts is.

met de tip 'probeer lager te komen' ben ik het niet eens. Het klopt dat de vele lijnen het druk maken op de foto's maar dat staat in schil contrast met de achtergronden die je creëert als je lager gaat staan. Als je vanaf de vloer schiet krijg je bij dit soort zaaltjes, grijze muren, sportassen op de grond, mensen die alle kanten oplopen etc etc daar staan genoeg voorbeelden van op deze site.

Gezien de omstandigheden en de wat minder lichtsterke lens die je gebruikt hebt, mijn complimenten.
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

Dank voor de opmerkingen, complimenten en tips!

Deze foto's heb ik in "De Mammoet" in Gouda gemaakt, ik vind dat een relatief lichte sporthal, de spelers klagen ook wel een beetje over de felle TL verlichting maar dat doen badmintonners altijd want je ziet de shuttle niet zo best als ie onder zo'n lichtbalk vliegt.

Ik gebruik een Sigma 17-70 en een Canon 70-300 IS lens en ik vraag me af of ik in dit soort omstandigheden veel kwaliteit kan winnen als ik prime lenzen zou gebruiken. Een 50mm Canon bijvoorbeeld. Of zou het beter zijn om een lichtsterke zoomlens te gebruiken?

Wat betreft de compositie heb ik mijn best gedaan om in iedere foto de shuttle te vangen en hoewel dat ding natuurlijk nooit scherp in beeld is (zeker bij foto 2 waar wordt gesmasht en de shuttle is nog net als een vaag streepje zichtbaar) ben ik over het resultaat best tevreden. Ik vond het lastig om scherp te stellen, ik heb nu de servo AF gebruikt en die doorlopend op het hoofd gericht gehouden omdat het hoofd nu eenmaal weinig beweegt. Met lagere standpunten heb ik minder goede ervaringen omdat de achtergrond zo vaak een rommeltje is.

In foto 5 heb ik op de plek van de shuttle een stuk been moeten wegwerken van een speler op de naastgelegen baan. Ik kan de afbeelding wel breder maken maar dan wordt het noogedwongen wel zoiets:

6:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=94656[/img]
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

Sporthal de Mammoet, erg bekend...

Leuk om te zien... :D
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar