Help: STOCKFOTO'S

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
snappyjacky

Wie kan mij een beetje meer vertellen over de stockfoto-sites?

Is het rendabel om foto's erop te zetten? (bij 100 dollar pas uitbetalen, is dat haalbaar?)

Wat zijn goede sites. Heb je bijv bij Istock meer kans om je foto's te verkopen dan een andere site waar je meer geld voor een foto krijgt?

Zijn er sites waar ze eerder uitbetalen, maar waar je ook genoeg downloads kan krijgen? (anders heb je er nog niks aan)

Verdienen hun er niet alleen een berg geld aan? (omdat ze pas zo laat uitbetalen) Of krijg je toch wel redelijk snel al wat hits?

Ok, ik weet dat het er zeker ook aan ligt of je goede foto's levert en hoeveel foto's je erop zet, zodat je ook meer kans hebt om gekozen te worden. Maar is het dan beter om een bekende site te kiezen waar ze later uitbetalen, maar waar je meer kans hebt? Of een site waar ze eerder uitbetalen, maar die minder bekend is? :roll:

Ik heb nog niet zo'n hele berg foto's om erop te zetten, maar ja, als ze hier maar op de computer staan levert het ook niks op! :lol:

Bedankt alvast! :roll: :roll:

Groetjes Jacqueline
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Microstock? Dat levert je eigenlijk alleen wat op als je in grote aantallen denkt. Lees hier over de opbrengsten van de verschillende sites.

Bedenk je wel dat stockfotografie heel andere eisen stelt aan inhoud en vorm dan wat je zoal voor jezelf schiet. Eenvoudige onderwerpen met rustige achtergronden, ruimte voor tekst eromheen, dat doet het vaak relatief goed. Terwijl de beelden waar je zelf nog wel trots op bent waarschijnlijk weinig tot niets opbrengen.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Canon Jack
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2459
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2005 19:37
WoonplaatsCOLON Beek (LB)
CONTACTCOLON

Als je goede platen hebt die een breed publiek aanspreken dan zul je echt wel wat verkopen. Moet zeggen dat ik mijn foto's bij shutterstock , IStockPhoto en Dreamstime heb staan. Momenteel verkoop ik erg goed bij Shutterstock en IStockPhoto. Voordeel van IStockPhoto is dat ze verschillende bedragen uitbetalen per grootte. Bij Shutterstock krijg je 0.25 dollarcent per verkochte foto (ongeacht de grootte van de gedownloade versie). Bij shutterstock heb ik dit jaar al 3 keer uitbetaald gekregen dus voor mijn doen niet slecht.

Maar het is wat je erop zet. Zelf plaats ik nu veel produktfoto's. En dit loopt erg goed moet ik zeggen.

Wil je meer info hierover pb of mail me ff (info@one-eyephoto.nl).

Gr
Jack
[url=http://www.one-eyephoto.nl]Mijn website[/url] [b][color=red]UPDATED!![/b][/color]
Verkoop je foto's op [b][url=http://submit.shutterstock.com/?ref=54595]Shutterstock[/url][/b].
wierdeau
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2004 19:12
WoonplaatsCOLON Badhoevedorp
CONTACTCOLON

Gewoon proberen! Vooral niet gaan doen wat iedereen probeert, dus meisje met appel, meisje met telefoon. Zet er lekker je foto's op die je toch al maakt en kijk wat er aanslaat. Aldoende leert men.
nieuwe website!
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ik ben er op tegen. :(

Zie je het al voor je?
Jou foto levens groot in abris of waar dan ook en je hebt er maar 50 cent voor ontvangen.

Wie lacht er dan? :)
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

sugarman schreefCOLONIk ben er op tegen. :(

Zie je het al voor je?
Jou foto levens groot in abris of waar dan ook en je hebt er maar 50 cent voor ontvangen.
Wie lacht er dan? :)
Lekker niks doen met je foto's ipv tientallen/honderden dollars per maand verdienen. Mijn zegen heb je, maar ik doe het anders.

groeten Sarpa
edit: ik bedoel met bovenstaande eigenlijk iets subtielers als: Iedereen moet lekker zelf weten wat ie wil met zijn foto's. Ik heb er een hoop lol van als min foto's verkocht worden ipv verstoffen op mijn harde schijf. Overigens, de discussie over wel of geen stock verkopen hebben we al meerdere keren gehad en hoeven we hier niet opnieuw te voeren lijkt me. De zoekfunctie geeft meerdere hits en inzichten.
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

@Sarpa, ik bedoel dus niet dat je "niks lekkers" met je foto's moet doen maar "andere" dingen zou kunnen doen met je foto's.
Dat levert misschien ook wel iets meer op als je het anders aan pakt? :)

En als jij en iedereen hier op deze manier lol van heeft moet die dat zelf natuurlijk weten alleen ik en andere misschien ook hebben daar hele andere gedachtes over.

Zo eens in de zoveel tijd komt deze discussie inderdaad de kop boven steken maar bij welk onderwerp niet?
Was daar dan ook gelijk mee begonnen bij dit onderwerp.

Maar ik geef hier alleen maar mijn mening (de zoveelste) over dit onderwerp.
Meer niet en men doet er maar mee wat die er mee wilt doen.

Nog bedankt voor je zegen :)
Laatst gewijzigd door 2 op sugarman, in totaal 20 keer gewijzigd.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Canon Jack
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2459
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2005 19:37
WoonplaatsCOLON Beek (LB)
CONTACTCOLON

@Sugarman,

Wat doe jij dan met je foto's en hoe pak jij het dan aan om je foto's te verkopen??

Gr
Jack
[url=http://www.one-eyephoto.nl]Mijn website[/url] [b][color=red]UPDATED!![/b][/color]
Verkoop je foto's op [b][url=http://submit.shutterstock.com/?ref=54595]Shutterstock[/url][/b].
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

sugarman schreefCOLONNog bedankt voor je zegen :)
:-) Graag gedaan! Tis de tijd van het jaar zullen we maar zeggen!
We zitten op dezelfde lijn, alleen ieder een kan uit :-)
groeten Sarpa
snappyjacky

Dank jullie wel allemaal!

Ik vind het inderdaad goed dat iedereen zijn eigen mening hierover heeft. (over alles natuurlik!) :lol: En ik vind ook beide meningen (wel of niet stock) kloppen.

Maar dat maakt het inderdaad wel moeilijker. Om mijn foto's op de computer te laten staan, zonder er veel mee te doen is misschien ook zonde. Ik zou het wel leuk vinden als ik ergens mijn foto voorbij zou zien komen.
Maar van de andere kant vierdienen deze sites er belachelijk veel geld mee! Ze zouden de fotografen ook iets meer hiervan mogen geven of inderdaad hogere prijzen kunnen vragen. Zodat degene ook de eer krijgt die hij verdient! :)

Ik ben nog niet zo lang met fotographie bezig, dus ik denk dat het voor mij ook een beetje anders is dan iemand die hele goede foto's maakt en zijn werk liever niet voor 50 cent verkoopt! Alle respect! Misschien zou ik het dan ook niet meer doen...Daarom heeft dit verhaal helaas ook twee kanten! :twisted:

Groetjes Jacqueline
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Ik heb wat foto's op de Nationale Beeldbank staan, sinds een half jaar, en heb er nu twee verkocht á 29,50 Euro per stuk.
Niets doen levert niets op toch :wink: ?

Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar