vraag over batterijgrip

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Remko LvB schreefCOLON.../... een beetje verder lopen zoeken op het forum en daar kwam ik ook een posting tegen mbt het vastschroeven van de grip, dit moet niet te vast gedaan worden. Afgelopen donderdag in Essen een aardige testcase gedaan en conclusie :

In totaal zo rond de 500 foto's gemaakt,en beide batterijen hadden nog iets over .../... Dus ik denk inderdaad dat het niet te vast schroeven van de grip wel degelijk helpt.
Ik weet wel zeker van niet.

Leuk dat je 500 foto's hebt gemaakt op één setje accu's maar contact = contact, vast of minder vast.

Op mijn 30D gebruik ik de originele grip, één originele Canon accu en één nep-accu (merk weet ik niet: "made in China") en ik schiet gemiddeld 1800 tot 2200 foto's op een volle set (afhankelijk van de omstandigheden).

Mijn batterygrip zit rots-vast.

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
Remko LvB
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2006 23:14
WoonplaatsCOLON Overall & Nergens

Ok, thnxs voor jou info MusicJohn. Maar rare is wel dat ik de 1x dus (toen de grip echt rete vast zat, niet veel foto's heb kunnen maken, terwijl de beide accu's volledig opgeladen waren. Ik had nu nog wel ruim over hoor op de accu's dus had nog even door kunnen schieten. Maar die 1800 tot 2200 had ik niet gehaald denk ik.

Vorige keer was het dus ook zo dat 1 accu dus leeg was,en de andere nog vol. En nu zag ik dat beide accu's tegelijk gebruikt worden. Dus schiet mij maar terug dan.
[size=84]| Eos350d Body Zwart | BG-3 | Kitlens | Sigma 17-70 | Canon EF 50/1.8 II | Soligor AF tussenringen | Cf Sandisk 2Gb | Lowpro Slingshot 200 Aw | Giotto Cleaner kit | 72mm B+W UV-filter | 72mm B+W Pola-filter | Hama star 61 |[/size]
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

xxx
Laatst gewijzigd door 1 op Sunnyboy, in totaal 26 keer gewijzigd.
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Remko LvB schreefCOLONEerst een doormeting gedaan en alles zag er zover goed uit. Ik had zelf nog een beetje verder lopen zoeken op het forum en daar kwam ik ook een posting tegen mbt het vastschroeven van de grip, dit moet niet te vast gedaan worden.
Blij dat het voor je werkt, maar ik zie niet hoe het vastschroeven iets te maken kan hebben met het sneller leeg raken van accu's.

gr Sarpa
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Sunnyboy schreefCOLON maar de 350D haalt met moeite de 1000 tot 1250.
Dit lijkt me een probleempje met de accu's? Bij mij heb ik op een festival een keer na 1700 foto's gehad, waarom doet ie het niet meer? oja, batterijen kunnen ook weleens leeg gaan...
Gebruikers-avatar
Remko LvB
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2006 23:14
WoonplaatsCOLON Overall & Nergens

Sarpa schreefCOLON
Remko LvB schreefCOLONEerst een doormeting gedaan en alles zag er zover goed uit. Ik had zelf nog een beetje verder lopen zoeken op het forum en daar kwam ik ook een posting tegen mbt het vastschroeven van de grip, dit moet niet te vast gedaan worden.
Blij dat het voor je werkt, maar ik zie niet hoe het vastschroeven iets te maken kan hebben met het sneller leeg raken van accu's.

gr Sarpa
Leek mij ook raar, maar toch poging gewaagd, en grip iets losser gedraaid. Alleen verbaas ik me dan wel weer over het aantal foto's wat jullie geschoten hebben. Maar ik moet zeggen, dat aantal zie ik mezelf niet zo heel snel halen. Zou ik ook gewoon moeten testen. :lol:
[size=84]| Eos350d Body Zwart | BG-3 | Kitlens | Sigma 17-70 | Canon EF 50/1.8 II | Soligor AF tussenringen | Cf Sandisk 2Gb | Lowpro Slingshot 200 Aw | Giotto Cleaner kit | 72mm B+W UV-filter | 72mm B+W Pola-filter | Hama star 61 |[/size]
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Remko LvB schreefCOLONLeek mij ook raar, maar toch poging gewaagd, en grip iets losser gedraaid. Alleen verbaas ik me dan wel weer over het aantal foto's wat jullie geschoten hebben. Maar ik moet zeggen, dat aantal zie ik mezelf niet zo heel snel halen. Zou ik ook gewoon moeten testen. :lol:
Het hangt er ook heel erg vanaf hoe vaak/lang je terug kijkt, flitser gebruik, IS gebruikt, schermintensiteit etc. De IS gebruikt op zich niet zo gek veel, maar toch wat en als je lang focussed voordat je je plaatje schiet en je doet dat met veel foto's dan telt het toch wel mee. Temperatuur telt ook nog mee, in de koude is het ook weer anders... Maar of je accu nu 1000 of 1200 foto's meegaan, daar zou ik niet zo mee zitten.
gr Sarpa
Akumal

Heb sinds 1 maand de grip. Echt een aanwinst. Ik heb 2 accu's maar doe er altijd maar 1 in. Heb ik nog een beetje controle/backup.
Zal wel een rare tik zijn. :shock: .

Ik wilde laatst de grip eraf halen maar mennnnnnn wat zit ie vast. Bij jullie dat ook? Misschien vocht ofzo van Burgers Bush.
Tips om los te krijgen?
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Akumal schreefCOLONIk wilde laatst de grip eraf halen maar mennnnnnn wat zit ie vast. Bij jullie dat ook?
Ja... muurvast! Afbeelding

Akumal schreefCOLON Tips om los te krijgen?
Jazeker, de goede kant opdraaien. Afbeelding

Vraag me alleen niet welke kant dat is. (whoehahaaaa... Afbeelding)
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
corroza
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 629
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2006 18:13
WoonplaatsCOLON vianen

linksom

Cor
niet de techniek maar het moment van afdrukken bepaalt de foto
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Dank Cor, het is gelukt. :lol:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Bij mij zit hij zelfs zo vast dat het wieltje wel draaid maar de schroefdraad niet :evil:

En het rotte is dat het batterijklepje van mijn 30D er nog in zit.
En zonder klepje doet de 30D het niet.


Jip de grip zit nu muurvast op de 40D!


Zal wel een gevalletje voor ROFA worden vrees ik.
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

xxx
Laatst gewijzigd door 1 op Sunnyboy, in totaal 26 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Nee hoor chris.

Die"oude" die nu onder de 40D zit werk perfekt hoor,alles doet het.
Hij kan er alleen ff niet af :oops:

Volgende week even bij rofa langs en die halen hem er wel af.

Volgende week dan ook maar de "nieuwe" grip kopen,kan die oude hopelijk weer onder de 30D. :lol:
En als hij niet meer terug kan dan blijft de 30D zonder grip.
Niet moeilijk hoor :wink:
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar