Tips gevraagd voor fotografie van een band ( in een cafe)

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
marcel73
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2005 22:19
WoonplaatsCOLON Breda
CONTACTCOLON

Hoi,

ik ben gevraagd om morgen foto's te komen maken van een optreden van de band waar mijn collega in speelt. Ik ken de locatie niet en weet dus niet hoe het met de belichting enz. gesteld is .

Zelf zat ik te denken om in ieder geval de 50 mm 1,8 mee te nemen en mijn speedlite. Is een statief aan te raden ? Ik kan ook eventeel de EF 24-70mm f/2.8L USM van mijn zwager lenen.

Elke tip is welkom :D

Alvast bedankt
Gebruikers-avatar
fvdrunen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:20
WoonplaatsCOLON Schijndel
CONTACTCOLON

Ik fotografeer ook veel in dit soort omstandigheden en doe dat met mijn 24-70 2.8 van sigma. :P
Kijk ook eens op mijn website http://www.fvdrunen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Een statief is niet echt handig, daar je vaak daarvoor geen ruimte hebt. Als je de 24-70 kunt lenen zou ik dat aanbod zeker niet afslaan, daar ben je wat veelzijdiger mee als met je 50mm. Wel zou ik ook de 50 mm meenemen om hem vol open te gebruiken, je wint er toch ruim een volle stop mee. De speedlite zou ik echter niet gebruiken wanneer het niet hoeft, daarmee haal je vaak wat sfeer weg.
Gebruikers-avatar
sdirkx
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 624
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2007 13:25
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

De speedlite zou ik echter niet gebruiken wanneer het niet hoeft, daarmee haal je vaak wat sfeer weg.
Hoeft helemaal niet. Het is alleen niet altijd gewenst / toegestaan bij concerten/optredens e.d.
[size=75]Canon 30D | 40D | 17-55 f/2.8 IS USM | 70-200 f/4 L IS USM + extender 1.4x | 430 EX | Nikon SB-26 (x4) + SB-25 | Lowepro Fastpack 350... | thuisstudio etc... [/size]
Gebruikers-avatar
Patrick_S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 882
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2006 11:42
CONTACTCOLON

"Basisinstellingen" waarmee je in iedere kroeg/zaaltje/concertzaal/stadion enz. goede foto's maakt zijn er niet.
Je een avond van te voren even orienteren op dit soort fotografie is ook niet echt toereikend te noemen.
Het is een leerproces waar je eigenlijk nooit klaar mee bent, iedere keer weer zijn de omstandigheden anders.

Er zijn wel wat algemene richtlijnen:
- lichtsterke optiek is aan te raden.
- een statief is alleen maar een sta-in-de-weg.
- flitsen kan, mits je 't goed onder de knie hebt en 't toegestaan is.
- enz...

Anyway, is je 1e poging toch enigzins bevredigend verlopen?

Patrick
www.rockportaal.nl ~ www.grauekompanie.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar