Profs hebben het gemakkelijker dan Amateurs

ModeratorCOLON Global Moderators

Pro's hebben het gemakkelijker

ja
9
26%
nee
22
63%
anders nl.
4
11%
 
Aantal stemmenCOLON 35
Gebruikers-avatar
Keez
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2005 10:32

Niet mee eens.
Kijk eens naar fotografen die de Worldpress foto's maken,
meestal in de meest ongunstige omstandigheden maken zij toch Top foto's
Zonder lampen, geen studio, geen reflectoren, helemaal niets.
Zwart/Wit fotografie is ECHTE fotografie
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Wat betreft aanschaf van nieuw materieel is een prof in het voordeel omdat hij zijn nieuwe spullen van de belasting kan aftrekken en ik niet! :wink:
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Closeshooter schreefCOLONvrouw of partner met opmerkingen: wat heb je nu weer nodig gaat toch goed zo
Hier thuis werkt dat anders. Partner zegt op een gegeven moment altijd: "koop dat ding maar, zonder ben je ook niet te pruimen" :lol: (daarbij komen de centjes toch uit mijn eigen zak :cry: ).
RenateG schreefCOLONik denk dat je hier pas wijs antwoord op kunt geven als je amateur bent geweest en nu prof bent :wink:
En als je prof was en nu weer amateur? :oops:
jonggolde schreefCOLONWat betreft aanschaf van nieuw materieel is een prof in het voordeel omdat hij zijn nieuwe spullen van de belasting kan aftrekken en ik niet! :wink:
Dat zie je verkeerd. Wat betreft aanschaf van nieuw materiaal is een prof in het nadeel omdat hij zijn nieuwe spullen economisch moet kunnen verantwoorden. Een amateur hoeft dat niet.... :wink:
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
anthony
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2006 18:30
WoonplaatsCOLON regio rijnmond
CONTACTCOLON

Een amateurs hebben het pas zwaarder als zij de kwaliteiten van een prof niet hebben, maar wel de status PROF ambiëren (heel consistent het benodigde leveren)

En het omgekeerde is ook weer zo...

En prof heeft het zwaar als hij zich profileerd als prof maar de kwaliteiten heeft van een amateur.


Dus jah..... vraag jezelf eens af.... waarom maak je foto's?
Wil je geld verdienen..
of wil je kunstzinnig je hobby/passie beleven en uitvoeren.

Wellicht is het beter om niet te denken in status.... PROF of AMATEUR.
Doe je ding omdat je het leuk vind en als je er geld mee kunt verdienen omdat je GOED en GEPASSIONEERD bezig bent, doe dat ...

Een goed creatief/gepassioneerde fotograaf zal niet snel zonder "werk" zitten.
www.hamond.nl
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Een amateur heeft het makkelijker omdat een amateur precies kan doen wat hij/zij zelf graag wil.
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

anthony schreefCOLONEen amateurs hebben het pas zwaarder als zij de kwaliteiten van een prof niet hebben, maar wel de status PROF ambiëren (heel consistent het benodigde leveren)

En het omgekeerde is ook weer zo...

En prof heeft het zwaar als hij zich profileerd als prof maar de kwaliteiten heeft van een amateur.
Een goed creatief/gepassioneerde fotograaf zal niet snel zonder "werk" zitten.
Mooi gezegd anthony. :lol:
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
Constant
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 545
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2007 20:15

Ik ben "professional" met 11 jaar ervaring op een heel ander gebied. En in al mijn bescheidenheid, ik doe mijn werk vakkundig en met routine. En dus met weinig stress. Ik voel hooguit de natuurlijke en gezonde hoeveelheid stress om mijn werk goed en op tijd af te maken, je moet je werk wel als uitdaging blijven zien. Dat lijkt me overigens van toepassing op alle beroepsgroepen van alle niveaus, zelfstandig of in loondienst.

Een teveel aan stress kan (naast de vele andere mogelijkheden) het gevolg zijn van een verkeerde beroepskeuze. Of de keuze voor zelfstandig ondernemer terwijl in loondienst voor sommigen onder ons (waaronder ikzelf) gewoon een betere keus is, terwijl een ander beter zelfstandig kan worden.

Wat betreft fotografie verwacht ik hetzelfde. Bij mij is het altijd een beetje gestress om een foto goed te maken, lenzen wisselen gaat toch altijd met een beetje stress ook al doe ik het al honderden keren.

Als ik mezelf vergelijk met bijv. de trouwfotografe van een de bruiloft van een goede vriend: deze professional maakte in alle rust en zonder stress toestanden (ook heel professioneel om niet voor het publiek te gaan staan) een handjevol foto's van de plechtigheid. Tot mijn verbazing was elke foto ronduit fantastisch, min of meer 100% perfect en dat voor elke foto. En daarmee een zeer goed gevuld trouwboek.
Canon 400d - Canon 10-22 - Canon 24-105L IS 4.0 - Canon 17-85 IS - Canon 70-300 IS - Kenko 1.4 converter - hoodman hoekoculair - Expodisk 77mm - Canon MP970 - Elements 5.0 - 7" Neovo digitale lijst - tussenringen
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

neen.
Omdat een prof voor zijn/haar broodwinning bezig is en er echt kwaliteit van hem/haar wordt verwacht. En dat mag ook wel voor die prijzen.

Een amateur maakt zelf wel uit wat hij/zij doet.

Mart
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar