..... En toen moest ik huilen

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Heb je wel eens iets pijnlijks meegemaakt tijdens het fotograferen?

Zo erg dat je er gewond van raakte toen je van die gladde kei af glipte?
Dat je je hele collectie lenzen onder de vrachtwagen terecht zag komen?
Dat bleek dat de kitlens helemaal niet waterdicht is als hij al 10 minuten in het diepzeeaquarium ligt van de dierentuin?

Kortom, what's your worst story
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

doei
Laatst gewijzigd door 1 op frank, in totaal 16 keer gewijzigd.
Akumal

Gelukkig nog geen gekke dingen meegemaakt. Maar ben ook pas ruim een half jaartje bezig met fotografie :wink:

rob.
Samz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2007 09:55

Gelukkig geen al te ernstige dingen, wel een kapotte polar filter.

In Thailand tijdens het losschroeven van m'n pola filter kwam er een heel groot insect m'n oor ingevlogen, van de schrik glipte m'n (nieuwe) pola filter uit m'n hand en op de grond. Heb nog geprobeerd om het glas terug in de ring te krijgen maar helaas lukte dat niet meer.
fistkikker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:03
WoonplaatsCOLON almere

Akumal schreefCOLONGelukkig nog geen gekke dingen meegemaakt. Maar ben ook pas ruim een half jaartje bezig met fotografie :wink:

rob.
Waarom je dan wel reageert is me onduidelijk. Als iedereen dat zou doen, staan hier tussen enkele stoeren verhalen een paar duizend reacties van mensen die niets bijzonders hebben meegemaakt...


Anyways, on topic... m'n vrouw verschuift wat op de tafel en schuift zo de 30D met 70-200 f/4 van de tafel op het beton. Aargh! Gelukkig alleen een UV-filter in scherven, krasje op de 70-200 en deuk/scheurtje/krassen op een hoek van de 30D. Alles doet het nog, behalve dat filter dan.
wierdeau
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2004 19:12
WoonplaatsCOLON Badhoevedorp
CONTACTCOLON

Das nou erg fijn om dan ook nog te beginnen met mijn voorbeeld.....

Worst ever story. 's Ochtends vroeg op de Maldiven extra vroeg op om naar grote vissen te zoeken. Vlug ontbijten. Camera klaar maken, netjes o ringen invetten lens monteren en onderwaterhuis dichtdoen. Flitser aansluiten en klaar voor de ochtendduik sessie.

Aangekomen op de plek, hup het water in afzakken naar 25 meter. Lekker met de stroming mee laten glijden. Mooie kleuren, fijn koraal en hey daar een mooie grote schildpad. Ik heb er iets mee met die schildpadden.
Dus klaar voor de eerste foto. Hmmz klotuh lens wil niet scherpstellen. Nog eens proberen. He? Wat een vaag beeld zie ik in mijn zoeker. Damn hoe kan dat nou? Onderwaterhuis bekijken en dan zien dat het al vol gelopen is met water...... Kan je vertellen dat het enige wat het overleeft heeft is het onderwaterhuis en.....jawel....het CF kaartje. Een 300D kan niet echt tegen zout water ;-).

Maar daar staat tegenover. Andere ervaring ook Malediven. TIjdens een wrakduik. Komt een schildpad aangezwommen. Ik duik onder hem, maak wat foto's van onderaf en beestje ziet zichzelf in mijn lens. Komt dat eens van dichtbij bekijken. Ik blijf klikken en net voordat hij met zijn bek mijn lens kan aanvallen trek ik nog net op tijd camera weg.
Foto van net daarvoor heb ik al minstens 600 keer verkocht via stocksites :D.
nieuwe website!
Gebruikers-avatar
O.E.S.- shooter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Nieuw Weerdinge
CONTACTCOLON

Zware sneeuwval hier in Drenthe, een jaar of 3 geleden. Honden natuurlijk helemaal uit hun dak, mooi zonnetje erbij en een sprookjesachtige omgeving. Dat moest natuurlijk op de foto. Ik dus naar buiten met mijn best wel dure Sonytoestel, knipperknipknip, niet zoveel erg erin dat het alweer licht begon te sneeuwen en dat de honden ook wel wat sneeuw deden opwaaien. En ineens overleed acuut de camera en deze was niet meer reanimeerbaar en aan reïncarnatie deed hij ook niet.
Een prachtige fotoserie is het geworden, maar als ik die foto's bekijk moet ik toch altijd even denken aan het prijskaartje wat eraan hing :? :lol:
Groetje! Angelique
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

hele tijd geleden, mij allereerste (betaalde) opdracht, moets een wielerclub in een vrachtauto (met zijn alle in de laadbak) fotograferen, zat nog een rolletje in, ik daarnaar toe, mensen vreselijk veel moeite genomen (alles optrommelen zo'n, 50 man), ik op de trap midden op de weg, foto's gemaakt, bleek bij thuiskomst dat het rolletje wat erin zat een diarolletje ISO 1600 was, had ik destijds gekocht voor een popconcert, was dit helemaal vergeten, nou ik kan je verzekeren dat ISO 1600 destijds (ppraat over begin jare 80) iets meer ruis bevatte dan tegenwoordig.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Falerossi
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1041
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2005 20:41
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Naar het fotograferen m,n ouwe fotorugzak op m,n rug wou doen en vergeten was de rits dicht te doen.
BONK mijn ouwe 70-200L 4.0 op de grond, van ongeveer 1,5 meter.

Schade: De USM werkte niet meer en dat grapje koste me €106,00 euro.
Vanaf toen besloten dat die rugzak weg ging.
Nu een schoudertas en daar vallen ze niet zo makkelijk uit :D
www.sport-picture.nl | Canon EOS 7D Mark II | 70-200 2.8L | 11-16 2.8 | 300 2.8 |
Gebruikers-avatar
StefS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 141
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2007 14:48
WoonplaatsCOLON Zwolle

Hmm zoiets had ik laatst. Ik pakte mijn slingshot op maar had niet door dat die nog open stond. Ook een bonk en ook mijn 70-200 stuiterde over de grond. Gelukkig kon hij het hebben want het was misschien 10, 15 centimeter. Ik heb geen schade kunnen ontdekken en hij functioneert nog...
[size=59]Canon Eos 350D + BG3-grip + 430 EX + 18-55mm kitlens + 50mm F1.8 II + 70-200mm F4 L USM[/size]

Je leeft te kort om alle fouten zelf te maken.
Gebruikers-avatar
G. Heeres
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 342
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2006 02:28
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Afgelopen zomer de schrik van mijn leven gehad tijdens de vakantie in Luxemburg. Ik heb steevast twee 20D's tegenover elkaar in mijn Minitrekker zitten. Een met de 17-40 L en een met de 24-70 L. Op een gegeven moment voel ik in de kontzak van mijn broek de lensdop van de 17-40 zitten.

Ik realiseerde me direct dat ik al flink met de tas had lopen sjouwen en de objectieven dus wel met de kop tegen elkaar aangeketst moesten zijn. Dat was ook zo, maar die dag heb ik ontdekt waarom ik filters op mijn camera's heb zitten. Alleen het filter van de 17-40 was compleet geruïneerd, op de 24-70 zat wel een dop. De 17-40 had wonder boven wonder ook geen schade opgelopen van de glassplinters van het kapotte filter.

Dit keer kostte me het een filter van 55 eurie, het had veel erger kunnen wezen....

Ben ik trouwens de enige dwaas die lensdoppen van in gebruik zijnde opjectieven in z'n kontzak stopt tijdens het fotograferen? ;)
Volle glasbak met liefst 9 lenzen in de range van 8 tot 400 millimeter....
Manny2
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2007 21:49

G. Heeres schreefCOLON
Ben ik trouwens de enige dwaas die lensdoppen van in gebruik zijnde opjectieven in z'n kontzak stopt tijdens het fotograferen? ;)
Doe precies hetzelfde, en vergeet ze ook regelmatig terug te plaatsen hoor, gelukkig in een schoudertas dus nooit schade.

Ergste wat ik heb meegemaakt is tijdens een detailopname een complete sierlijst van een kast laten vallen, met een hoek in de lens van mijn Powershot A70 destijds, erg balen en het hele mechaniek naar de klote. Positieve keerzijde was een week later toen ik de 300D kocht :)
fistkikker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:03
WoonplaatsCOLON almere

G. Heeres schreefCOLONBen ik trouwens de enige dwaas die lensdoppen van in gebruik zijnde objectieven in z'n kontzak stopt tijdens het fotograferen? ;)
Hier nog zo een. Al vergeet ik ze tot nu toe nooit er weer op te doen. Ik schrik wel eens vreselijk als de dop niet in m'n kontzak zit. Kwijt! Maar dan zit ie in m'n jaszak of borstzak. :)
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik steek mijn lensdop ook altijd in mijn linkerkontzak. Hoef ik nooit te zoeken. Maar als hij een keer op tafel ligt, is er inderdaad ook lichtelijk paniek.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Wat ben ik dan chaotisch bezig.... Ik heb die dop ergens.... In een broekzak, jaszak....
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Zullen we de tragische gevallen behandelen? En dan de lensdoppen http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 931#519931in dit topic?

Mijn ergste moment was een niet meer passend CF kaartje. Door heel voorzichtig pennetjes in het toestel recht te buigen, is dit weer hersteld. Maar ik moest wel even slikken, toen die het niet meer deed!
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Gisteren... 50/1.4 laten flikkeren van een centimetertje op 30 op het studiobijzettafeltje (10 x woordwaarde). AF focuseert nu nog wel van oneindig naar dichtbij, maar andersom niet meer. Dat wordt een retourtje Rofa ben ik bang... :cry:
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Het is inmiddels misschien al bijna 10 jaar geleden, maar vergeten doe ik het nooit niet.
Voor ons bedrijf moest ik onze klassieke auto's fotograferen. Het was die ochtend prachtig winterweer, een kans die ik niet wilde laten gaan en daarom alles en iedereen in stelling gebracht. Zo reed ik met de Chevrolet uit 1929, mijn man met de Jag uit 1959 en onze werknemer met de Morris uit 1956 naar een dichtbijgelegen natuurgebied.
Zonder sleutel kom je daar niet binnen, maar gelukkig kende ik iemand van Staatsbosbeheer en na een telefoontje aan hem, kwam hij een half uurtje later aanrijden. Het fotograferen kon beginnen na natuurlijk de auto's te hebben gepositioneerd.
Meerder foto's maakte ik, terwijl de mannen in de kou stonden te verkleumen en te wachten tot ik klaar was.
Toen ik klaar was konden we om beurten weer vertrekken.
Echter helaas ik had mijn auto dusdanig geparkeerd dat 'ie vast was komen te zitten. We kregen hem er niet uit.
Een in de buurt wonende boer opgetrommeld om mij te bevrijden met zijn tractor.
Na een hele ochtend bezig te zijn geweest, kwamen we koud weer terug.
's Middags meteen het rolletje naar de fotozaak brengen.........
En toen kwam de grootste desillusie.......er zat geen rolletje in...... :oops: :oops:

De week daarop heb ik meteen een nieuwe camera gekocht (de EOS 50e :D ), omdat op de oude camera (chinon SLR) het telmechanisme niet meer werkte, waardoor hij niet blokkeerde als er geen rolletje in zat.

De foto's heb ik nooit op die manier over kunnen maken.....het dooide inmiddels allang weer :( :wink:
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Zij hier eigenlijk alweer een beetje updates te plaatsen?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Maarten_G
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 363
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2008 23:35
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

*knocks on wood*

Gelukkig heb ik nog nooit een "volloper" gehad... ik begin nu aan mijn 3e camera, nu met aluminium onderwaterhuis, elke keer dat je met een cam onder water gaat is toch ff kijken naar bubbels.
Ixus 300HS / EOS 5D Mark II / 7D / Flitsbuisjes / Tokina & Canon Glaswerk / Seatool Onderwaterhuis

http://www.greenpictures.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar