lens kopen in amerika

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Bastiaan111
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 11:10
WoonplaatsCOLON Amsterdam

hallo mensen,
ga 2008 eens met gezin en camper door de states trekken om eens helemaal los te gaan op alle nationale parken (bryce,zion, grand etc) kan natuurlijk een mooie lens kopen in nederland voor de extra fun maar zie dat de lenzen in USA niet zo'n beetje goedkoper zijn maar echt belachelijk veel goekoper. scheelt me meer dan 200 a 300 euro (originele canon lensen). ben toevallig 3 dagen in San Fransisco dus heb ff wat tijd om te shoppen sterker nog een 70-200 f4 IS L kost me daar 650 euries. geen geld toch !!! (net zo duur al zonder IS in NL) maar zou dat nu verstandig zijn? stel dat ik hem test in de winkel en hij klopt. hoevaak kan je problemen hebben met je lens? alleen in het begin toch? of weet iemand het addertje onder het gras?
30D, BG-E2N, 50 f 1.8 II, Sigma 10-20, 17-55 F2.8 IS, 70-300 IS USM.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Bastiaan111 schreefCOLONof weet iemand het addertje onder het gras?
Addertjes:

---> Geen garantie
---> Invoerrechten
---> BTW
---> Eventueel een boete
---> in het ergste geval inbeslagname van je spullen

Tenzij jij een Nederlandse aankoopbon kan overleggen bij terugkomst in Nederland zul je op Schiphol 19% BTW af moeten dragen, invoerrechten moeten betalen, en als jij het in de eerste instantie zelf niet aangeeft dat je een objectief (en / of body) in Amerika hebt gekocht (dus bewust verzwegen) maak je ook nog eens kans op een vette boete wegens bewuste belasting en invoerrechten ontduiking.

En als de heren Duane op Schiphol echt hun dag niet hebben dan mag je het hele spulletje nog achter laten ook en ben je alles kwijt totdat een rechter anders beslist. Volgens het wetboek is en blijft het oplichting van de Nederlandse staat.

Succes!

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Je kunt hem op Schiphol ook netjes aangeven en dan ben je nog steeds goedkoper uit. Maar geen garantie dan (ja, im Amerika)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Daniel|leinaD
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 496
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2007 19:22

~
Laatst gewijzigd door 1 op Daniel|leinaD, in totaal 22 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Spit anders dit topic eens door:
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... ht=amerika

Staat vol met rekenvoorbeelden. Weet je precies waar je aan toe bent.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

doei
Laatst gewijzigd door 1 op frank, in totaal 12 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Als je de garantie voor lief neemt (hoe vaak is er iets met een lens aan de hand?) zou ik het zeker doen. Je bent echt goedkoper uit. Mocht je lens kapot gaan kan je altijd bij rofarepair laten nakijken.
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ik zou het altijd doen, want dit scheelt teveel met de prijzen hier. Reparatie, mocht die al nodig zijn, kun je altijd laten doen bij een gerenommeerd bedrijf.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
yvowillems
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2007 08:04
WoonplaatsCOLON Oostrum (LB)
CONTACTCOLON

Een kamaraad van mij heeft laatst nog voor mij een Lumiques Pro setje uit Amerika meegenomen.
En voorzichzelf 2 hele leuke sigma 2.8 lenzen.
(en nog wat ander klein grut).


Totaal geen problemen mee gehad.
En mijn pro setje kwam gewoon goed aan in de originele verpakking etc. :wink:

Naar mij idee zou het dus geen problemen moeten opleveren.
Maar het is de keus aan jezelf om ervoor te kiezen welke weg je neemt.

Greetz
Yvo
[url]http://www.yvowillems.nl[/url]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Frank schreefCOLON
Daniel|leinaD schreefCOLONmod-edit Dejong1racing; illegale tips zijn net toegestaan. Houd het legaal anders gaat het op slot hier
Ja, maar waar gaat het dan over in dit geval?
Er werd een tip gegeven over het binnensmokkelen van de lens
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
ahaverkamp
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 939
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 10:17
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Half september/oktober heb ik een maand in San Francisco gezeten. De prijzen die ze bij grote winkelketens (zoals Circuit City) vragen zijn absurd hoog. Bij Pier 39 zaten een aantal winkel die prijzen hadden die een stuk schappelijker waren, echter hadden die bijna niks in voorraard. Dus ondanks dat de euro toen toen op 1,35 dollar stond, heb ik daar niks gekocht.
Wat ik wel gedaan had: een kopie van alle aankoopbonnen meegenomen voor de spullen die ik meegenomen had. Echter liep ik bij terugkomst zonder controle door de douane, helaas. Ik reise licht, dus slechts 2 bodies + 3 lenzen mee :D, dus grote kans dat ik zonder bonnen wat uit te leggen zou hebben. Als je gecontroleerd wordt bij terugkomst kan er van je verlangd worden dat je kunt aantonen dat alles voor vertrek gekocht is! Dus spullen daar kopen en boekjes/doosjes/aankoopnota's verstoppen/apart versturen is zinloos als je gecontroleerd wordt.
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

musicjohn schreefCOLON Tenzij jij een Nederlandse aankoopbon kan overleggen bij terugkomst in Nederland zul je op Schiphol 19% BTW af moeten dragen, invoerrechten moeten betalen, en als jij het in de eerste instantie zelf niet aangeeft dat je een objectief (en / of body) in Amerika hebt gekocht (dus bewust verzwegen) maak je ook nog eens kans op een vette boete wegens bewuste belasting en invoerrechten ontduiking.
En als je daarna weer op vakantie ga met dezelfde spullen zit je weer met dezelfde problemen!
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Dat valt wel mee; Amerikaanse factuur heeft dan een datum die voor de datum van het heenvliegen ligt. Je zult ongetwijffeld ook een factuur krijgen bij de douane toen je de lens invoerde en die stop je er met een nietje gewoon achter.
Kun je altijd aangeven dat de lens inderdaad in het buitenland is gekocht, maar dat je die ruim voor de zojuist gemaakte reizen al legaal had ingevoerd.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Ach, iedereen moet het maar voor zichzelf bepalen.

Ik zou in ieder geval het risico nooit nemen voor die paar tientjes verschil (na betaling van invoerrechten en BTW)

Gr. John
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

musicjohn schreefCOLON Ik zou in ieder geval het risico nooit nemen voor die paar tientjes verschil (na betaling van invoerrechten en BTW)

Gr. John
Ik ook niet;

1 Eerlijkheid duurt het langst
2 Door frauduleuze handelingen betalen we uiteindelijk collectief de rekening
3 Verbeter de wereld begin bij jezelf
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Constant
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 545
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2007 20:15

Ik heb altijd duale gevoelens met betrekking tot kopen tijdens vakanties.

Kopen tijdens vakantie in het buitenland lijkt goedkoop (ook na invoerrechten + btw), maar persoonlijk doe ik dat alleen als de winkel op de toeristische route ligt. Als je kijkt wat een vakantiedag kost (hotel, autohuur, vliegreis) dan kun je beter geen halve dag verliezen aan het bezoeken van de betaalbare winkels in een afgelegen outlet center.

De Amerikaanse prijzen zijn trouwens zonder btw en in veel staten moet je tussen de 7 en 17 % afdragen (meeste staten onder de 10%). Dat kun je proberen terug te vorderen.

Anderzijds hoort een bezoek aan een shopping mall erbij om goed kennis te maken met alle facetten van de Amerikaanse cultuur.

Mijn tip is, google op de locaties van winkelketen zoals Ritz, Best Buy, Walmart en kijk of ze op je route liggen.

Volgens mij is Ritz Camera's betaalbaar, misschien niet de goedkoopste maar wel aanwezig in grote steden. Zo zat er destijds (2001) een Ritz in Downtown San Francisco vlakbij de cable car remise.
Canon 400d - Canon 10-22 - Canon 24-105L IS 4.0 - Canon 17-85 IS - Canon 70-300 IS - Kenko 1.4 converter - hoodman hoekoculair - Expodisk 77mm - Canon MP970 - Elements 5.0 - 7" Neovo digitale lijst - tussenringen
RobV70T5
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2007 17:59
WoonplaatsCOLON Breda

musicjohn schreefCOLONAch, iedereen moet het maar voor zichzelf bepalen.

Ik zou in ieder geval het risico nooit nemen voor die paar tientjes verschil (na betaling van invoerrechten en BTW)

Gr. John
Zeker als je wens objectief ook nog eens in de cashback lijst voorkomt.

Rob
EOS 10D, BG-ED3, 24-105 f4.0L IS USM, 70-200 f4.0L IS USM, Speedlite 550EX, Epson P-5000
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Kijk hiervoor leuke koopjes.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar