ben eruit

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Perry74
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 294
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Wanroij
CONTACTCOLON

Ja eindelijk ben ik er uit ga een Canon EOS 400D + Canon EF-S 17-85 mm F/4-5.6 IS USM met batterij grip eronder kopen ben bij een fotozaak geweest en zeiden dat dit een goede camera was en ook een goede lichtsterke lens met stabilisatie erin.
hij kost 1.299 euries met cashback van 70 euries voor de camera en 30 voor de lens en waardenbonnen twv 150 euries goede prijs dan toch?
Gebruikers-avatar
Equo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 128
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2006 16:39
WoonplaatsCOLON Oosterhout (NB)

Mooie set hoor Perry!
Veel plezier


Gr. Ron
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

Hoi Perry,

Da's een flinke som geld, mocht je niet per se een nieuwe camera willen dan heb ik een 400D met grip in de aanbieding, net een jaar oud, netjes gebruikt en onderhouden. Scheelt je een flinke slok op de nieuwprijs.

PB me maar als je interesse hebt.

Ter informatie: 30D met 17-85 (weliswaar zonder grip, maar dan nog): €1030
Vind de jou aangeboden set sowieso erg duur.
[color=silver]18-55[/color]
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Die set 400d grip en 17-85 kost bij kamera Express 1157 en daar gaat je cashback nog af.
Kortom ik zou nog even verder winkelen.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
CanonJacky
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2007 18:43

Gaat er van de door jou genoemde prijs dan nog de cashback-bedragen af?
Ik vindt het niet een bijzonder scherpe prijs om heel eerlijk te zijn..... De lens kun je bij Foka kopen voor euro 349,-. Dat betekent dat ze voor de camera euro 950,- vragen.......
Ik weet het niet maar ik heb de mijne (400D) met kitlens 18-55
én tamron 70-300 voor (in totaal) euro 699,- gekocht (na cashback)

Het is wel een goede lens (wou datik hem had) maar bijzonder lichtsterk...tsja volgens mij valt dat wel mee......
Misschien zit ik er helemaal naast, maar volgens mij kan de prijs scherper.
Hopelijk vult iemand mij aan of corrigeert iemand me als ik het mis heb!
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

ik zou ook even naar de voorgestelde 30D kijken, is toch wat meer camera dan de 400, de 2 milj. pixels extra heb je geloof me maar niet nodig.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Perry74
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 294
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Wanroij
CONTACTCOLON

ik heb deze gevonden Set Canon EOS 400D + EF-S 17-85mm iS USM, Nederlands bij Kamera express voor € 1058,00

Krijg je voor de lens ook geld terug dan van Canon?
En is dat een beetje een bertouwbaar adres om te kopen en snelle levertijd?
Perry
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

denk dat 50% van dit forum hier hun spullen koopt, dus ja is betrouwbaar en snel.
De cashback geld bij iedere winkel, maar wel opletten er zijn aanbieders die de cashback al verrekenen in de prijs, even bellen biedt uitkomst vaak.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
niels tacoma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 387
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2006 18:30
WoonplaatsCOLON breda
CONTACTCOLON

let ook even op de grove vervorming bij de 17-85. dat is als 'm voor arigitechtuur wil gebruiken een strop...
MVG
Niels Tacoma
canon 350 D, canon 17-40 L, canon 50mm 1.4, canon 60mm macro, sigma 70-200 2.8...
en een pracht van een bronica !
eew
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2007 21:35

Volgens photozone.de heeft dat ding de vervomingsrecords gebroken. En de chromatische aberratie is ook vrij ernstig. Mede de reden waarom ik voor de 17-55 2.8 IS USM ga. Maar die is een stukje duurder.
Gebruikers-avatar
Perry74
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 294
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Wanroij
CONTACTCOLON

welke lenzen zijn dan wel goed? ik begin net met fotograferen dus ik denk dat ik weing merk van de vervorming toch?
Stinger81
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 236
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2006 17:38

Als we het dan toch over tweedehands bodies hebben, mag ik dan even reclame maken voor mijn 20D (die eventueel in combinatie met een 28-105 II gekocht kan worden)?
[size=75]Olympus E-3 | ED 12-60mm 1:2.8-4.0 SWD | ED 50-200mm 1:2.8-3.5 SWD | FL-50R[/size]
Stinger81
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 236
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2006 17:38

Oh, en om antwoord te geven op welke lenzen minder vertekening vertonen:

De 17-40 schijnt behoorlijk goed te zijn... (heb hem zelf ook, en zie niet echt super veel vertekening, noch op de 20D, noch op de 1D...)
Hoewel je dan wel iets aan de tele-kant mist, is het een goede standaardlens op een 20D... Ik heb het een hele tijd gedaan met de 17-40 + 70-200 (en de 50/1.8 om het gat te dichten) op de 20D en later ook op de 1D...
[size=75]Olympus E-3 | ED 12-60mm 1:2.8-4.0 SWD | ED 50-200mm 1:2.8-3.5 SWD | FL-50R[/size]
Gebruikers-avatar
Keez
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2005 10:32

PB gestuurd
Zwart/Wit fotografie is ECHTE fotografie
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

Even om een discussie een beetje in te dammen, de combi 400 + 17-85 is een heel mooie om met fotograferen te beginnen, natuurlijk zijn er alternatieven en betere lenzen, maar om de TS gelijk voor duizenden euro's aan lenzen aan te gaan smeren om met fotografie te beginnen mischien ietwat overdreven.

Wat je ook kunt doen en dit is geen slechte keus is gewoon beginnen met de zn kitlens en na een tijdje een goede lens erbij te nemen.
De kitlens kost je mischien 50Euro extra en is prima om de wered van fotografie te leren ontdekken,na een inwerkperiode weet je ook gelijk waar je voorliefde ligt, groothoek,licht tele of beide, maakt je keuze om een andere lens te nemen een stuk makkelijker.
Voorbeeld:
stel je vind groothoek niets kun je kijken naar een Tamron 28-75 2.8
vind je groothoek super kun je kijken naar een 17-40 L lens,
Que geld ben je dan net zo gek veel meer kwijt, bij de tamron zelfs een stuk goedkoper en je hebt gelijk iets heel goed in handen.

Het is maar een idee natuurlijk, ook met de set die jij in je kop hebt zitten zul je een prima resultaat mee kunnen halen en jarenlang plezier van kunnen hebben.

Ben deruit zegt ie, nou dat zullen we nog wel eens zien !! :wink:
Laatst gewijzigd door 1 op Closeshooter, in totaal 28 keer gewijzigd.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Kolkkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2007 10:40
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Perry74 schreefCOLONwelke lenzen zijn dan wel goed? ik begin net met fotograferen dus ik denk dat ik weing merk van de vervorming toch?
Je merkt het heel goed als er iets vervormd is.
Zelf ben ik nog niet zo lang bezig met fotograferen, maar vervormingen enzo kan je goed zien.

Chromatische abberatie zie je ook goed, ook als beginneling.
Klik hier voor een voorbeeld.

De foto is qua compo gewoon bagger, maar is een voorbeeld hoe het eruit kan zien. Bij de linkse 2 speelsters en de uiterst rechtse zie je een paarse rand.

Wat de lenzen betreft, wat is je beschikbare budget?

Lenzen zijn in een hoop prijsklasses verkrijgbaar, dus het zou handig zijn om te weten wat je ongeveer te besteden hebt.

Groetjes,

Mariska
1D MkIII met erg leuk glaswerk.
Gebruikers-avatar
Perry74
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 294
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Wanroij
CONTACTCOLON

komt dat door de lens dan?
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Closeshooter schreefCOLONEven om een discussie een beetje in te dammen, de combi 400 + 17-85 is een heel mooie om met fotograferen te beginnen, natuurlijk zijn er alternatieven en betere lenzen, maar om de TS gelijk voor duizenden euro's aan lenzen aan te gaan smeren om met fotografie te beginnen mischien ietwat overdreven.
Gelukkig, iemand met de wijste woorden van de dag. Kom op jongens, iemand die begint met fotograferen en nog moet gaan ontdekken wat ie wilt, die smeren we geen L aan. 400D+17-85 is een mooie combi en velen van ons hadden daar kwijlend over gedroomd toen ze begonnen met fotograferen. Wel ben ik het met iedereen eens dat de prijs niet echt scherp te noemen is.

Verder Perry, je hebt ook nog een ander topic geopend waar je een andere set in noemt. Blijf ff in 1 topic, dan is het handiger te volgen wat er gebeurd en je advies te geven.
Closeshooter schreefCOLONBen deruit zegt ie, nou dat zullen we nog wel eens
zien !! :wink:
Inderdaad!
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Kolkkie schreefCOLONJe merkt het heel goed als er iets vervormd is.
Zelf ben ik nog niet zo lang bezig met fotograferen, maar vervormingen enzo kan je goed zien. Chromatische abberatie zie je ook goed, ook als beginneling. Klik hier voor een voorbeeld.
Laten we nu niet overdrijven en de 17-85 als bagger gaan omschrijven, er zijn heel veel tevreden gebruikers van die lens. Bovendien is het voorbeeld dat je geeft niet met zo'n lens gemaakt, dus dat geeft een vertekend beeld.

Groeten Sarpa
Gebruikers-avatar
niels tacoma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 387
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2006 18:30
WoonplaatsCOLON breda
CONTACTCOLON

ik zou voor een 17-40 gaan en een 50mm voor de portretten. als je het slim doet ben je voor datzelfde bedracht een tocp set waar je zeer goed me uit de voeten zou moeten kunnen.
MVG
Niels Tacoma
canon 350 D, canon 17-40 L, canon 50mm 1.4, canon 60mm macro, sigma 70-200 2.8...
en een pracht van een bronica !
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar