[VERZAMELTOPIC] ZOOM Experience!

Showcase voor snapshots: foto's uit het dagelijkse leven, leuke momenten, 1-foto-topics...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Vandaag naar de ZOOM Experience geweest in de Jaarbeurs te Utrecht. Ik moet eerlijk bekennen dat het nogal tegenviel. De workshops waren nauwelijks te verstaan (in de open ruimtes), de diverse stands waren niet echt interessant, en van fotograferen moet je ook niet teveel verwachten. Belichting was er niet, of heel slecht, dus ISO ver omhoogschroeven. Op zich was 't wel grappig te zien (bv bij de skatebaan), dat als iemand een jump deed meteen een paar honderd flitsen afgingen :) 't was ook vrij klein... slechts 2 hallen waar je zo door heen was. Al met al dus nog een hoop verbeterpunten, maar 't begin is er!

Hier mijn bijdrage met wat snapshots (meer viel er niet echt te maken :P)

1. Een niets zeggende foto van de ZOOM Experience :P
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=93236[/img]

2. Geel autootje
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=93237[/img]

3. Nog meer geel autootje, met poging tot compositie
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=93238[/img]

4. Hoe volgt men een workshop... liggend?
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=93239[/img]

5. Mooie crossmotor (jammer dat er een model voor stond :lol:)
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=93240[/img]

6. Met z'n alle fotootjes maken
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=93241[/img]

7. Skatebaan
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=93242[/img]

8. Skater
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=93235[/img]

9. Collega als non (2e van links)
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=93243[/img]

10. Verdwaalde Stormtrooper (er was ook een game beurs ;))
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=93244[/img]

Ik ben benieuwd naar jullie foto's!!

Gr.
Maurice aka Jazzman
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
RobinC

Je hebt tenminste foto's gemaakt. :)
Ik heb mezelf de moeite bespaard om de camera uit m'n tas te halen....

Echt zonde van m'n tijd. De beurs was veel te klein, er stonden misschien 3 auto's met daaromheen teveel mensen om al een leuke foto te maken. De skatebaan was ook bomvol...

Geen goede Experience voor mij.

De laatste foto is nog het leukst ook :)
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Dit en op Zoom lezende ben ik blij dat ik mijn dag nuttig thuis besteed heb.

Wel grappig dat opjouw foto 1 een aantal "buren" staan geloof ik..
Kijk dit is nu een onderschrift...
Gebruikers-avatar
Firetruck
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2007 19:16
WoonplaatsCOLON Wageningen
CONTACTCOLON

Ben ook geweest. Ik had er meer van verwacht. Weken lang reclame in bladen en zelfs op de radio. Op menig andere categorie beurs lopen op staan meer modellen.
De enige modellen die ik er op kon krijgen, waren andere fotografen!

Ik hoop dat men er lering uit trekt, anders voor mij geen ZOOM Experience meer.

Haal mijn nieuwtjes en leer momenten wel van dit forum! :D
EOS 30D, Tokina 12-24 AT-X 124 Pro DX II, Sigma 24-70mm 2.8, EF 70-200mm [color=#FF0000]L[/color] 2.8 USM
Gebruikers-avatar
Vanes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 206
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2007 18:31
WoonplaatsCOLON Arnhem

Hee Jazzman,

Goed om die foto's te zien. Nu weet ik zeker dat ik morgen niet ga!
Zondag is het vast nog veel drukker.... zonde van mijn tijd...... liever ergens anders plaatjes schieten en van iedereen hier leren.

Groetjes,
Vanes
Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg!
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

he wat balen. We kijken hier juist zo uit naar morgen om te gaan kijken.
Nou ja..we weten wat we kunnen verwachten dus. Vroeg weer thuis waarschijnlijk.
Ben wel benieuwd wat Ytos ervan vond als WS-gever daar.
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Nu ja,

Ik ben het wel met Jazzman eens: was niet wat ik ervan gehoopt had :( . Ach, een leuke ochtend gehad :) en toch wel weer iets geleerd, des ondanks...
Hier een paar shots.
1)
Afbeelding

2)
Afbeelding

3)
Afbeelding
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
huseyinbingol
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2007 21:47
WoonplaatsCOLON Hengelo
CONTACTCOLON

Vanes schreefCOLONHee Jazzman,

Goed om die foto's te zien. Nu weet ik zeker dat ik morgen niet ga!
Zondag is het vast nog veel drukker.... zonde van mijn tijd...... liever ergens anders plaatjes schieten en van iedereen hier leren.

Groetjes,
Vanes
Ik ga morgen naar zoom experience.

Ik denk dat meeste mensen te veel hadden verwacht.
Zo'n evenement is niet eerder in Nederland georganiseerd. Eerste keer is altijd moeilijk. :wink:
Ik verwacht volgend jaar een veel grotere en vooral beter georganiseerde experience.
Laatst gewijzigd door 1 op huseyinbingol, in totaal 25 keer gewijzigd.
fistkikker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:03
WoonplaatsCOLON almere

OMG

Meer kan ik er niet van maken.
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Ik had eerst spijt dat ik morgen moest gaan werken ...

Nu ga ik morgen .. eh... straks.. :? ... werken !
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Gebruikers-avatar
SuzanneDB
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
CONTACTCOLON

ben ook geweest, gisteren..
Viel me bar tegen..
Workshops waren idd niet te volgen en veelste kleine ruimte..
Misschien dat ze 't over meerdere dagen moeten verspreiden, kans dat 't iig niet zó druk is :shock:

Over de foto's die geplaatst zijn:
Ik vind het erg knap dat jullie nog zulke leuke en mooie foto's hebben kunnen maken!
Erg knap :)
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Als ik het zo lees dan is dit gelijk weer voor het laatst dan Zoom dit heeft georganiseerd, al zul je in het blad waarschijnlijk alleen maar lovende woorden horen. Ik zou wel eens willen weten wat de exposanten er van vonden als die ook zo negatief zijn dan weet ik het wel.

Ik ben in ieder geval blij dat ik gisteren een leuke shoot heb gedaan op een zolderkamer waar er niemand voor m'n voeten liep :-)

Maar het is wel jammer want er keken een hoop mensen naar uit, zeker omdat het al een keer verplaatst was, shame!
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

mijn camera is ook niet uit de tas geweest, werkelijk zonde dat ik hem had mee gesjouwd.

die modellen bij die motor, al had ik ze willen fotograferen, dan was daar te weinig licht voor op de modellen
bij de skatebaan idem dito

nee erg jammer.....ik had er toch ook wat meer van verwacht

ik heb heel even staan kijken bij de versie van 'idols' op fotografie gebied 'laat je portfolio beoordelen' en dat was wel leuk om te zien

de printeilanden waren een erg leuk idee maar het was er erg druk, maar.......ik ben nu wel de hele gelukkige eigenaar van een Wacom tekenpalet. kostte flink wat wachten, zweet en tranen maar ik kon niet naar huis gaan zonder dat ding en ik ben blij dat ik gewacht heb!!

maar vlg jaar voor mij ook niet meer.....

(ben benieuwd of Marjan beide dagen nog gegaan is)
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
mrich
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2006 21:38
WoonplaatsCOLON Gouda

Nou, ben vandaag dus ook geweest....
En ik moet de rest gelijkgeven... een afknapper !
Ook mijn camera is niet uit mijn tas geweest.....
Kijk...Op zich heb ik er best begrip voor dat de omstandigheden op zo'n dag niet optimaal kunnen zijn, en dat je natuurlijk niet met 100 man een effectieve workshop kunt doen maar het was wel heel dramatisch....belichting minimaal, modellen (bij de motoren) hadden het duidelijk gehad na een paar uur (op zich logisch), sprekers overstemd door een enorm kabaal...De bedoeling bij het onderwerp onderwaterfotografie is me nog steeds niet duidelijk want door de ramen van die waterbak kon je bijna niet heenkijken.
Dit alles terwijl e.e.a. duidelijk bedoeld was als een 'doe mee' event....

Maargoed, zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik wil echter afsluiten met iets positiefs....
Het is een leuk initiatief om iets laagdrempeligs te organiseren voor de doelgroep (amateur) digitale fotografen. Alleen komt het op deze manier dus nog niet echt uit de verf. Maar het was ook de eerste keer natuurlijk. Ik hoop dat er een serieuze evaluatie komt en dat er naar verbeteringen gezocht wordt. Nogmaals, iets speciaals voor onze hobby vind ik leuker dan de standaard computerbeurs (voor fotosoftware/tablets/printers etc).
Andere fotografie events vind ik vaak te 'professioneel' of te ver weg.
Dus als het concept wordt aangepast wil ik ze volgend jaar best nog een kans geven voor die 15 euro (hoewel ik mijn camera voorlopig nog maar even thuis laat)
Spullen ?.... Bijzaak.... Wees creatief !!
Gebruikers-avatar
Sabine
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2006 21:04
WoonplaatsCOLON haarlem

ben gister ook geweest zonde van mijn tijd volgende keer misschien verdelen over 4 dagen dan is de drukte wat minder denk ik

Toch heb ik een positieve reacties gehoord en die was hoe raad je het van de winkels die hadden een megaomzet
Canon eos 400d - sigma 18-200mm F3.5-6.3 - sigma 70 mm f2.8 - uv filter - polarisatiefilter - batterijgrip - slingshot 200
pnaber
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2007 21:34
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

Ja was een aparte dag. In deze vorm zou ik niet meer zo gauw gaan. Gaan we lekker met honderd man om een auto heen staan om er een foto van te maken. Die fotografen zijn niet eens meer weg te photoshoppen. Nog erger als er een model aan te pas komt, driehonderd man hebben w.s. voor het eerst een model voor de camera. De skatebaan dan, daar staan zoveel mensen te fotograferen dat sommige flitsen zelfs synchroon met de mijne lopen recht in mijn lens.
Heb heel even staan kijken bij de beoordeling van de portfolio's, dat vond ik wel een positief onderdeel, opbouwende kritiek op je werk.
Verder heb ik zo'n calorimeter gekocht om mijn beeldscherm te calibreren. Kan ik in iedergeval jullie foto's juist van kleur zien.
Akumal

5. Mooie crossmotor (jammer dat er een model voor stond :lol:)
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=93240[/img]

Ja, dat is echt balen van de motor!! :lol:

rob.
C8080
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 954
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2006 16:50

Ik vond het ook zwaar tegenvallen.
Te weinig licht, te veel mensen.....het werkte gewoon niet.
Erg jammer.

En triest dat als je een foto van de beurs op Zoom.nl zet met je mening erbij, dat mensen dan nog gaan zeggen dat het WEL geslaagd was....
Dat geeft in mijn ogen maar weer aan wat voor amateurs er op Zoom.nl zitten. (niet dat iedereen daar amateur/beginner is)

Maar goed, daar kan ik dan wel om lachen.
Volgend jaar ben ik in ieder geval niet op de Zoom Experience.
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

Ik had er ook veel meer van verwacht.

Heb net mijn foto's zitten bekijken, heb er niet veel soeps van gebrouwen.
Ben wel met een gratis a3 print naar huis gekomen die ik in ga lijsten. Heb er ook ruim een uur op moeten staan wachten om van de ene medewerker naar de andere gestuurd te worden. Uiteindelijk zei de laatste man, ik stop om 18u dus de laatste persoon help ik niet meer. Op dat moment stonden er nog 3 mensen voor me te wachten. Toen had ik het ff niet meer en heb ik even ongezouten mijn mening gezegd.
Sta je te wachten bij hp op een print, is het papier op!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zulke dingen snap ik niet maar goed.

Misschien volgend jaar weer, als er wat verbeterd is, anders hoeft het ook niet.

Greetz]
Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
Gebruikers-avatar
Mijkeltje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2007 17:55
WoonplaatsCOLON Zutphen
CONTACTCOLON

Ik heb me kostelijk vermaakt, moet ik bekennen. Ik had van te voren al gedacht dat 't niks zou worden, dus dan kan 't alleen maar meevallen. Ik hou van mensen kijken, dus dat heb ik gedaan en dat was 't zo'n beetje. 'n Spyder2express gekocht, beetje geouwehoerd, beetje lol gehad met 'n camera met gezichtsherkenning (ontsnappen aan 't vakje :p). Ik heb me dus wel vermaakt, dat anderhalve uurtje dat ik er was. Geen foto gemaakt overigens (had de camera ook niet mee, omdat ik er dus niks van verwachtte...).

Maar ik kan me voorstellen, dat als je daar echt gekomen bent voor de workshops en wat mooie platen te schieten, dat je zwaar teleurgesteld bent thuisgekomen.
[size=67]Camera+toebehoren+creativiteit[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar