CompactFlash kaart adaptor vraagje

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
tubbie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2007 23:34

Ik ben het eigenlijk nu al zat om iedere keer als ik mijn foto's wil uitlezen een snoer in mijn camera moet steken. Ik werk liever met de CompactFlash kaart gelijk in mijn computer. alleen heeft mijn computer hiervoor geen slot.

Nu dacht ik wel eens en adaptor gezien te hebben die in het pc-cart slot gaat.

Wat voor oplossingen heb jullie hiervoor?

Harm.
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Het is wel het behoud van de CF kaart denk ik elke keer de kaart in en uit plaatsen geeft op een gegeven moment defect en daar ze je ook niet op te wachten.en anders een kaart reader of een duurdere oplossing een kaart slot in de PC
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Al die handelingen toch :lol:

Ergonomisch is de huidige oplossing het beste: kabeltje tussen PC en camera.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Hanz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 183
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2005 13:16
WoonplaatsCOLON Houten

Dit gebruik ik al jaren:
http://www.memoryshop.nl/product/11271/ ... apter.html

Een USB multicardreader werkt ook natuurlijk
[size=75]Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen[/size]
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

boels069 schreefCOLONErgonomisch is de huidige oplossing het beste: kabeltje tussen PC en camera.
Nee nee nee... ergonomisch is een draadloze oplossing natuurlijk nog veeeel mooier :wink:

Maar eh... ik heb zo'n PC-Card adapter in mijn oude portable zitten. Werkt wel, maar het is traaaag. Een USB-reader is vaak veel sneller.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
tubbie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2007 23:34

jeveos schreefCOLON
boels069 schreefCOLONErgonomisch is de huidige oplossing het beste: kabeltje tussen PC en camera.
Nee nee nee... ergonomisch is een draadloze oplossing natuurlijk nog veeeel mooier :wink:

Maar eh... ik heb zo'n PC-Card adapter in mijn oude portable zitten. Werkt wel, maar het is traaaag. Een USB-reader is vaak veel sneller.
bestaan die al? Ik heb laatst wel een artikel gelezen over een ander type geheugenkaart wat gelijk een Wifi verbinding kan opzeten.

Waarom is een pc kaart traag? Ik heb er ook één voor de firewire en dat geeft helemaal grote data stromen.

In ieder geval vast bedankt voor het mee denken.

Harm
Gebruikers-avatar
leovee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 497
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2007 09:21
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLONAl die handelingen toch :lol:

Ergonomisch is de huidige oplossing het beste: kabeltje tussen PC en camera.
Boels-s h i t. Kabeltje is vele malen trager dan een card-reader, dus reader is ergonomischer. En eerdere opmerkingen over duurzaamheid van de card: met een goede reader is er geen enkel risico en blijft de levensduur van de CF-card alleen afhankelijk van het aantal malen formatteren.
Doosjes, buisjes, glaasjes, pootjes, lichtjes, tank voor mijn image, website en 2 ogen
"It is all in the eye of the beholder...."
Whitebalance kills 'couleur locale'!
Gebruikers-avatar
nieuw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 354
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2006 14:41
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLONAl die handelingen toch :lol:

Ergonomisch is de huidige oplossing het beste: kabeltje tussen PC en camera.
Ben ik het mee eens, ik heb de tijd en drink wel een bakje koffie als het laptopje op zijn doooooie gemak de fototjes uit mijn cam slurpt.
Waarom wilt iedereen als maar sneller en sneller, tja zal mijn limburgse Mentaliteit wel zijn 8) :lol:
Bovendien hoor ik vaker verhalen van pinnetjes in de cam die kunnen verbuigen door de kaart in en uit de cam te halen. Dus ik heb zoiets van laat de kaart maar lekker zitten, tenzij je een shoot doet en het ff niet anders kan.
Dat een kaart eerder de geest geeft als je hem vaak formatteerd is mij nieuw, ik doe het elke keer als ik hem weer leeg heb gemaakt.

mvg,
marco
400D+grip+24-105 L IS USM+kit+50 1.8II+polar+580EXll.
Ik moet van mijn vriendin vragen of jullie ook eens op haar online speelgoedwinkel willen kijken http://farena.nl bij deze dan ;)
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

nieuw schreefCOLON....tja zal mijn limburgse Mentaliteit wel zijn 8) :lol: ...

mvg,
marco
Héérlijk !! Een Marco naar mijn hart !!!
Wát een getób doen wij ons zelf, en doet vervolgens de maker van die apparatuur ons aan....
Kopje koffie, Marco ??? :twisted:
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

leovee schreefCOLONBoels-s h i t. Kabeltje is vele malen trager dan een card-reader
Onaardige woordspeling :lol:
Maar daarmee heb je nog niet gelijk.

Het kabeltje bepaalt de snelheid niet, maar de interface van de camera.

Gebruik je een cardreader, dan is meestal dat interface sneller (vooropgesteld dat je een snelle CF-kaart hebt).

Mijn opmerking ("ergonomisch") sloeg op het aantal handelingen.
Met een cardreader zijn dat er meer en dan inderdaad ook nog het risico van het verprutsen van de pennetje in de camera.

Daarnaast vind ik de Canonsoftware prima werken; daarmee worden zonder tussenkomst de bestanden in de juiste folders weggeschreven.

in de tussentijd drink ik een haags bakkie.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
nieuw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 354
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2006 14:41
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Er wordt iig genoeg koffie gedronken hiero :lol:
400D+grip+24-105 L IS USM+kit+50 1.8II+polar+580EXll.
Ik moet van mijn vriendin vragen of jullie ook eens op haar online speelgoedwinkel willen kijken http://farena.nl bij deze dan ;)
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

tubbie schreefCOLONbestaan die al? Ik heb laatst wel een artikel gelezen over een ander type geheugenkaart wat gelijk een Wifi verbinding kan opzeten.
Er is inmiddels eye-fi (op basis van SD card). Beloofde veel, maar in de praktijk werkt het belabberd. Lage doorvoersnelheid, minimale afstanden en je xzit vastgebakken aan de software van Eye-fi.

Er zijn diverse fabrikanten geweest die geprobeerd hebben een WiFi op SD- of CF card te maken met een memory interface, maar dat is nooit een succes geworden. Terwijl het volgens mij allemaal helemaal niet zo vreselijk ingewikkeld hoeft te zijn.
Waarom is een pc kaart traag? Ik heb er ook één voor de firewire en dat geeft helemaal grote data stromen.
Puur een kwestie van economie. CF heeft de aansluitingen van PC-Card type I meegekregen. De goedkoopste interfaces zijn daarmee niet meer dan een setje draden in een mooi behuizinkje. En daarmee is de busbreedte beperkt tot 16-bit en een clockfrequency van rond de 8 MHz. Dat gaat dus traag als dikke stroop. Er zijn wel snellere interfaces op basis van CardBus beschikbaar, die zijn 32 bit breed en gaan op veel hogere clockfrequencies. Let op: niet alle portables met een PCMCIA slot ondersteunen CardBus!
leovee schreefCOLON
boels069 schreefCOLONErgonomisch is de huidige oplossing het beste: kabeltje tussen PC en camera.
Boels-s h i t. Kabeltje is vele malen trager dan een card-reader
Op een 300D met USB1.1 (tam-tam snelheid) wel ja, maar op een modernere body met high-speed USB2.0 valt dat verschil best tegen.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
ahaverkamp
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 939
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 10:17
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Hanz schreefCOLONDit gebruik ik al jaren:
http://www.memoryshop.nl/product/11271/ ... apter.html
Zo'n soort adapter (maar dan van Kingston) heb ik mijn afgelopen vakantie gebruikt met mijn laptop. En dat is dus inderdaad tergend traag. Zo'n adapter pas dus enkel in een laptop (PC-Card oftewel PCMCIA aansluiting), en wel eentje van een wat oudere generatie. Tegenwoordig zijn de laptops voorzien van Expresscard sloten, daar past dus de bovenstaande adapter niet in.
Gewoon lekker een USB2 kaartlezer kopen, gaat vele malen sneller, ook sneller dan de kabel in de camera. Hoef je ook niet te lopen pielen met die rubberafdichtingen.
Bij mijn oudste dSLR (20D) is CF kaart al zeker een keer of 500 uit de camera gehaald en er weer in gestopt. En alles werkt nog steeds, het slot in de camera is zo gevormd dat de CF kaart altijd netjes op de pinnen glijdt. Tenzij je lomp geweld gaat gebruiken hoef je je dus echt geen zorgen te maken of het wel heel blijft.
Ik zou me eerder zorgen maken over de mini USB aansluiting op de camera, die is veel kwetsbaarder.
Gebruikers-avatar
tubbie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2007 23:34

boels069 schreefCOLON
Daarnaast vind ik de Canonsoftware prima werken; daarmee worden zonder tussenkomst de bestanden in de juiste folders weggeschreven.
Ik vind de megeleverde software voor het wegschrijven van de foto's niets (goeds) of extra toevoegen aan het geen windows al aan boord heeft, en goed doet. (een van de weinige goede dingen van windows :wink: )
ahaverkamp schreefCOLON..........Hoef je ook niet te lopen pielen met die rubberafdichtingen.
Bij mijn oudste dSLR (20D) is CF kaart al zeker een keer of 500 uit de camera gehaald en er weer in gestopt. En alles werkt nog steeds, het slot in de camera is zo gevormd dat de CF kaart altijd netjes op de pinnen glijdt.........Ik zou me eerder zorgen maken over de mini USB aansluiting op de camera, die is veel kwetsbaarder.
Ik zie dat rubber inderdaad ook als het zwakke punt, Ik heb al een soort gelijk rubber aan mijn video camera ook kapot.

De kaart houder van de camera is toch stevig genoeg lijkt mij.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar