2 Wervelstormen in een herderpak

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Dr. Strooi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 01 Jul 2005 17:41

Vanmiddag had ik een niet al te gemakkelijke opdracht.
Het nichtje van de eigenaar van deze twee smeerlappen :wink: wilde een foto op canvas afgedrukt kado geven voor Sinterklaas. Die brave man was vandaag niet thuis en het zonnetje werkte mee, dus hadden we mooi de gelegenheid om stiekum ongestoord op zijn honden te schieten. :lol:
Mijn eigen honden geef je een commando en die blijven net zolang braaf wachten tot het baasje eindelijk z'n camera goed heeft staan.
Dit waren twee wervelstormen die een uur lang niks gedaan hebben als geraced en geknokt. Verder zijn ze 14 keer in mijn nek geland, hebben ze 12 keer mijn lens afgelikt en 2 keer mijn schoenen uittrokken. :D
Oftewel, lekker gek en gezond zoals het hoort.

Anyhow... dit is het resultaat.
Graag jullie reacties zodat ik evt. nog wat kan veranderen voordat ik hem aflever.

Afbeelding
Wie goed tegen kou kan heeft lang zomer.
Gebruikers-avatar
MoonFlame
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2007 21:56
WoonplaatsCOLON Soest
CONTACTCOLON

Ik vind het een hele mooie foto en als ik je zo hoor over hoe die beesten zijn, laat die foto echt zien hoe ze zijn. Het baasje zal er vast blij mee zijn :D
~xxx~
MoonFlame
[size=75](P.S. Mijn avatar is een foto gemaakt door loki.)[/size]
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Leuke foto, mooi scherp en de actie spat er vanaf!. Misschien jammer dat de achtergrond ietwat druk is, die leidt de aandacht een beetje een beetje van de honden af.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
nieuw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 354
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2006 14:41
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Erg mooi, ik denk dat ie het goed doet op canvas.

mvg,
marco
400D+grip+24-105 L IS USM+kit+50 1.8II+polar+580EXll.
Ik moet van mijn vriendin vragen of jullie ook eens op haar online speelgoedwinkel willen kijken http://farena.nl bij deze dan ;)
Gebruikers-avatar
Wardie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2007 21:50
WoonplaatsCOLON Watergang
CONTACTCOLON

Inderdaad erg mooi gedaan, daar zal de baas van die twee rakkers :lol: wel blij mee zijn. Als je de achtergrond zelf ook te druk vind kun je daar altijd iets aan doen met photoshop, zo lastig is dat niet.
5D | 24 | 35 | 50 | 430EX I [url=http://flickr.com/photos/whellendoorn/]Mijn [color=blue][b]FLICK[/b][/color][color=red][b]R[/b][/color] stream[/url]
Gebruikers-avatar
Dr. Strooi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 01 Jul 2005 17:41

Bedankt voor jullie toffe reacties zover.
Wel leuk (of juist niet, haha) dat er een aantal opmerkingen over de achtergond tussen staan want dat was ook het grote euvel. Daar is dus ook al heel wat mee gebeurd, dus ik zal de onbewerkte versie ook even plaatsen:

Schrik niet:

Afbeelding

En dit is de versie die hier boven staat:

Afbeelding

Het grootste probleem is dat ik de foto te onecht vind worden als ik nog meer aan de achtergrond sleutel, zoals hier:

Afbeelding
Wie goed tegen kou kan heeft lang zomer.
Gebruikers-avatar
Wardie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2007 21:50
WoonplaatsCOLON Watergang
CONTACTCOLON

Het ziet er in de versie waar jij niet tevreden mee bent, de laatste foto dus, een beetje vreemd uit. Het lijkt wel alsof je de foto met een bruin gekleurde laag hebt bedekt, kan het echt niet beter? Ik denk dat ik je wel kan helpen, maar je kan het uiteraard ook zelf proberen. Is filters->blur->lens blur niet een optie voor je? En gebruikte je gaussian blur? Of misschien een heel ander programma als photoshop?
Nou ik hoop dat je iets kan doen met de tip die ik je heb gegeven, succes ermee!
Gr. Wardie
5D | 24 | 35 | 50 | 430EX I [url=http://flickr.com/photos/whellendoorn/]Mijn [color=blue][b]FLICK[/b][/color][color=red][b]R[/b][/color] stream[/url]
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Misschien kan die laatste wel op canvas (ben er niet zo in thuis), maar dan zou ik hem niet die rode gloed geven, die kleur lijkt weer te veel op die van de honden en die wil je er toch uit laten springen. Aan de andere kant: het begint wel een beetje op een lokaal mistveld te lijken he :wink:
Toch maar de oude versie dan?

Trouwens wat was je diafragma, het lijkt me dat je met een groter diafragma een interessantere DOF had kunnen krijgen.

Succes ermee!
Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Dr. Strooi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 01 Jul 2005 17:41

Ik kan ook deze aanleveren:

Afbeelding

Ohnee, dan krijg ik ruzie met hem dat ik zijn honden van het terrein heb gelaten.
Nee hoor, geintje. Dit ziet er niet uit, dat zie ik zelf ook wel. :D
Wardie schreefCOLONHet ziet er in de versie waar jij niet tevreden mee bent, de laatste foto dus, een beetje vreemd uit. Het lijkt wel alsof je de foto met een bruin gekleurde laag hebt bedekt, kan het echt niet beter? Ik denk dat ik je wel kan helpen, maar je kan het uiteraard ook zelf proberen. Is filters->blur->lens blur niet een optie voor je? En gebruikte je gaussian blur? Of misschien een heel ander programma als photoshop?
Nou ik hoop dat je iets kan doen met de tip die ik je heb gegeven, succes ermee!
Gr. Wardie
Ik heb er inderdaad een bruin verloop over liggen in die foto, goed gezien!
Het kan wel beter, dit is 1 van de vele versies die ik geprobeerd heb, het was maar om te laten zien wat ik bedoel.
Ik heb inderdaad inderdaad de gaussian blur gebruikt (Photoshop kennertje..?) Die lens-blur heb ik helemaal niet, ik werk nog met Photoshop 7. CS3 Is onderweg 8)
Ik denk dat ik er nog even mee moet stoeien, in ieder geval zijn de opmerkingen over de achtergrond waardevol. Zelf zie je het niet meer objectief als je er 1) het origineel naast hebt, en 2) er te lang op zit te turen.
mmk schreefCOLONTrouwens wat was je diafragma, het lijkt me dat je met een groter diafragma een interessantere DOF had kunnen krijgen.
Diafragma was 5.6, dus daar zat het euvel niet.
Ik lag er te ver vandaan. De afstand tussen mij en de honden was groter als tussen de honden en de achtergrond, dan heb je weinig aan een groot diafragma.
Wie goed tegen kou kan heeft lang zomer.
Gebruikers-avatar
Wardie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2007 21:50
WoonplaatsCOLON Watergang
CONTACTCOLON

Zo te zien ben jij hier het echte kennertje :lol:, ik vind trouwens dat je een mooie uitsnede hebt gemaakt. Zoals je zelf al zegt; die bewerking met een andere achtergrond ziet er niet goed uit. Daar zal ik dan ook verder niet op ingaan. Ik vind wel dat je het gras van de ene foto knap hebt laten overlopen met het gras van de andere foto. Ik zie niet echt goed hoe je dit gedaan hebt, ben wel benieuwd eigenlijk.
5D | 24 | 35 | 50 | 430EX I [url=http://flickr.com/photos/whellendoorn/]Mijn [color=blue][b]FLICK[/b][/color][color=red][b]R[/b][/color] stream[/url]
Gebruikers-avatar
Dr. Strooi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 01 Jul 2005 17:41

Wardie schreefCOLONZo te zien ben jij hier het echte kennertje :lol:, ik vind trouwens dat je een mooie uitsnede hebt gemaakt. Zoals je zelf al zegt; die bewerking met een andere achtergrond ziet er niet goed uit. Daar zal ik dan ook verder niet op ingaan. Ik vind wel dat je het gras van de ene foto knap hebt laten overlopen met het gras van de andere foto. Ik zie niet echt goed hoe je dit gedaan hebt, ben wel benieuwd eigenlijk.
Yes! Mijn hondentopic is een echt pluimen-in-elkaars-reet-steek-topic geworden :D :D

Hoe ik het gedaan heb: Het gras op de hondenfoto heeft een laagmasker gedeeltelijk gemaakt met een airbrushpenseel op 20% dekking, op de ene plek ga je er vaker over als op de andere en je gebruikt verschillende groottes van penselen (je kan snel van maat wijzigen met Windowstoets > en Windowstoets <, op PC tenminste), daarna ben ik er nog een keer overheen gegaan met een klein korrelpenseel (ik weet ook niet hoe ik het anders moet noemen) om de hardheid van de grassprieten wat terug te krijgen.
De foto met de blauwe lucht er achter gekoekt en wat aan de levels getrokken zodat ie qua kleur aansluit.
Een kip kan de was doen :D
Wie goed tegen kou kan heeft lang zomer.
Gebruikers-avatar
soulfly
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 265
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 08:24
WoonplaatsCOLON Zutphen
CONTACTCOLON

Ik zal de vreemde eend in de bijt zijn ;) Maar ik vind de foto waarmee het topic gestart is echt de mooiste. Vind de achtergrond niet storen. Sterker nog vind het een geweldige foto. Erg goed "gevangen" :)
Wat heb ik nog veel te leren....
================
[size=75]Canon EOS350D Kitlens EFS 18-55, Tamron AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II Macro ø 62mm, Canon EF 50 mm 1:1.8 II, METZ 48 AF-1 digital[/size]

http://pve.familieverhey.nl
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

Ben het wel eens met soulfly vind ook de eerste de mooiste

Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Gebruikers-avatar
BraCom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2876
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2006 15:27
WoonplaatsCOLON Dirksland
CONTACTCOLON

De eerste foto uit dit topic vindt ik ook de beste bewerking voor op een canvas.
De honden het onderwerp komen mooi los van de achtergrond, en het komt niet helemaal onnatuurlijk over.
Het valt pas op dat deze een kunstmatige DOF heeft als je naar het verloop van het gras kijkt.
De scheiding tussen het gras en de achtergrond gaat in eens te abrupt.
Bij de laatste bewerking met die blauwe lucht (ook geweldig mooi gedaan) valt het al meer op dat dit niet één foto is, hier zie je het ook aan de haren van de honden.
M.vr.gr.[b]Bram[/b] .....[url=http://www.bracom.nl/][Mijn foto album ][/url]..... [url=http://www.bracom.nl/about.html][camera en lens info][/url].....
Gebruikers-avatar
Christa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 190
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2005 21:37
WoonplaatsCOLON Betuwe

Ik vind de eerste erg goed geslaagd! Zal het heel goed doen op canvas, zeker weten. Is moeilijk om 2 honden tegelijk mooi op de foto te krijgen weet ik uit ervaring. Mijn complimenten! :)
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

De eerste blijft voor mij de beste!

Action en dat komt heel goed over.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar