VW Golf V GTI in de Dolomieten

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Endorfin
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2007 14:05
WoonplaatsCOLON Valkenburg a/d Geul

Afgelopen oktober zijn mijn broer en ik meegeweest met een georganiseerde lezersreis via het tijdschrift Autovisie naar de Dolomieten.
Met de Golf GTI hebben we een flinke hoeveelheid bergpassen gereden met een continue veranderende omgeving en de temperatuur (van +16 tot -8 graden C). Een aanrader voor iedere autoliefhebber!

In deze prachtige omgeving heb ik een kleine 500 foto's gemaakt, waarvan hieronder een kleine selectie (die mijzelf het meeste aanspreken). Graag verneem ik jullie mening en wat ik de volgende keer anders moet doen.


Afbeelding
1.

Afbeelding
2.

Afbeelding
3.

Afbeelding
4.

Afbeelding
5.

Afbeelding
6.

Groeten, Cyril
Laatst gewijzigd door 1 op Endorfin, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

Nou ik vind het ook een mooie serie en een mooie omgeving mijn favo 1 en 3
Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Gebruikers-avatar
BraCom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2876
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2006 15:27
WoonplaatsCOLON Dirksland
CONTACTCOLON

mooie serie, alleen bij foto 2 jammer van die uitgebeten lucht, had je beter iets meer de berg als achtergrond genomen, zoals in foto 3.

de rest vindt ik wat kleuren, scherpte en compositie aangaat allemaal erg prettig overkomen.
Al met al een goed geslaagde keuze uit je 500 foto's :shock:
M.vr.gr.[b]Bram[/b] .....[url=http://www.bracom.nl/][Mijn foto album ][/url]..... [url=http://www.bracom.nl/about.html][camera en lens info][/url].....
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Mooie serie, jammer van de tweede foto dat die slagboom er op staat en de laatste had je even met een doekje het logo even schoon moeten poetsen.

Gr. Jan
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Endorfin
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2007 14:05
WoonplaatsCOLON Valkenburg a/d Geul

Alvast bedankt voor de reacties! Om zo'n 500 foto's te schieten heb ik bijna continue op de bijrijdersstoel met de camera op schoot gezeten. Veel foto's zijn dan ook meer snapshots, onder het rijden etc...

@BraCom: foto 2 vind ik zelf eigenlijk de beste door de koel-blauwe schijn op de auto en de kale achtergrond die geen aandacht nodig heeft. Dit geldt ook voor de saaie (sneeuw-)lucht. Daarnaast heb ik op deze locatie een paar foto's gemaakt binnen zeer korte tijd en ben ik niet echt met de compositie bezig geweest. Was namelijk -6 graden en als je dan uit een lekker warme auto komt valt dat even tegen...

@jandb: die 'slagboom' is eigenlijk een paal die bij sneeuw aangeeft hoeveel er ligt, en waar de weg is. Deze geel-zwarte palen staan overal langs de wegen in de bergen. Vind het zelf wel een leuke toevoeging aan de foto zonder dat het de aandacht van de auto haalt. Heb ook nog een foto zonder die paal maar deze was m.i. beter...
De foto met het logo is gemaakt tijdens een van de vele tankbeurten als een lolletje. Eenmaal thuis vond ik hem nog zeer geslaagd (is geen standaard gti-logo) vandaar dat hij in de post zit.
Als ik nog een keer een echte serie van deze auto maak (met de 19 inch zomervelgen), zal ik deze foto nogmaals maken en dan poets ik het logo zeker op !

Groeten, Cyril
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Mooie foto's hoor.

Slagboom is inderdaad hinderlijk en de allerlaatste foto vind ik niet zo geweldig vergeleken met de rest.

Het wegshoppen van het kenteken is vrij irritant gedaan. Hier zijn betere oplossingen voor (verwisselen van letters, plaat van de dealer met "GTI")
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
c.pennekamp
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2279
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2005 15:04
WoonplaatsCOLON Grootebroek NH
CONTACTCOLON

Mooie reeks hoor knap weggezet zo.

Voor het kenteken tja als ie niet onder een extreme hoek staat kan je de letters nog wel wat husselen met photoshop of voor deze gelegenheid canon eos er op :wink:

Maar de foto's zijn mooi dat is de hoofd zaak
Bekijk ook eens mijn fotowebsite: www.corpennekamp.nl
dulfer
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2007 11:31
WoonplaatsCOLON Katwijk

Ik vind de auto vaak een beetje te krap tegen de randen aan staan.
De regel van derden is uiteraard geen must en misschien probeerde je die ook wel te volgen, maar de fotos zijn voor mij een beetje uit balans.

Bij 1 het vliegtuigstreepje even wegshoppen en misschien wat van de onderkant snijden zodat de auto wat minder op de middelijn van de foto staat.

Ik denk dat als je 4 wat panoramischer kadreert de foto wat krachtiger zal zijn.
[size=75]Canon EOS 40(0)D[/size]
Endorfin
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2007 14:05
WoonplaatsCOLON Valkenburg a/d Geul

Ik dank jullie voor de kritische doch rechtvaardige opmerkingen. Wat betreft het wegshoppen van het kenteken, moet ik aangeven dat dit op verzoek van mijn broer gebeurd is (eigenaar auto). Heb dit snel ingekleurd en dat is idd niet de fraaiste oplossing. Daarnaast waren we wel op vakantie, dus het meenemen van een aparte kentekenplaat was geen optie.

@ Dulfer: ik kwam er thuis achter dat ik een hardnekkig vuiltje op de rand van mijn sensor had zitten, vandaar dat ik de meeste foto's opnieuw bijgesneden heb. Had echter niet het idee dat de balans hierdoor enorm aangetast werd. Wat betreft foto 4 heb je helemaal gelijk, de foto wordt er een stuk beter op :D

Zoals al aangegeven zal ik in het voorjaar weer een nieuwe shoot met deze auto doen en alle opmerkingen meenemen voor een nog beter resultaat!

Groeten, Cyril
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar