In het bos van Austerlitz

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Sunshine
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2006 13:47
CONTACTCOLON

Vorige week foto's gemaakt in het bos van Austerlitz.
Er waren niet veel paddo's meer, helaas.
Maar ik heb naar me gevoel toch wel lekker kunnen shooten met me kitlens.


Wat vinden jullie ervan?

1)

Afbeelding


2)

Afbeelding


3)

Afbeelding


4)

Afbeelding


5)

Afbeelding


6)

Afbeelding


7)

Afbeelding


8)

Afbeelding


9)

Afbeelding
Groetjes Sunshine
Trotse bezitster van een Canon EOS 350 D | kit lens | Canon 28-80 mm | Canon 80-200 mm | Canon EF 50mm F/1.8 II | Sigma 150mm f2.8 EX DG macro l Canon Speedlite 580 EX l 1 GB en 512 MB geheugen
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Mooi, mooi uitgelicht, en vooral geen uitgebeten luchten. Hulde!!!

Alleen foto een daar staat de pyramide mooi op dus niet qua compositie maar ik weet niet of een lens correctie de scheefheid van de pryramide toren kan corrigeren. Nu lijkt het of hij voorover valt. Er recht voor staan zou nooit zo'n mooie compositie maken maar ik geloof dat je met PS die toren recht kan trekken zonder de rest van de foto in te boeten.

Maar nog maals, mooie kleuren, mooie composities, je krijgt een dikke voldoende.


Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
BraCom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2876
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2006 15:27
WoonplaatsCOLON Dirksland
CONTACTCOLON

Foto 1 is dat familie van de toren van Pisa? :lol:

Voor de rest een mooie serie, goed met het bestaande licht gewerkt en idd zoals jvanarkel al zegt geen uit gebeten plekken.

Foto1 zou ik een beetje rechter proberen te zetten.
Foto2 mooi gezien mooie dof
Foto3 idem
foto4 zal wel niet mogelijk geweest zijn maar had toch geprobeerd dichter bij die paddo's te komen
Foto5 beetje onscherp, behalve dat gras sprietje, maar het ging om de paddo denk ik
Foto6 mooi detail foto
Foto7 heb het idee dat de kleur een beetje te bruin overkomt (witbalans?)
Foto 8 en 9 mooie detail foto's

Het is allemaal opbouwend bedoelt, ik leer hier zelf ook van :wink:
M.vr.gr.[b]Bram[/b] .....[url=http://www.bracom.nl/][Mijn foto album ][/url]..... [url=http://www.bracom.nl/about.html][camera en lens info][/url].....
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Een leuke serie maar ik zie toch wel wat verbeterpuntjes. :P
1. de toren staat wat scheef, de boom met de taken geven een mooi kader maar de vier boompjes op de voorgrond maken de foto helaas weer wat drukker
2. door de meerdere bladeren en de achtergrond oogt de foto mij wat druk
3. mooie herfstkleur en goed scherp
4. deze spreekt mij niet zo aan, de lucht is overbelicht en het geheel oogt wat druk door de vele taken
5. deze oogt wat vreemd....de bovenkant van de paddo is niet scherp en wat aan de lichte kant waardoor deze minder prettig kijkt
6. voor mij de mooiste van serie, mooie compo en licht en de kleurtjes en bokeh in de achtergrond maken er een mooi plaatje van
7. fijne herfstsfeer en kleuren maar ik twijfel een klein beetje over de scherpte
8. sommige delen komen door het zonlicht iets te licht over, met wat onderbelichting is dit vaak wel te voorkomen
9. een mooie herfstplaat

Wat me verder opvalt aan de foto's zijn de verschillende kaders, hierdoor komen de foto's niet over als een serie. :wink:

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn reactie en zie het als opbouwend kritiek. :wink:

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Sunshine
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2006 13:47
CONTACTCOLON

jvanarkel schreefCOLONMooi, mooi uitgelicht, en vooral geen uitgebeten luchten. Hulde!!!

Alleen foto een daar staat de pyramide mooi op dus niet qua compositie maar ik weet niet of een lens correctie de scheefheid van de pryramide toren kan corrigeren. Nu lijkt het of hij voorover valt. Er recht voor staan zou nooit zo'n mooie compositie maken maar ik geloof dat je met PS die toren recht kan trekken zonder de rest van de foto in te boeten.

Maar nog maals, mooie kleuren, mooie composities, je krijgt een dikke voldoende.


Jeroen
Dank je wel Jeroen.
Die toren staat écht zo scheef als een huis. Je mag er ook niet meer op. Te gevaarlijk!
Groetjes Sunshine
Trotse bezitster van een Canon EOS 350 D | kit lens | Canon 28-80 mm | Canon 80-200 mm | Canon EF 50mm F/1.8 II | Sigma 150mm f2.8 EX DG macro l Canon Speedlite 580 EX l 1 GB en 512 MB geheugen
Sunshine
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2006 13:47
CONTACTCOLON

BraCom schreefCOLONFoto 1 is dat familie van de toren van Pisa? :lol:

Voor de rest een mooie serie, goed met het bestaande licht gewerkt en idd zoals jvanarkel al zegt geen uit gebeten plekken.

Foto1 zou ik een beetje rechter proberen te zetten.
Foto2 mooi gezien mooie dof
Foto3 idem
foto4 zal wel niet mogelijk geweest zijn maar had toch geprobeerd dichter bij die paddo's te komen
Foto5 beetje onscherp, behalve dat gras sprietje, maar het ging om de paddo denk ik
Foto6 mooi detail foto
Foto7 heb het idee dat de kleur een beetje te bruin overkomt (witbalans?)
Foto 8 en 9 mooie detail foto's

Het is allemaal opbouwend bedoelt, ik leer hier zelf ook van :wink:
Hoi Bram,

Te gekke reactie!

Haah toren van pisa! Echt wel, die toren staat écht zo scheef. Je mag er ook niet meer op.

Foto 4. Helaas kon ik niet dichterbij. Die paddo zat hoog in een boom. Me tele kon m niet meer dichterbij halen.

Foto 5. Had idd beter gekund. Dit was op dat moment het beste.

Foto 7. De zon ging onder.. witbalans op zonlicht gezet. Misschien andere witbalans moeten kiezen. Had ik ook gedaan, toen werd het blauwig.. Deze vond ik lekker warm en sprookjes achtig. Maar dat is dan meer een kwestie van eigen smaak.

Ik heb er ook van geleerd. En ook van de reacties :)
Groetjes Sunshine
Trotse bezitster van een Canon EOS 350 D | kit lens | Canon 28-80 mm | Canon 80-200 mm | Canon EF 50mm F/1.8 II | Sigma 150mm f2.8 EX DG macro l Canon Speedlite 580 EX l 1 GB en 512 MB geheugen
Sunshine
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2006 13:47
CONTACTCOLON

BartjeD schreefCOLONEen leuke serie maar ik zie toch wel wat verbeterpuntjes. :P
1. de toren staat wat scheef, de boom met de taken geven een mooi kader maar de vier boompjes op de voorgrond maken de foto helaas weer wat drukker
2. door de meerdere bladeren en de achtergrond oogt de foto mij wat druk
3. mooie herfstkleur en goed scherp
4. deze spreekt mij niet zo aan, de lucht is overbelicht en het geheel oogt wat druk door de vele taken
5. deze oogt wat vreemd....de bovenkant van de paddo is niet scherp en wat aan de lichte kant waardoor deze minder prettig kijkt
6. voor mij de mooiste van serie, mooie compo en licht en de kleurtjes en bokeh in de achtergrond maken er een mooi plaatje van
7. fijne herfstsfeer en kleuren maar ik twijfel een klein beetje over de scherpte
8. sommige delen komen door het zonlicht iets te licht over, met wat onderbelichting is dit vaak wel te voorkomen
9. een mooie herfstplaat

Wat me verder opvalt aan de foto's zijn de verschillende kaders, hierdoor komen de foto's niet over als een serie. :wink:

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn reactie en zie het als opbouwend kritiek. :wink:

gr. Bart
Hoi Bart,

Foto 1. Ja die toren staat scheef. Na de bosjes kreeg je niets. Vond die pyramide wel grappig zo lekker scheef tussen de "bosjes" door. En ja, hij staat écht scheef.

Foto 2. Ben ik met je eens. Ik had ook kunnen snijden.

Foto 4. Idd druk. Kwam er niet dichterbij met me tele. En heb nada gesneden. Het ging me meer om die enorme schijven zo hoog in de boom.

Foto 5. Had idd beter gekund.

Foto 7 Ik wilde er persé geen USM erbij mieteren. Zo is die lens gewoon denk ik.. ( kitlens Canon 350 D)

Foto 8. Hierin heb ik wel gesneden.

Foto 9. Thanks, ben er ook zeer trots mee :)

En dan de kaders... Bij sommige vond ik lichte kaders mooi staan en bij sommige weer donkere kaders en stond dat lichte weer voor geen meter.. Vandaar :)

Dank je wel voor je kritiek. Ik leer ervan!!
Groetjes Sunshine
Trotse bezitster van een Canon EOS 350 D | kit lens | Canon 28-80 mm | Canon 80-200 mm | Canon EF 50mm F/1.8 II | Sigma 150mm f2.8 EX DG macro l Canon Speedlite 580 EX l 1 GB en 512 MB geheugen
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Sunshine schreefCOLONFoto 7 Ik wilde er persé geen USM erbij mieteren. Zo is die lens gewoon denk ik.. ( kitlens Canon 350 D)
Zou inderdaad met de kitlens te maken kunnen hebben....ik heb nml. ooit weleens gelezen dat deze qua scherpte het beste presteert bij f/8.

gr. Bart

ps: ik heb het idee dat jouw avatar iets te groot is :wink:
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Alles is eigenlijk al inhoudelijk gezegt over jouw foto's.
Ik sluit me aan bij de rest, echter toch nog een vraag.

Waarom die verschillende borders, het maakt je serie voor mij een allegaartje. Zonde...
Experiment naar DE border ?
Kijk dit is nu een onderschrift...
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Leuk hoe je een goed standpunt voor de toren hebt gezocht. Ik heb er laatst ook gestaan, maar wist niet wat ik er mee aan moest. Paddo's doen me niet zoveel (niet mijn dingetje), maar 4 lijkt me wel bijzonder. Jammer van die tak ervoor.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Sunshine
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2006 13:47
CONTACTCOLON

Chris Tettero schreefCOLONAlles is eigenlijk al inhoudelijk gezegt over jouw foto's.
Ik sluit me aan bij de rest, echter toch nog een vraag.

Waarom die verschillende borders, het maakt je serie voor mij een allegaartje. Zonde...
Experiment naar DE border ?
Wat ik al eerder uitlegde. Bij de ene foto vond ik een zwarte border mooier staan dan een witte.

Die serie komt overigens als hoofdpersoon ergens anders. Daar maakt een witte of een zwarte border niets uit. Daar gaat het om de foto individueel.
:)
Groetjes Sunshine
Trotse bezitster van een Canon EOS 350 D | kit lens | Canon 28-80 mm | Canon 80-200 mm | Canon EF 50mm F/1.8 II | Sigma 150mm f2.8 EX DG macro l Canon Speedlite 580 EX l 1 GB en 512 MB geheugen
Sunshine
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2006 13:47
CONTACTCOLON

mmk schreefCOLONLeuk hoe je een goed standpunt voor de toren hebt gezocht. Ik heb er laatst ook gestaan, maar wist niet wat ik er mee aan moest. Paddo's doen me niet zoveel (niet mijn dingetje), maar 4 lijkt me wel bijzonder. Jammer van die tak ervoor.

Marc
Nr 4 heb ik trouwens vanaf vele plekken gefotografeerd. Vanaf deze plek compo vond ik hem het mooiste uitkomen. Die tak was een ramp idd. Ik had helaas geen zaag bij me. ;)

Die toren is maar een saai ding. Zeker als je er voor staat, dan krijg je al gauw dat standaard toeristische foto compo.

Jammer dat Paddo's jou niet veel doen. Ik had nog graag een heksenkring willen fotograferen, maar die had ik niet gevonden. :)
Groetjes Sunshine
Trotse bezitster van een Canon EOS 350 D | kit lens | Canon 28-80 mm | Canon 80-200 mm | Canon EF 50mm F/1.8 II | Sigma 150mm f2.8 EX DG macro l Canon Speedlite 580 EX l 1 GB en 512 MB geheugen
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar