Ad blocker detectedCOLON Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
voor mij zonder twijfel de 1e. Bij die foto zit ik gelijk een verhaaltje te bedenken terwijl bij die anderen ik zit te zoeken naar een rustpunt in de foto.
using the same lens but with a different eye... Canon 30D, 17-40 L Canon, 50mm 1.8F Canon, Metz flitser...
Ik denk dat mijn voorkeur uitgaat naar de laatste en dan puur om de compositie, maar het is moeilijk te beoordelen omdat ik foto 1 meteen in zijn geheel zie en voor foto 2 en 3 moet ik scrollen.
Hoewel foto 1 als totaal beeld mijn voorkeur heeft, doet de beperkte DOF dat weer teniet. Het is net alsof je ergens in gezogen wordt. Door de context te zien, onstaat er zoals al gezegd werd een stuk ruimte voor fantasie en interpretatie
Foto 3 voelt daarin prettiger.
EOS400D ; EF 28-135 IS USM; EF 70-300 IS USM; 50mm f1.8; EF 18-55 IS
Voor mij foto 1 en in iets wat mindere mate foto 3. Bij foto 1 blijft mijn aandacht bij de 2 scherpe paddo's hangen. Foto 3 heeft dat wat in mindere mate al vind ik de compo beter dan foto 1.
Bij foto 2 kan ik in mijn ogen niet echt een rustpunt vinden, de omgeving is te 'scherp'.
Voor mij valt foto 2 het eerste af....hierbij ligt imo de scherpte niet op de zwammetjes maar iets erachter.
Op foto 1 ogen de zwammen het scherpst maar doordat er meer van de omgeving te zien is, houden deze niet mijn aandacht vast wat bij foto 3 wel het geval is.
De compo van foto 3 vind ik dus de beste, de zwammetjes zijn het onderwerp en deze foto komt rustiger over, wel had deze iets scherper gemogen en een iets lager standpunt.
Grappig hoe ik van mijn eigen foto's snel veel leer op deze manier.
Kijk er nu weer heel anders na dan vanochtend.
Dank voor jullie reacties, geeft weer genoeg stof tot nadenken bij nieuwe plaatjes.
Reacties blijven welkom, ze zijn voor een ieder zeer leerzaam en zeker voor mij.
Ik ga voor de grap eens #2 roepen. Ik weet dat dat niet conventioneel is, maar: "so what" (wel ff onderbouwen natuurlijk):
Dit is nu precies ook de reden waarom ik het niet zo heb op paddo foto's. Het zijn er vaak veel en slechts 1 of soms zelfs de helft staat er scherp op. Ik heb dan continue het gevoel dat ik m'n bril moet poetsen. Bij 2 zijn alle drie de paddo's in elk geval redelijk scherp, voor mij geeft dat veeel meer rust. Bovendien trekken ze zoveel aandacht dat de omgeving mij er niet zoveel meer toe doet.
Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Ik zou voor foto 3 gaan. De scherpte ligt het lekkerste in het oog.
Je hebt leuke workies gemaakt die dag vooral waarbij ik en het paard neus aan neus staan.
Voor mij valt foto 2 het eerste af....hierbij ligt imo de scherpte niet op de zwammetjes maar iets erachter.
Op foto 1 ogen de zwammen het scherpst maar doordat er meer van de omgeving te zien is, houden deze niet mijn aandacht vast wat bij foto 3 wel het geval is.
De compo van foto 3 vind ik dus de beste, de zwammetjes zijn het onderwerp en deze foto komt rustiger over, wel had deze iets scherper gemogen en een iets lager standpunt.
Helemaal mee eens alleen denk ik niet dat het achter de zwammetjes de scherpte diepte ligt maar erboven voor mijn gevoel.
Mvg Vmotion
[color=blue]Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd[/color]