Ja ja weer een vraag....zelfportret.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Nou de titel zegt het al, heeft iemand aub een tip voor me om een mooi zelfportret te kunnen maken.
Mijn man zit momenteel voor 4 maanden in het buitenland en wil hem graag wat foto's doen van mezelf met onze zoon.
Alleen de foto's zijn of onscherp... of er staat alleen een schouder op.. help?!?!
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Hé,

Ik ga je niet helpen, maar lift wel even mee in dit topic.
Ben namelijk ook wel benieuwd of er nog trucs voor zijn
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Nou misschien handig om te vertellen wat ik al geprobeert heb..

Heb een stoel gepakt en daarop gefocused.. toen op de knop gerukt met de zelfontspanner..
Naar de stoel gerent, ertegenaan gaan zitten maar dat word onscherp.. of ik ben weer te langzaam en hij knipt al voor ik zit.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Wellicht dat er een EOS-Dititaal lid bij jou in de buurt woont die je hiermee uit de brand kan helpen ???
Gebruikers-avatar
MDevil
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2007 20:52

Renate~B schreefCOLONNou misschien handig om te vertellen wat ik al geprobeert heb..

Heb een stoel gepakt en daarop gefocused.. toen op de knop gerukt met de zelfontspanner..
Naar de stoel gerent, ertegenaan gaan zitten maar dat word onscherp.. of ik ben weer te langzaam en hij knipt al voor ik zit.
Waarom gebruik je geen afstandsbediening ?

Of zeg ik nu iets doms :oops:

[edit]

oeps, ik zie het woord "zelfontspanner". Is dat op het toestel of een ab ?
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Dat is op het toestel zelf.. is iets van 6 seconden of zo.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
MDevil
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2007 20:52

Renate~B schreefCOLONDat is op het toestel zelf.. is iets van 6 seconden of zo.
Ok, de afstandsbediening die ik heb doe dat in 2 seconden. Voordeel is echter wel dat deze het toestel eerst laat focussen.

Dus camera op ooghoogte richten, op de stoel gaan zitten en even drukken op het knopje van de ab.

Voila, zo doe ik het :lol:
Laatst gewijzigd door 1 op MDevil, in totaal 27 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

als je samen met je kind is dit gemakkelijk, je zet de camera op een statief, stelt scherp op je kind, zet de AF uit, zodat hij dit punt vasthoud, druk de selftimer in en ga naast je kind staan of zitten ofl liggen, volia foto.., heb je twijfels over helemaal erop zoom dan een beetje uit en maak later een leuke crop.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
nieuw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 354
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2006 14:41
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Misschien dat EOS Utility kan helpen, camera op de pc of beter laptop aansluiten en deze naast je zetten en via pc laten afdrukken.
Ik weet het niet maar ik denk dat dat best wel eens kan werken en je ziet meteen het resultaat, bevalt deze niet kun je gelijk een nieuwe maken hoef je niet eens op te staan(gemak dient de mens :wink: )

Mvg,
Marco
400D+grip+24-105 L IS USM+kit+50 1.8II+polar+580EXll.
Ik moet van mijn vriendin vragen of jullie ook eens op haar online speelgoedwinkel willen kijken http://farena.nl bij deze dan ;)
Stinger81
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 236
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2006 17:38

nieuw schreefCOLONMisschien dat EOS Utility kan helpen, camera op de pc of beter laptop aansluiten en deze naast je zetten en via pc laten afdrukken.
Ik weet het niet maar ik denk dat dat best wel eens kan werken en je ziet meteen het resultaat, bevalt deze niet kun je gelijk een nieuwe maken hoef je niet eens op te staan(gemak dient de mens :wink: )
En dan zou het helemaal makkelijk zijn als je camera live view ondersteunt, en volledige bediening vanaf pc, ook focus... (iets van electronische MF ofzo...)
[size=75]Olympus E-3 | ED 12-60mm 1:2.8-4.0 SWD | ED 50-200mm 1:2.8-3.5 SWD | FL-50R[/size]
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik heb hier niet veel ervaring mee, maar de paar keer dat ik het geprobeerd heb was met de afstandsbediening (2 sec vertraging) werkt perfect. Diafragma niet te klein zodat je een beetje naar voor en achter kan. Ook zou ik een niet al te klein kader nemen (zodat je een beetje heen en weer kan) vervolgens croppen.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Ow dat via de pc klinkt wel erg handig idd...
Maar ik heb ene EOS 350d ondersteund die live view?
Ik zal er even op googlen, klinkt echt super, en anders is een afstandsbediening wel een idee alleen het scherptepunt is idd iets moeilijker, eigenlijk wel HET probleem.
Mijn zoon is 22 maanden oud dus die blijft niet netjes zitten, maar die wil meekijken met wat mama aan het doen is haha.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
MDevil
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2007 20:52

Renate~B schreefCOLON Mijn zoon is 22 maanden oud dus die blijft niet netjes zitten, maar die wil meekijken met wat mama aan het doen is haha.
Dat word/is inderdaad wat lastiger :wink:
Gebruikers-avatar
almanbrother
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2465
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2006 13:45
WoonplaatsCOLON Heuvelrug
CONTACTCOLON

Ik heb op ebay een draadloos afstandbediening besteld. Werkt via radiotrigger en niet infrarood. Betekend ook dat je de knop op de afstandbediening half in kunt drukken om hem eerst te focussen en helemaal om te schieten. Kosten incl verzendkosten €20.
Zo zou het moeten zijn. Ik heb hem nog niet niet dus kan nog niet uit ervaring spreken. Mijn voorkeur gaat uit naar draadloos ivm kids, kunnen ze nooit struikelen over je draad en dus je camera om laten vallen.

Groet,
Aldert
Groet,
Aldert
Ik zou toch eens HIER kijken!!
Voor een account op zenfolio.com: code QHS-2X7-66B
Gebruikers-avatar
Glas
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 05 Aug 2007 21:45

Waarom niet iets op de stoel zetten....daarop scherpstellen....camera op
M zetten....zelfontspanner aan....jij rennen....4 seconde tijd om uit te hijgen.....klik.....
Nu 6 foto's....rode kop van het rennen :wink:
Beetje hoog diafragma...meer kans op scherpte.


Hiske
edit: ooo was al gezegd... :oops: Sorry
www.metlichtgeschreven.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar