Ad blocker detectedCOLON Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
jspr schreefCOLONBlijkbaar wordt het forum dus ook door bedrijven/medewerkers van bedrijven nauwlettend "in de gaten gehouden"
Dat is mooi.
Ik vind het spijtig om te lezen dat u uw onvrede op een openbaarforum van u afschrijft, als winkel kunnen wij ons niet verdedigen. Een verhaal gaat zo zijn eigen leven leiden en wordt uit zijn verband getrokken. Ik had liever gezien dat u de discussie met mij/ of de betreffende verkoper in de winkel was aangegaan, ik had u dan kunnen uitleggen hoe de fout heeft kunnen ontstaan en u een eventuele prijscompensatie kunnen aanbieden.
Zo hoort het dan ook.
Jammer voor de koper dat de verkoper er niet van op de hoogte was.
Het verhaal wat ik daar heb gelezen komt overeen met het geen wat ik van onze verkoper heb vernomen, welke u in de winkel heeft geholpen. Ik vind het spijtig om te lezen dat u uw onvrede op een openbaarforum van u afschrijft, als winkel kunnen wij ons niet verdedigen.
Uit deze brief blijkt maar weer dat het verhaal enigzins uit zijn verband is getrokken.
Uit de reactie van Konijnenberg straalt wat mij betreft, de betrouwbaarheid en klantvriendelijkheid, van deze firma.
Overigens wel jammer dat het zo gebeurt is. Voor beide partijen.
Caspar
Laatst gewijzigd door 1 op C@sp@r, in totaal 19 keer gewijzigd.
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff
Leuk zo'n verhaal van Konijnenberg achteraf maar op dat moment sta je als klant toch echt voor ...... in de winkel. Als ze dat mij zouden flikken zou ik op dat moment ook zijn weg gelopen en naar de concurentie zijn gegaan. En ik kan me ook voorstellen dat je zegt daar kom ik nooit meer.
En dan de redenen in de mail waarom het zo is ontstaan en je dan verschuilen achter het feit dat de verkoper nog maar enkele dagen in dienst was. Sorry dat vind ik juist erg slap kan er niets aan doen.
Sunnyboy schreefCOLON
En dan de redenen in de mail waarom het zo is ontstaan en je dan verschuilen achter het feit dat de verkoper nog maar enkele dagen in dienst was. Sorry dat vind ik juist erg slap kan er niets aan doen.
Gr. Sunnyboy
Precies, dat zijn namelijk nu juist de momenten waarop een nieuwe verkoper moet beslissen met zijn baas te gaan overleggen, daar kun je je niet achter verschuilen.
Overigens, het verhaal is dus niet uit zijn verband getrokken, aangezien K'nijn zelf onderschrijft wat er gebeurd is.
Jammer dat het zo gegaan is, want dit is niet K'nijn achtig, maar als je daar staat heb je er maar mooi mee te maken.
-darkness- schreefCOLON... de verkoper trok onmiddellijk de foutieve prijs van het artikel ( m.a.w. geen bewijs meer ).
-darkness- schreefCOLONAlleen als men verder kijkt op het prijsetiket, naar de omschrijving van de prijssticker, dan zullen we tot de conclusie komen dat deze vaak niet overeenkomt met de tas welke daarbij hangt. Er zit dus een prijssticker op het rek geplakt welke voorzien is van de volgende informatie: prijs en artikelomschrijving, in de meeste gevallen kijken de klanten alleen naar de prijs en naar de tas welke daar hangt.
Hangen de prijzen nu aan de tassen of niet. Als ze niet aan de tassen hangen, maar wel aan het bord en dar hangt dan de verkeerde tas bij, dan wordt dit uit zijn verband getrokken. Maar als er een verkeerde prijs aan de tas vast hangt (hoe kun je hem er inmers anders vanaf trekken), dan klopt het verhaal van Konijn niet.
-darkness- schreefCOLONIk dit weekend naar foto konijnenberg op zoek naar een nieuwe tas voor mijn fotomateriaal ... Tas gevonden en hop naar de kassa ... wat bleek, de geprijsde tas van 89euro bleek in werkelijkheid 220euro te kosten ... de verkoper trok onmiddellijk de foutieve prijs van het artikel ( m.a.w. geen bewijs meer ). Ik een andere tas gaan kiezen ... wat bleek ... ook verkeerd geprijsd ( 75 ipv 169 euro ). Hoe dan ook begon de verkoper onmiddellijk de foutieve prijzen te verwijderen.
Ik weet dat een artikel welk verkeerd geprijsd is, maar wel aannemelijk ( geen nieuwe fiets voor bv 5euro ), tegen die prijs verkocht dient te worden. Ik heb de verkoper hier ook op attent gemaakt en hij zei ... tja zoiets moet je kunnen bewijzen.
Ik weet niet wat jullie zouden doen ... maar ik vind het erg laag van een grote zaak zoals "Foto Konijnenberg" ... ik weet dat gelijk welke andere goed aangeschreven zaak hun fout zou toegeven en het artikel zou verkopen aan de prijs die op het ticket vermeld staat.
De Jong ,Darkness schrijft: De verkoper trok onmiddelijk de prijs van het artikel..
Dus volgens mij ,uitgaande dat Darkness de waarheid schrijft, hingen de foutieve prijzen AAN de tas! en niet boven het schap ,waar toevallig de tassen verkeerd lagen ofzo
-darkness- schreefCOLONIk dit weekend naar foto konijnenberg op zoek naar een nieuwe tas voor mijn fotomateriaal ... Tas gevonden en hop naar de kassa ... wat bleek, de geprijsde tas van 89euro bleek in werkelijkheid 220euro te kosten ... de verkoper trok onmiddellijk de foutieve prijs van het artikel ( m.a.w. geen bewijs meer ). Ik een andere tas gaan kiezen ... wat bleek ... ook verkeerd geprijsd ( 75 ipv 169 euro ). Hoe dan ook begon de verkoper onmiddellijk de foutieve prijzen te verwijderen.
Ik weet dat een artikel welk verkeerd geprijsd is, maar wel aannemelijk ( geen nieuwe fiets voor bv 5euro ), tegen die prijs verkocht dient te worden. Ik heb de verkoper hier ook op attent gemaakt en hij zei ... tja zoiets moet je kunnen bewijzen.
Ik weet niet wat jullie zouden doen ... maar ik vind het erg laag van een grote zaak zoals "Foto Konijnenberg" ... ik weet dat gelijk welke andere goed aangeschreven zaak hun fout zou toegeven en het artikel zou verkopen aan de prijs die op het ticket vermeld staat.
De Jong ,Darkness schrijft: De verkoper trok onmiddelijk de prijs van het artikel..
Dus volgens mij ,uitgaande dat Darkness de waarheid schrijft, hingen de foutieve prijzen AAN de tas! en niet boven het schap ,waar toevallig de tassen verkeerd lagen ofzo
..en dat is wel de kern van het Konijnenbergverhaal.
www.fredvanommeren.com | www.autofotografie.nl
[size=75]1DmkIII | 17-40 [color=red]L[/color] | 24-105[color=red]L[/color] | 50 | 70-200 f/2.8 [color=red]L[/color] IS | 1.4x+2.0x | Flitser, tas, kaarten, huis, auto, vrouw, kind, stop maar met lezen[/size]
Dat begrijp ik er ook uit Frida.
Maar dan mag ik dus concluderen dat het verhaal van Konijn niet klopt. Zij spreken over prijzen bij het schap en dat daar de verkeerde tas bij hangt.
-darkness- schreefCOLONIk vind het sportief dat ze toegeven dat mijn verhaal strookt met de waarheid ... en ook al ben ik niet akkoord met een aantal zaken die ze schrijven toch vind ik dat iedereen zijn versie van de feiten mag geven ... dus ook foto konijnenberg.
Waar ben je het dan precies niet mee eens? De prijskaartjes?
Hoe een artikel geprijsd is doet er eigenlijk niet toe .... je hebt vele mogelijkheden ( per item, op het rek, kaartje voor het artikel, op een hangbord erboven enz enz ) het is en blijft de verantwoordelijkheid van de handelaar ervoor te zorgen dat zijn items correct geprijsd zijn.
Eerlijkheidhalve moet ik zeggen dat ik ook ben afgegaan op de prijs die bij het artikel vermeld stond ... het is ook deze prijs die de verkoper tot 2 maal toe verwijderd heeft ( prijs op het rek bij de artikels )
Ik vraag me ook af ... indien de tassen op de verkeerde plek hingen ... waarom begin je dan onmiddellijk de prijzen te verwijderen ? Het lijkt me dan toch logisch om gewoon de tas ff op de juiste plek te hangen !
Ik kan me ook inbeelden dat tassen wel eens door klanten op de verkeerde plek worden terug gehangen, maar dan is het volgens mij nog steeds de taak van de handelaar ( wanneer hij kiest om te prijzen per rek ) om ervoor te zorgen dat de tassen op de juiste plek hangen ... beter had geweest dat de artikels per item geprijsd waren ... dan had deze ellende zich niet hoeven voor te doen.
Foto Konijnenberg heeft me inmiddels laten weten dat ze betreuren wat er gebeurd is en dat ze bezig zijn met een methode uit te werken om zulke toestanden in de toekomst te vermijden.
-darkness- schreefCOLONwat mij betreft ... einde discussie
Heb toch nog een vraagje.
-darkness- schreefCOLON... de verkoper trok onmiddellijk de foutieve prijs van het artikel.
-darkness- schreefCOLONEerlijkheidhalve moet ik zeggen dat ik ook ben afgegaan op de prijs die bij het artikel vermeld stond ... het is ook deze prijs die de verkoper tot 2 maal toe verwijderd heeft ( prijs op het rek bij de artikels )
Voor hoor en wederhoor zou ik wel graag willen weten of er nu wel of niet een kaartje AAN het artikel hing. Want in je laatste post spreek je van BIJ het artikel.
Moeten we er niet voor waken dat dit een "flame naar konijnenberg topic" wordt? Dan kunnen we deze beter sluiten en doorgaan in het foto-konijnenberg-topic
-darkness- schreefCOLONwat mij betreft ... einde discussie
Heb toch nog een vraagje.
-darkness- schreefCOLON... de verkoper trok onmiddellijk de foutieve prijs van het artikel.
-darkness- schreefCOLONEerlijkheidhalve moet ik zeggen dat ik ook ben afgegaan op de prijs die bij het artikel vermeld stond ... het is ook deze prijs die de verkoper tot 2 maal toe verwijderd heeft ( prijs op het rek bij de artikels )
Voor hoor en wederhoor zou ik wel graag willen weten of er nu wel of niet een kaartje AAN het artikel hing. Want in je laatste post spreek je van BIJ het artikel.
FF duidelijk stellen ... aan de wand hangen verschillende stangen ... aan de bewuste stang hingen 2 of 3 dezelfde tassen en de prijs stond vermeld net naast de stang ( geen vergissing mogelijk ) .... het is op deze prijs dat ik bepaald heb of ik de tas wou kopen of niet. Aan de tas hingen ook kaartjes ... ( volgens de handelaar geen prijzen maar enkel barcodes ) ... Het zijn ook die prijzen die de verkoper verwijderd heeft ... de prijzen m.b.t. de artikels die aan die stang hangen.
Nu moet ik toch ook nog even reageren ook al is de discussie wat betreft de TS gesloten.
Ik heb een tijdje terug mijn Computrekker AW gekocht in Den Ham. En ik kan me herinneren dat de tassen daar niet zelf geprijsd waren, maar dat een labeltje aan het rek hing, inclusief de naam van de tas. Ik heb toen zelf dus ook gecontroleerd of de tas ook officieel die naam had, omdat ik toen de boel aan het vergelijken was. En inderdaad gebeurt het heel snel dat een tas op een verkeerde plek aan het rek weer terug wordt gehangen door een klant. En gezien de drukte die in Den Ham meestal de orde van de dag is hebben ze absoluut geen tijd om de boel iedere keer na te lopen en op de juiste plek te hangen.
Hoe dat in de andere vestigingen zit weet ik niet.
[/Edit] Maar dat heb je dus net voor mijn post even toegelicht. Zit dus iets anders [/Edit]
Vooralsnog ben ik zeer tevreden over Konijnenberg. Af en toe net wat te duur, maar voor service en gemak mbt garantie e.d. heb ik dat er veelal wel voor over. Bij m'n telelens was het verschil te groot door de prijswijzigingen aan het begin van dit jaar en daarbij ben ik dus vreemd gegaan (maar ik had beter tot de cashback kunnen wachten, dat scheelde 200 Euro!).
Met m'n 40D was er ergens een aanbieding die 100 Euro goedkoper was, maar met een Duitse handleiding en die was nog niet op voorraad. Vergeleken met een andere zaak scheelde het dan toch nog 50 Euro, maar bij koop van de 40D bleek deze net 45 Euro afgeprijsd te zijn. En goed advies bij aankoop gekregen.
Dus ik kom graag bij Konijn. Mits het prijsverschil niet te groot is.
Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Art.2 .§1. De prijs van het product dat aan de consument te koop wordt aangeboden moet op het product zelf of op de verpakking ervan worden aangeduid.
De prijs van het product mag in de onmiddellijke nabijheid ervan worden aangeduid wanneer er geen onzekerheid kan bestaan omtrent het produkt waarop de prijs betrekking heeft.
Art. 3. Voor identieke producten die in een zelfde inrichting te koop worden aangeboden mogen geen verschillende prijzen worden aangeduid, zoniet is de door de consument te betalen prijs de laagst aangegeven prijs.
Dit artikel is niet van toepassing op produkten waarvan de verkoopprijs door de overheid opgelegd is.
Volgens de wet is F Konijnenberg dus in fout gegaan en hadden ze de laagste prijs moeten hanteren.