"Echte" natuurliefhebbers

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
Ducky
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 10:53
WoonplaatsCOLON Musselknoal
CONTACTCOLON

Dat sommige mensen erg ver gaan voor een mooie foto (vroeg opstaan, uren wachten op het juiste moment, etc., etc.) valt zeker te prijzen, maar wat deze "natuurliefhebbers" doen voor de ultieme foto is te erg voor woorden:

"U ziet hierboven hoe twee geytenwollensokkendragende natuurliefhebbers een beschermde boomkikker bedwelmen, beglanzen danwel levend bevriezen met stikstof. Ergens in de Biesbosch. Sommige natuurfotografen houden er namelijk niet zo van dat beestjes wegspringen. De beelden zijn genomen in juni 2007, enkele dagen later lagen op precies dezelfde plek de boomkikkers dood weg te rotten. De onwaarschijnlijk knap gemaakte misdaadnatuurfotos zijn waarschijnlijk al ergens op internet te vinden."

Voor het hele artikel (met foto's) moet je hier klikken.
Laatst gewijzigd door 1 op Ducky, in totaal 16 keer gewijzigd.
[size=75][b]Mijn [url=http://www.henkbentlage.nl]Fotowebsait[/url] en meer [url=http://submit.shutterstock.com/?ref=79083]hier[/url][/size][/b]
Gebruikers-avatar
Aad1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1810
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2006 11:43
WoonplaatsCOLON Hillegom
CONTACTCOLON

Ze mogen die gasten van mij zelf bedwelmen en bevriezen.
Ook mogen ze van mijn het fotoapparatuur vernietigen :twisted:

Voor dit soort lui heb ik niet één goed woord over. :evil:
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Gatverredamme wat een achterlijke figuren lopen er toch rond he.
Waar halen ze het lef vandaan!!
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Helemaal mee eens Aad1....die zijn gelijk fotograaf af. :evil:

Ik hoop niet dat deze twee 'gekken' actief zijn op EOSDigitaal. :?

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

Nou,idd..Dit is echt niet normaal :(
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
Gebruikers-avatar
jspr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1149
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2007 22:13
WoonplaatsCOLON Barcelona
CONTACTCOLON

Echt triest, ook al is het "maar" een kikker. Wie weet wat voor een andere "truuks" ze uitvreten in de natuur om een foto te schieten.

Ik heb geen goed woord over voor dit soort lui :x
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikers-avatar
Confession
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 680
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2007 17:15
WoonplaatsCOLON Diemen

"maar" een kikker? zoveel komen ze hier niet voor.
maar jee, wat een stel *censuur*!! :twisted:
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Deze "truuks" zijn bekend en ik keur ze niet goed.

Maaaarrrrrrr....... Zien jullie op deze foto's ergens een kikker? Nee, voor hetzelfde geld zijn de foto's zelfs in scene gezet.
Wat je ziet zijn twee mannen die in de natuur bezig zijn naast hun fotocamera's. Bij de laatste zie je een spuitbus en bij de eerste ook.
Daaromheen een shockerend verhaal, waarvan ik niet kan controleren of het klopt.

Dat is dus een formule voor Moord-en-Brand-roepende-mensen.
Misschien dat de heren met iets heel anders bezig waren.

Maar helaas gebeurd het in de praktijk wel degelijk. É;en van de leuke dingen aan natuurfotografie is het lekker rondlopen en genieten van wat voor moois er om ons heen is, daarnaast is het een sport om een mooi plaatje van een dier te maken waar je zelf geen invloed op hebt (met andere woorden, wat NIET blijft zitten)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
digipics
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2007 03:51
CONTACTCOLON

De Nederlandse boomkikker (Hyla arborea) is wettelijk beschermd omdat hij met uitsterven bedreigd is!
Daarnaast is het natuurlijk een hypocriete vorm van dierenmishandeling.
Een mooie foto laten zien van een boomikker terwijl je hem hebt gedood door het maken van de foto.
Canon EOS 400D met kitlens (en sinds kort ook de 1.8 50 mm)
Gebruikers-avatar
jspr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1149
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2007 22:13
WoonplaatsCOLON Barcelona
CONTACTCOLON

Ik zie dit als gamen met cheat codes. Als je het niet kunt moet je beter oeffenen :lol:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikers-avatar
Confession
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 680
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2007 17:15
WoonplaatsCOLON Diemen

jspr schreefCOLONIk zie dit als gamen met cheat codes. Als je het niet kunt moet je beter oeffenen :lol:
:D :D
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Het valt nergens te controleren of dit verhaal wel klopt. De foto's spreken ook niet echt voor zich. Daarbij staat in het artikel dat er vloeibare stikstof in de spuit flacon zou zitten. Het lijkt me niet logisch gezien het een plastic flesje lijkt te zijn.

Mocht het waar zijn heb ik er absoluut geen goed woord voor over. Het leuke van natuurfotografie haal je er zo wel gelijk vanaf en voor je het weet word iedereen met een dslr in het bos nagekeken.
Gebruikers-avatar
Aad1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1810
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2006 11:43
WoonplaatsCOLON Hillegom
CONTACTCOLON

geert h schreefCOLON Het leuke van natuurfotografie haal je er zo wel gelijk vanaf en voor je het weet word iedereen met een dslr in het bos nagekeken.
Als iemand niets te verbergen heeft mogen ze die best van mij wel nakijken :wink:
eugene
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 233
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2005 18:35
WoonplaatsCOLON Roosendaal
CONTACTCOLON

Is het waar wat er hier gemeld (gesuggereerd) wordt? Ik hoop het niet, maar ik ben er inmiddels wel achter dat natuurfotografen niet vanzelfsprekend ook natuurliefhebbers zijn. Kijk bij vogelfotografie bijvoorbeeld, daar worden vogels gelokt met behulp van geluidsopnames. Het is wettelijk verboden en dat weten ze. En toch telt het eigen belang boven dat van de vogels. Wat betreft boomkikkers weet ik dat als je op het juiste moment aanwezig bent, ze goed te fotograferen zijn. Als in de ochtend het zonnetje doorkomt, vinden de kikkers het heerlijk om zich op te warmen. Je kan ze dan goed fotograferen. Zo springerig zijn ze dan echt niet. Clubleden hebben beeldvullende foto's weten te maken met een 100 mm lens. Kunstgrepen zijn dus echt niet nodig.
Als ik na vele uren wachten en "net niet foto's" de goede foto maak, is de voldoening groot als het mij wel lukt. En lukt het een dag niet, dan probeer ik het later nog eens. Dat is voor mij de sport van natuurfotografie. Maar ik fotografeer in de eerste plaats voor mijzelf, als hobby. De fotografen die er foute manieren op na houden fotograferen vooral voor het incasseren van lof en/of geld. Alleen daar halen zij blijkbaar hun voldoening uit.
Gebruikers-avatar
Ducky
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 10:53
WoonplaatsCOLON Musselknoal
CONTACTCOLON

Op een ander foto-forum wordt verwezen naar een ooggetuige-verslag, we moeten dus wel concluderen dat dit helaas een waargebeurd verhaal is.
[size=75][b]Mijn [url=http://www.henkbentlage.nl]Fotowebsait[/url] en meer [url=http://submit.shutterstock.com/?ref=79083]hier[/url][/size][/b]
@iMen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 239
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2006 15:45

Ze staan met foto en al op Geenstijl, dus reken maar dat die niet meer onherkenbaar op straat rond lopen! Aanpakken! Dat kan je niet eens meer mens noemen!
[url=http://www.flickr.com/photos/mennovanwinden/]Foto's[/url]
[url=http://web.mac.com/mvanwinden]blog[/url]
Gebruikers-avatar
Erwin S
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1486
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2006 21:22
WoonplaatsCOLON Waalwijk

Mooi dat deze figuren te herkennen op de foto staan.
Het is niet voor te stellen dat iemand dit met die beestjes kan doen . :twisted:
Er moeten toch mensen zijn , hier of op Nederpix ( daar loopt er ook een draadje over), die die mensen meer hebben gezien of kennen.

Erwin.
Zien zegt meer dan 1000 woorden.

Website : http://www.erwin-stevens.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Twitter : https://twitter.com/#!/Erwin_Stevens" onclick="window.open(this.href);return false;
Facebook : https://www.facebook.com/erwinstevens3" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
niels tacoma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 387
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2006 18:30
WoonplaatsCOLON breda
CONTACTCOLON

dat soort mensen zou ik niet eens fotograaf willen noemen. ziek zwak en miselijk. geen goed woord voor over...
MVG
Niels Tacoma
canon 350 D, canon 17-40 L, canon 50mm 1.4, canon 60mm macro, sigma 70-200 2.8...
en een pracht van een bronica !
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Je ziet geen kikker er is geen bewijs. Ik geloof het hele verhaal niet wat een onzin. Alleen maar om natuurfotograven in een verkeerd daglicht te zetten. Die lopen in heel andere kleding als deze twee stadse figuren de dieren zien je op kilometers afstand aankomen.

Gr. Chris
Gebruikers-avatar
Frida
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 14 Feb 2007 17:03
WoonplaatsCOLON Putten
CONTACTCOLON

:shock: denk dat het een grap is hoor.. :? ,lijkt me tenminste te idioot verhaal om waar te zijn.. 8)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar