Raquel als proefkonijn.

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Ik heb me vandaag gewaagt aan het fotograferen van een vriendin.
Heb geen idee of ik een beetje redelijk zit, maar we hebben normale lampen en een ember light gebruikt om uit te proberen.

Ik ben heel stiekum wel een beetje trots, maar wil toch graag jullie mening cq verbeterpunten horen.

1.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=88861[/img]
2.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=88860[/img]
3.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=88862[/img]
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
Jen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 674
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2007 20:01
CONTACTCOLON

Ik ben niet zo heel erg enthousiast.
Ze komen op mij te donker over en ze zijn te weinig scherp.
De compositie vind ik bij 2 niet mooi, je ziet naar mijn idee te weinig gezicht.
1 vind ik een leuk idee met de kraag en haar blik is ook goed!
3 is leuk maar echt te donker vind ik.
[size=75]<i>Since january 2007 Eos 400D shooter...</i><b>
Check ook eens mijn website <a href="http://www.jenneferhessels.nl">jenneferhessels.nl!</a></b>

[/size]
Gebruikers-avatar
SpArKi
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2005 21:38
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard

Ik vind de foto´s erg leuk gedaan en vooral voor een 1ste keer!!

Ik denk dat het donkere een persoonlijke smaak is, ik hou er wel van.

#1, idee is leuk, alleen hij jammer genoeg niet helemaal scherp
#2, vind ik echt onwijs gaaf, het idee vind ik heel erg leuk bedacht, tis een beetje kunstzinnig geworden. Super gedaan!!
#3, ook deze vind erg mooi :D

Meid lekker door blijven oefenen en voor een 1ste keer is zeker niet slecht hoor ;)
Eindelijk een Canon eos 350D in het bezit
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Ik vind persoonlijk idd dat donkere wel mooi..
Maar goed een mening is een mening en ik vroeg er zelf om :D..

Sparki dank je voor je compliment... heb echt heel veel foto's geschoten gister, toen het licht was ging het nog wel maar savonds was het goed behelpen haha

De eerste vind ik ook de minste van de drie.. maar toch vind ik haar uitsraling erop wel wat hebben
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Arnoud
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 708
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2006 18:19
CONTACTCOLON

Voor een eerste keer ben je goed bezig. Valt niet mee om het licht te regelen. Wat mij wel opvalt is dat je veel ruimte onbenut laat in vooral foto 1 en 3. Bewust? Bij 3 kan ik me dat nog voorstellen doordat het model de foto inkijkt en waarbij ik dacht: waar zou ze naar kijken? Bij 1 vind ik het echter jammer. Misschien iets meer croppen?
Het idee achter foto 2 vind ik leuk gevonden.

Voor een eerste keer dus goed, maar bij komende series zou ik proberen ze iets lichter te maken en iets meer scherpte proberen te pakken.
www.vanderwal-fotografie.nl
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Deze heeft ze zelf nog een keer nabewerkt... ik vind deze wel mooier idd.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=88872[/img]
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Arnoud schreefCOLONVoor een eerste keer ben je goed bezig. Valt niet mee om het licht te regelen. Wat mij wel opvalt is dat je veel ruimte onbenut laat in vooral foto 1 en 3. Bewust? Bij 3 kan ik me dat nog voorstellen doordat het model de foto inkijkt en waarbij ik dacht: waar zou ze naar kijken? Bij 1 vind ik het echter jammer. Misschien iets meer croppen?
Het idee achter foto 2 vind ik leuk gevonden.

Voor een eerste keer dus goed, maar bij komende series zou ik proberen ze iets lichter te maken en iets meer scherpte proberen te pakken.
Bij foto 3 was je gevoel helemaal goed, de bedoeling was dat ze naar zeepbellen zou kijken, maar ik kreeg met geen mogenlijkheid de zeepbellen scherp.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
wierdeau
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2004 19:12
WoonplaatsCOLON Badhoevedorp
CONTACTCOLON

2 is leuk gevonden, door de compo versterk je het mysterieuze.
nieuwe website!
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

dat donkere is idd ene kwestie van smaak, en over smaak valt te twisten maar is altijd persoonlijk

ik hou er ook wel van

#2 is idd erg mystiek, leuk gevonden!
#3 de bewerking die je vriendin heeft gedaan vind ik nog wat gelig, verder leuke foto

gewoon lekker oefenen want op die manier kun je het alleen leren
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
Frida
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 14 Feb 2007 17:03
WoonplaatsCOLON Putten
CONTACTCOLON

Ik vind ze heel erg mooi!

[Als ik kritiek zou moeten geven: Liever ietsje lichter,omdat nu bij bijv. foto 1 het haar en de achtergrond een geheel zijn ..das best jammer..
Maar zelf heb ik nog nooit zoiets gedaan ,en als ik lees [bij reactie Arnoud] dat het eerste keer is,dan vind ik ze helemaal fantastisch!]

Bij foto 2 ,hoe heb je dat gedaan? :shock:
GLAS? BORD? BOL ?
echt TOF 8)
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

wow bedankt voor de reacties:D

Frida die bol is een ember light... een soort lamp waar je allerlei kleuren mee kan instellen.. we waren daar een beetje mee aan het oefenen en bij toeval schoot ik hier een foto van.
Heb er nog een paar gemaakt, maar vandaar ook de gelige kleur.

Verder is het gewoon gedaan met normale lampen.. ik heb 2 staande lampen in me huis en di eheb ik dan ook gebruikt.
Ik vind het heel moeilijk om te onderscheiden wanneer een foto overbelicht word, dus dan hou ik hem liever donkerder, plus dat ik dat ook wel mooi vind.

Ik ga eerdaags me zoontje proberen vast te leggen op foto (ow jee haha) en dan wil ik ze wel licht maken, puur omdat het een kind is en ik een donkere foto niet bij een onschuldig ventje vind passen. (tenzij je een gemoedstoestand vast moet leggen, op me avatar is ook me zoontje nadat papa terug kwam uit afghanistan na 4 maanden dus dat vind ik dan wel weer mooi)
Is misschien niet echt een goede fotografen gedachte van me, maar ik kan het niet helpen.

Werd wel helemaal blij van je reactie Frida haha.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
diganiet
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1524
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2004 16:44
WoonplaatsCOLON Nieuw Buinen
CONTACTCOLON

Hoi,

Ideeen zijn leuk bedacht maar er zijn toch een paar punten waar je denk ik de volgende keer rekening mee moet houden.

Kleurbalans is niet juist, Gewonen lampen veroorzaken vaak een gele gloed en de huidtinten van deze vrouw zijn veel te geel. Maar dat is in photoshop natuurlijk nog wel bij te werken.

De 1e foto oogt met name op de ogen niet helemaal scherp en dat is toch wel belangrijk bij een portret. Pose is leuk gedaan!

Wat jammer is dat ze geen catchlight in haar ogen heeft, daardoor zou de foto wat meer sprankelen. Nu vind ik ze te donker.

De laatste vind ik de mooiste uit de serie maar ook hier zijn de huidtinten te geel maar dat is bij te werken.

Voor een 1e keer leuk gedaan!

Gr. Anita
http://www.anitameezen.nl
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik vind drie erg leuk bedacht.

Ik krijg bij 1 wel de neiging dat ze ontiegelijk scheel kijkt.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

dejong1racing schreefCOLONIk vind drie erg leuk bedacht.

Ik krijg bij 1 wel de neiging dat ze ontiegelijk scheel kijkt.
Ze loenst idd van zichzelf.. hoe later het werd hoe erger het werd maar daar kan je niks aan doen, het is ook een vriendin en geen model :lol:

Ik denk dat ik zowieso wel op zoek ga naar goede of betere lampen voor foto's..
bedankt voor de tips weer :D
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Ik ben met deze foto bezig geweest om te bewerken.. is deze in jullie ogen qua licht wel watbeter?

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=89021[/img]
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar