Park Rijssen

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
_desiree_
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 31 Aug 2007 13:12

Een paar foto's die ik een tijdje terug heb gemaakt in het park in Rijssen.
Wat vinden jullie ervan?

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding
arjan t
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 300
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2005 17:11
WoonplaatsCOLON Hulsen (Overijssel)

Hallo Desiree,

Wat leuk dat ik foto's tegenkom bij mij in de buurt! Ik heb hier vroeger weleens "stiekem" gevist :wink:

Nu over je foto's:

#1 Waarom eigenlijk niet in kleur? Dit was het eerste wat in me opkwam.
ook oogt de foto centraal, als je de bloem iets meer naar rechts of links had geplaatst kijkt de foto fijner.
#2 Leuke foto, alleen jammer dat het bankje er niet helemaal opstaat.
#3 Dit geldt net als voor foto 1 iets te centraal, maar de kleuren zijn goed!
ook zou je hem iets kunnen verscherpen met photoshop.

Ik had graag de exif info willen weten.

groeten,

Arjan.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

arjan t schreefCOLON Ik had graag de exif info willen weten.
Dat geldt voor mij ook! Vooral de tweede foto doet me afvragen welk diafragma-getal je hebt gekozen. Puur technisch voor mezelf...
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
_desiree_
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 31 Aug 2007 13:12

Bedankt voor jullie reacties, ik snap wat er bedoeld wordt. Had het al eerder gehoord idd (voordat ik die foto's had genomen ;) )
Hier nog even de exif info, en de orginele foto.

Afbeelding
1/400 | F4.5 | ISO 100 | 33.0 mm

Foto 2.
1/125 | F7.1 | ISO 100 | 18.0 mm

foto 3.
1/250 | F4.5 | ISO 100 | 80.0 mm

Ik ga de laatste tijd nogal regelmatig even naar het park om wat foto's te schieten ;)

Groetjes Desiree
Gebruikers-avatar
_desiree_
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 31 Aug 2007 13:12

Oh Arjan, je woont trouwens in dezelfde plaats als mij :wink: maar nu gaan we een beetje off-topic he :roll:
arjan t
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 300
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2005 17:11
WoonplaatsCOLON Hulsen (Overijssel)

Nog een Nijverdaller :D offtopic? t'is jouw topic, vind het jammer dat wij geen park hebben, maar misschien komt er in de toekomst er wel een!


Nu over je foto:
Vind het origineel veel beter!, maar soms kan zwart/wit best mooi zijn.(Het plantje is trouwens een Rudbeckia.) Ik heb deze volgens mij ook in de tuin staan.

Jammer dat de foto net niet helemaal scherp is. Heb je wel goed gefocust? Soms kan je lens wat na-pendelen in de ai servo stand, maar wat voor lens gebruik je eigenlijk?

Voor planten/bloemen fotografie kan ik je een canon 50mm 1.8 aanbevelen. Haarscherp en niet schrikbarend duur. Kost rond de 90 euro bij Konijnenberg.

Heb je vragen die offtopic zijn stuur maar een PB.

groeten,

Arjan.
Gebruikers-avatar
_desiree_
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 31 Aug 2007 13:12

Ja, wie weet inderdaad, maar wij hebben heide ;) haha, waar woon je ergens in nijverdal?
Wist trouwens niet dat het plantje zo heette, dus nog weer wat geleerd!
Viel mij ook op dat de foto niet helemaal scherp is, maar heb ook nog een hoop te leren. Deze foto gemaakt toen ik net mijn 300d had (maandje geleden). Heb voor deze foto 18-55mm lens gebruikt.

Ik zat zelf nog te kijken naar een voorzetlens: Raynox DCR-250, ook niet zo duur. Maar denk dat ik daar volgend voorjaar maar verder naar kijk. Heb voorlopig even genoeg uitgegeven, en ben nog een studentje dus schoolgeld moet nu ook weer betaald worden..getsie ;)

Groetjes Desiree
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar