wanneer een digitale spiegelrefleccamera??

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
peterneijts
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2005 15:46

Hallo,

Sinds vandaag ben ik nieuw op dit forum.
Op dit moment beschik ik over een fujifilm finepix S602Z.

Ik ben van plan om over te stappen op een digitale spiegelreflex (EOS 300D).
Nu vroeg ik me af of ik daar verstandig aan doe. De bedoeling is dat ik de camera ga gebruiken voor mijn aanstaande reis naar Nepal (hikking). Ik heb het idee dat mijn huidige camera (ervaring in Zwitserland) niet geheel meer voldoet (scherpte, diepte, resolutie etc)
Daarnaast zoek ik tips voor de aanschaf van een bijbehorend objectief. De huidige camera heeft een vaste.

Alvast bedankt voor jullie eventuele reactie.

[verplaatst naar hier door Mod]
Gebruikers-avatar
willemth
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2005 16:03
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Hoi ik had een jaar geleden de fujifilm finepix 4700 zeker geen slechte kamera omdat ik vroeger altijd spiegelreflext heb gehad en de 300d op de markt kwam voor een (betaalbare) prijs was mijn keus gauw gemaakt en heb daar zeker geen spijt van gehad.

De 300d voldoet aan mijn eisen en maakt voor mij perfecte foto's dus als de geld beurs het toelaat zou ik zeker die stap maken.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat goede objectieve ook prijzig zijn maar zeer de moeite waard er gaat een andere digitale wereld voor je open geloof mij maar.

Heel veel succes met je beslissing.

Ps Dit is een goede site en redelijk goedkoop:http://www.koopdigitaal.nl/
Groetjes Willem
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

de 300d is zeker aan te raden. Je koopt hem vaak met de "kitlens". Een 17-55 mm zoom. Wat ik je zou aanraden is een zgn "reiszoom erbij aan te schaffen. Vaak 28 tot 300 mm. Hiermee heb je van iets groothoek tot aan behoorlijk tele. de kitlens is je groothoek tot middelmatig telezoom.

De Tamron AF28-300mm XR Di is volgens velen een erg goede lens. Hij is ook de kleinste en lichtste in dat bereik (erg comfi met hiken).

Kijk eens bij dit draadje
http://www.300d.nl/forum/viewtopic.php? ... ight=28300
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

je fuji S6027heeft 6 megapix (juist?).. en fuji werkt met die super ccd, daardoor pixels in bijenraagvorm(zeg ik het goed?) waardoor er op een slimme manier geinterpoleerd wordt. dus, kweet dus niet of je foto's met de canon heel veel scherper gaan zijn en meer diepte gaan hebben. je hebt op de canon standaard een 18 55 lens, op je fuji heb je een 6 x optische zoom die toch meer biedt. ik weet niet welk geld je onmiddellijk wilt uitgeven, maar als je meer scherpte, diepte, enz wilt heb je meer nodig dan je kitlens.

ik raad je hierbij helemaal geen spiegelreflex aan hoor, zeker niet, ik zou niet meer terug willen, maar als ik t zuiver prijsgebonden zie, ... wat denken anderen?
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

sorry kzie dat ik mis ben, 3 megapix mar interpolutie naar 6, :roll:
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
Gebruikers-avatar
ferweg
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2004 16:48
CONTACTCOLON

Ook ik reis veel met een Rugzak en heb daarom onlangs de Sigma 18-125 gekocht. Wat 'vroeger' door ging voor een 28-200 dus.
De lens is licht en klein en redelijk licht sterk.
Ben ZEER tevreden over de resultaten gezien de mogelijkheden Vs prijs en formaat.
De lens is slechts iets groter dan de Kitlens.

Zeker in berg achtige gebieden is de 18mm vaak een uitkomst.
Om details of personen te fotograferen is de zoom van 125 redelijk toerijkend. Maar met digitale fotografie is het maken van een uitsnede veel gemakkelijker.

Ferdinand
K.G.H.W.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 09:52

Ben zelf afgelopen jaar in Nepal geweest met een hike. Toen had ik een canon Ixus V2 mee (2 miljoen pix). Heb daar wat leuke plaatjes geschoten. Maar ik miste toch wel veel instellingen die ik op mijn Rebel nu heb.
Weet niet hoe het met je eigen camera zit maar wat ik miste als ik terug kijk was.
1: Zoombereik
2: Iso instellingen
3: statief
4: batterij leven

Heb veel mooie foto gemaakt maat kan ze gewoon niet groot afdrukken omdat ik niet genoeg Pix had.

Maar het was wel lekker dat hij licht was. Ik merkte amper dat ik hem me droeg.
K.G.W.H ---> canon EOS Rebel, 18-55 MM EF-S, RC-5 Remote control, Velbon CX-444, 2X sandisk ultra II 256 MB, 1X sandisk 128 MB, toploadzoom minni.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

De 300D is zeker een leuk fotocamera, maar misschien een beetje TE groot voor echt reizen. Je moet hem echt MEEnemen als je ergens heengaat.
Natuurlijk krijg je hiervoor natuurlijk wel mooie foto's.

Maar kijk voor de gein ook eens aan de A-serie of G-serie van Canon...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
peterneijts
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2005 15:46

Bij kamera-express zag ik deze aanbieding.
Dit lijkt me erg voordelig, maar uiteraard de hamvraag: is dat ook zo...??

canon eos 300d (imp) bulk + ef-s 18-55 voor € 695,-

Daarnaast komt er nog van alles bij, want er kunnen geen gewone batterijen in en dus moet ik meerdere accu's aanschaffen om mijn foto's te kunnen maken en uiteraard nog wat geheugenkaarten
elke13
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2004 11:06
WoonplaatsCOLON Geldermalsen
CONTACTCOLON

Als je eenmaal gewend bent aan een spiegelrefex wil je niks anders meer :D Of ben ik de enige die daar last van heeft??
Ik vind de kwaliteit gewoon veel mooier. En het grote voordeel je kijkt door de lens, en wat je ziet komt ook echt op de foto.
Als je toch van plan bent om een spiegelrefex te gaan kopen dan zou ik hem ook zeker meer op vakantie nemen, anders krijg je zo'n spijt als je terug bent.
Naar de standaard lens zou ik er toch wel 1 mee nemen met een zoom bereik van minimaal 200mm
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar