Kreta augustus 2007

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Michaeldw

Begin augustus ben ik twee weken naar Kreta geweest. Daar veel foto's gemaakt, hieronder een selectie van twee dagen dat we met de auto zijn wezen rondrijden en van de samariakloof.

Graag jullie reacties!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding


6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Alvast bedankt voor jullie opbouwende kritiek!

Groeten,
Michael
Gebruikers-avatar
Jelte
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 371
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2007 06:32
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Foto 2 is mijn absolute favoriet. Prachtig geschoten.

Foto 7. zou ook prachtig zijn als er geen mensen op zouden staan, en een iets minder centrale compositie van de boom.
Gebruikers-avatar
Jen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 674
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2007 20:01
CONTACTCOLON

Mooie serie Michael!
Foto 1: jammer dat de lucht niet wat blauwer is, is nu wat weinig sprekend in de foto vind ik.
Foto 2: lekkere kleuren, prachtige foto.
Foto 3: de foto is goed maar zegt me minder, kan niet echt een onderwerp vinden, denk dat ik dat mis.
Foto 4: prachtig, mede erg goed omdat mijn aandacht wordt getrokken door wat er te zien is op t strand, eentje waar ik naar blijf kijken.
Foto 5: mooi!
Foto 6: de man lijkt niet echt scherp, meer de stoel naast hem aan de andere kant van de tafel, jammer.
Ik had zelf geprobeerd een foto van de man van dichterbij te maken, hem het te vragen misschien, ik denk dat dit een bijzonder portret was geworden.
Foto 7: ik ga mee met Jelte, mooie foto, compositie van de boten erg leuk, maar de mensen storen me.
Foto 8: schitterend, voor op een kaart!
Foto 9: vooral de diepte die je hebt weten te creeren rechts tussen de bomen door vind ik mooi.
Misschien was hij nog mooier geweest als je de foto rechtop had genomen en dan meer van het tafereel rechts, de mensen links op de foto maken de foto wat mij betreft minder...maar je kunt ze moeilijk wegjagen he ;-)
Foto 10: ook erg mooi, de jongen is echt het middelpunt door t sterke contrast!
[size=75]<i>Since january 2007 Eos 400D shooter...</i><b>
Check ook eens mijn website <a href="http://www.jenneferhessels.nl">jenneferhessels.nl!</a></b>

[/size]
Gebruikers-avatar
hippo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 569
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2006 16:22
CONTACTCOLON

Ik ben het eens met Jelte.

henk
Canon 40D/BG-E2 - Canon 50 mm F1.8 II - Canon EF 24-105 mm F4L IS USM - Canon 430 EX - Panasonic Lumix TZ 10
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ben het grotendeels eens met Jen

Foto 2 en 5 zijn mijn favo.

De kleuren zijn erg mooi, knap gedaan.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Videorep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 11:53
WoonplaatsCOLON Valkenswaard

Zeer mooie foto's om te zien.

Met welke lens zijn deze gemaakt ??????

Graag hoor ik het.


Groet John
Beginner
Canon EOS 400 met kitlens 18 - 55 +EF 24-105 F4L IS USM + EF 70-300 F4-5.6 IS USM + Battery Grip BG-E3, + 2x San Disk Ultra 2 1.0 GB + 1x San Disk Ultra 2 2.0 GB 1x San Disk Ultra 2 512mb
Gebruikers-avatar
Lampiew
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2007 19:20
WoonplaatsCOLON Houten

Vroeger ging ik altijd met een paar vrienden naar Hersonissos.
Dus veel plaatjes komen me bekend voor.

Ik vind het een mooie reeks geworden, ondanks dat sommige wat hard licht hebben. Maar goed daar kom je soms niet onderuit.

#1. Ergens 's avonds genomen (1/2 uur voor zonsondergang?) na een hete dag en stoffige dag zo te zien. Compositie kan spannender door een meer sprekende voorgrond. En takje rechts kun je misschien wegcroppen

#2. Top plaat, Heel mooi!

#3. Vind ik minder. Hard licht. Horizon is scheef.

#4. Niet slecht. Mooie horizontale lijnen. Heldere kleuren

#5. Mooi. Alleen stoort dat huisje rechtsonder een beetje

#6. Goed gezien. Hoort echt bij de serie. Misschien kan die persoon op de voorgrond weg. Die leidt af.

#7. Heel mooi. Goed scherp. mooie DOF

#8. Netjes maar een beetje saai.

#9. De kloof mag niet ontbreken inderdaad. Mooi ingekaderd door bomen. Maar het is wel een vakantie kiekje. Had je niet een foto vanuit de kloof???

#10. Goed gebruik gemaakt van tegenlicht. Dus onder omstandigheden een redelijke foto.

Dus toppers zijn #2 en #7. Minder vind ik #3 en #9.

groetjes,
Lampiew
50D, ef-s 17-55 F/2.8 IS, EF 70-200 F4/L IS, Tokina 12-24 f4, Speedlite 580EX, manfrotto 190cxprob, Gitzo G1278M. Sinds kort wat strobist spullen.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

Hoppa !!, kreeg gelijk zin om erheen te gaan.
Meeste is al gezegd, mooie serie inderdaad.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Michaeldw

Allemaal bedankt voor jullie reacties!

@ jelte
Foto 2 is ook mijn favoriet, heb m gebruikt als bureaubladachtergrond.
Foto 7, ja idd jammer van de mensen, maar zoals Jen al zegt: je kunt ze moeilijk wegjagen.

@ Jen
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Wat betreft foto 6, misschien is de man niet 100% scherp, maar ik vind hem niet onacceptabel onscherp. Misschien had ik hem beter kunnen vragen, deze is meer stiekem genomen. Volgende keer iets meer lef hebben. :)

Hippo en Rijk, bedankt voor jullie reactie.

@ John
De foto's zijn gemaakt met de Sigma 17-70, de meeste icm een polarisatiefilter.

@ Lampiew
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Meeste foto's hebben idd hard licht omdat ze overdag gemaakt zijn. Zag dat Sugarman met zijn foto's van Zuid Italie wat mooier licht heeft uitgekozen. Zal ook nog in zijn topic reageren.

foto 1 is inderdaad net voor zonsondergang gemaakt. Ik ben het met je eens dat de compositie spannender kan door een meer sprekende voorgrond. Heb getwijfeld om deze foto wel of niet te plaatsen, maar uiteindelijk tocht geplaatst, omdat de warme kleur me aanspreekt.

Bedankt voor de tip dat de horizon scheef is bij foto3, had ik niet gezien. :oops:

foto 9, ja de kloof mag inderdaad niet ontbreken, evenals deze (misschien standaard) foto. Ik heb nog wel foto's vanuit de kloof, die bewaar ik nog voor de update :wink:

@Closeshooter, leuk dat je reageert, bedankt voor je reactie. Ik heb je opmerking in mijn vorige topic (http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=37568) wel in mijn achterhoofd gehouden. Toen maakte je een opmerking over het feit dat ik bijna allemaal staande foto's had. ...hele vakantie last van gehad :wink: :P
Videorep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 11:53
WoonplaatsCOLON Valkenswaard

Hallo Michael,

Ga volgende week een week naar Turkije.
Zat te twijfelen om de Sigma met pol.filter te halen, maar ben inmiddels overtuigd.
De komende week maar even naar de speciaalzaak gaan, en hem effe halen.


Groet John
Beginner
Canon EOS 400 met kitlens 18 - 55 +EF 24-105 F4L IS USM + EF 70-300 F4-5.6 IS USM + Battery Grip BG-E3, + 2x San Disk Ultra 2 1.0 GB + 1x San Disk Ultra 2 2.0 GB 1x San Disk Ultra 2 512mb
Michaeldw

Hallo Videorep

Vandaar dat je het vroeg. Nou, ik heb er zeker geen spijt van gehad, lens zit echt heel vaak op mijn camera. Niet de snelste met sportfotografie (maar daar heb ik de 70-200 voor met ultrasonic voor supersnel scherpstellen), maar op vakantie vind ik het echt een super objectief!
De polarisatiefilter (B+W circ. polarisatie MRC) gaat er dan bijna niet af. Ben zeer tevreden met deze combinatie.
Videorep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 11:53
WoonplaatsCOLON Valkenswaard

ik ga er maar eentje halen met een b en w filter.
heb heel erg zitten twijfelen tussen de canon 17 - 85 IS en de sigma 17 - 70


ben nu overtuigd


groet john
Beginner
Canon EOS 400 met kitlens 18 - 55 +EF 24-105 F4L IS USM + EF 70-300 F4-5.6 IS USM + Battery Grip BG-E3, + 2x San Disk Ultra 2 1.0 GB + 1x San Disk Ultra 2 2.0 GB 1x San Disk Ultra 2 512mb
Gebruikers-avatar
rvingen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2005 12:41
WoonplaatsCOLON Veenendaal
CONTACTCOLON

Allereerst: mooie serie verzorgde, scherpe foto's met aandacht voor compositie.

Dan nog een ongevraagde tip m.b.t. foto 3: er is al gemeld dat de horizon scheef staat, maar daarnaast is de foto ook "bol" vervormd (als je de horizon rechtzet dan staat de waterlijn nog bol). Dit zie je vaker bij groothoekstanden (bij tele hol i.p.v. bol). Hier een linkje hoe je dat in Photoshop eenvoudig kunt aanpassen: http://www.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=88364

Ik heb jouw foto gebruikt als voorbeeld - laat even weten als ik te vrij ben geweest, dan haal ik hem weg.

/Rob
[size=75]"...life is short and the world is wide..."[/size]
Gebruikers-avatar
Jelte
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 371
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2007 06:32
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

rvingen schreefCOLONAllereerst: mooie serie verzorgde, scherpe foto's met aandacht voor compositie.

Dan nog een ongevraagde tip m.b.t. foto 3: er is al gemeld dat de horizon scheef staat, maar daarnaast is de foto ook "bol" vervormd (als je de horizon rechtzet dan staat de waterlijn nog bol). Dit zie je vaker bij groothoekstanden (bij tele hol i.p.v. bol). Hier een linkje hoe je dat in Photoshop eenvoudig kunt aanpassen: http://www.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=88364

Ik heb jouw foto gebruikt als voorbeeld - laat even weten als ik te vrij ben geweest, dan haal ik hem weg.

/Rob
Een erg leerzame oefening is dit Rob.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar