"THE END"

De beste en mooiste foto's in de categorie 'Architectuur & Gebouwen'

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators, Invited users

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
-darkness-
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2007 16:24
WoonplaatsCOLON Antwerpen

AUSCHWITZ ... voor velen het einde ... Gelukkig ben ik weer heelhuids thuis en heb ik tijd gehad om enkele foto's te bewerken. De bedoeling was om eens met een andere kijk of bewerking de gruwel weer te geven.

Graag jullie reacties THX

1


Afbeelding

De hoofdingang en uitgang .... voor de velen enkel de ingang !


2


Afbeelding

Wat moest doorgaan als doucheruimte was in werkelijkheid de gaskamer.


3


Afbeelding

De allerlaatste blik naar buiten ... het laatste raam ... het laatste vleugje daglicht. ( raam naast de deur op foto 2 )


4


Afbeelding

zyklon-B kristallen


5


Afbeelding

Het einde van de lijdensweg, de pijn, de verschrikking ...voor velen de verlossing.



.
Laatst gewijzigd door 2 op -darkness-, in totaal 22 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Erg indrukwekkende plek waar ik zelf graag ook nog eens een keer mijn CFje vol wil schieten...

Er zitten zeer zeker mooie tussen in deze serie! Verrassende bewerkingen soms!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ingrijpend.

Goede toning in je platen.
Maar ik neem aan dat je er nog meer hebt?
Ik ben er nooit geweest, wel veel over gelezen. Maar ik mis een beetje de foto's van buiten.

Lastig om commentaar op te geven vanwege de beladenheid, dus vanuit dat oogpunt is de serie geslaagd
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
-darkness-
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2007 16:24
WoonplaatsCOLON Antwerpen

Foto's maken in Auschwitz is moeilijk ... Ik was als eerste binnen om 8uur en om 8.30uur was het reeds koppen lopen :twisted:

Het is een echte trekpleister ... ik was er op 15/08/2007 en je kon er over de koppen lopen ... Ik weet niet of het er altijd zo druk is maar foto's maken onder die omstandigheden is erg moeilijk.
Laatst gewijzigd door 3 op -darkness-, in totaal 16 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Indrukwekkend neergezet.
De blauwe toning in 1 t/m 4 legt een link naar het blauwzuur en ....

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Heel, heel, heel erg mooi.

Wetende dat ook daar familie van mij heengegaan is blijf ik me iedere keer weer verbazen hoe mooi je een dergelijke doodsmachine kunt vast leggen.

FF of toppic. ik was even op het verkeerde been gezet; AUSCHWITZ ... voor velen het einde ...

aangezien ik vrijwel gepast en ongepast grapjes maak las ik het eerst verkeerd.........Maar dat doet er niet aan af wat een fraaie plaatjes. Ik moet er ook maar eens naar toe.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
fotoarts
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 4551
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:19

Extreem neergezet en daarmee vrijwel ontdaan van de rauwe werkelijkheid die zich daar heeft afgespeels. Een keuze die ik niet gemaakt zou hebben..







Anderzijds, mooie bewerkingen die een beklemmende sfeer weergeven.
Fotografisch dik in orde dus.
Gebruikers-avatar
Bianca Hilhorst
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2006 12:08
WoonplaatsCOLON Gorinchem

Schitterende foto's met een lugubere sfeer. Past helemaal in deze setting. Je beseft wat vooor gruwelijks hier heeft plaatsgevonden.
Niet geschoten is altijd mis
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Eindelijk eens een serie van Auschwitz waar ik me geheel kan vinden in de bewerking. Niet z/w maar in kleur - realiseer je dat de mensen die daar waren het namelijk ook niet in z/w zagen, maar dat we door de historische beelden wel dat idee altijd meekrijgen. Auschwitz is ook het kamp waar ik ooit nog eens m'n cf wil volschieten. Bij het zien van deze beelden helemaal, al ben ik bang dat ik ze niet kan evenaren... laat staan overtreffen. Ook de bewerking - HDR in #2? - maakt het helemaal af voor mij.

Saillant detail, wat me opviel toen ik een opmerking wilde maken over het kader dat ik niet zo mooi vind... de beste foto's die ik ooit van Auschwitz gezien heb (op één foto na die op DPZ staat) worden gemaakt door iemand die zich als nick "Darkness" heeft aangemeten.

Mocht iemand geïnteresseerd zijn in het verhaal van een overlevende van Auschwitz, kijk dan eens op Lulu. Titel: Goddank, geen concentratiekamp maar een werkkamp. Geschreven door wijlen mijn oma...
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

@Ytos ik ken de verhalen van inspuiten van blauwe inkt om blauwe ogen te krijgen en andere verschrikkelijke zaken die ingespoten zijn om te kijken hoe een lichaam daarop reageert en hoelang een piloot het kan uithouden in koud water ed. Verschrikkelijk, en dat die overlevenden, nog zo oud zijn geworden en met opgeheven hoofd de wereld in gegaan zijn en er weer bovenop gekomen zijn, heel bijzonder.

Ik ben zelf in Bergen Belzen, Amersfoort en Westerbork geweest maar ik denk dat Auschwitz, wel een wat beklemmendere experience zal zijn.

Na deze fotoreeks ga ik denk ik toch maar boeken, misschien met een familielid nu het nog kan.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ytos schreefCOLONMocht iemand geïnteresseerd zijn in het verhaal van een overlevende van Auschwitz, kijk dan eens op Lulu. Titel: Goddank, geen concentratiekamp maar een werkkamp. Geschreven door wijlen mijn oma...
Dank voor de link; ik ga de download op een rustig moment lezen.

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Endorfin
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2007 14:05
WoonplaatsCOLON Valkenburg a/d Geul

Als je deze foto's bekijkt lopen je de rillingen over de rug. Een ervaring die je ongetwijfeld ter plaatse hebt ondervonden, en dan nog zo'n mooie platen schieten!!

Qua bewerkingen is de sfeer erg goed vastgelegd en eens anders dan altijd in z/w. Persoonlijk vind ik het jammer dat de kreet boven het toegangshek niet meer leesbaar is. Daarnaast is het blauwe raam van foto 3 voor mij niet zo geslaagd. Dit in tegenstelling tot foto 4, topfoto !!

Groeten, Cyril
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

Erg indrukwekkend neergezet.
Kriebels lopen over mijn rug.

Ook voor mij staat deze plek nog op het lijstje, al weet ik niet of ik het aan kan. Vond Fort breendonck al shocking en dit is nog velen malen erger heb ik al van veel mensen gehoord.

Greetz

Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
Niels Bennink
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2007 17:38

Je hebt deze verschrikkelijke plek geweldig vast weten te leggen, en ook op de juiste volgorde hier neergezet.
Erg indrukwekkend!


Ik wil er zelf ook nog wel eens heen om het met eigen ogen te zien.
Erwin van de Beek
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2006 19:22
WoonplaatsCOLON Soest, Holland

Schitterende foto's..heel mooi bewerkt.
Grt
Steefke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2007 21:17

1 woord;
prachtig.
Uitvindingen zijn betere middelen naar een minder doel..
Berry van Aerle (op de dSLR na dan natuurlijk!)
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

mag ik voorstellen deze in de expo ruimte te promoveren, meestal zijn serie's van dit kaliber in zw/w om de duisterheid te benadrukken, maar hier op een dusdanige manier gebruik gemaakt van licht en kleur dat het de duisterheid benadrukt in full colour.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

This cannot be forgotten, zeer toepassselijk hier.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Puur als reeks zou de laatste nog een tandje blauw mogen hebben.
Hele sfeervolle reportage
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Een mooie serie....indrukwekkend. :shock:

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar