Goeie dan wel beste imageviewer

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Jager252
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 65
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 19:58

Als ik mijn foto's snel wil beoordelen. Gebruik ik irfanview als imageviewer. Ik beoordeel ze en gooi de niet 'mooie' weg. Maar is dit wel een juiste viewer. Of is er een betere die ik kan gebruiken.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

ZoomBrowser van de Canon CD.

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Dumber
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 411
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2006 19:34
WoonplaatsCOLON Houten
CONTACTCOLON

ik gebruik zelf irfanview of lightroom.
Werkt naar mijn inziens prima..
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Jager252 schreefCOLONMaar is dit wel een juiste viewer. Of is er een betere die ik kan gebruiken.
Weet ik veel, jij moet er mee werken.
Ik werk zelf ook met irfanview en het werkt op zich erg makkelijk. Soms wel wat traag met het inladen van foto's en qua kleuren heb ik wel eens het vermoeden dat het programma ernaast zit. Maar voor batchverwerking vind ik het heerlijk
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Pixort. DPP kan tegenwoordig eigenlijk hetzelfde, maar Pixort werkt lekkerder voor het vergelijken.
Gebruikers-avatar
De Mug
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2006 14:31
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Sec als viewer is er niets mis met Irfanview lijkt mij.
Pas als je iets met de foto's gaat doen wordt het een ander verhaal.
Canon 350D + kitlens+ Furch S-21-SR
[url=http://www.peterzwarts.nl/]peterzwarts.nl[/url]
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

ACDSEE
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
fotoborst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 433
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2005 00:07

jvanarkel schreefCOLONACDSEE
idem
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

De viewer van Lightroom of Adbobe Bridge voldoet prima voor mij. Daar weet je zeker van dat ze met de kleurprofielen overweg kunnen. Zoombrowser ook trouwens.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Jager252 schreefCOLONAls ik mijn foto's snel wil beoordelen. Gebruik ik irfanview als imageviewer.
Selecteren op basis van scherpte en compositie kan natuurlijk met een willekeurige viewer, zeker als je JPEG bekijkt.

Met RAW-bestanden wordt het wat moeilijker.

Als een viewer gebruik maakt van de "conversie" van Canon middels de vrijelijk verkrijgbare SDK (software development kit) is er niets aan de hand.

Vogelt de maker van de viewer zelf uit hoe te converteren, dan loop je de kans dat er wat mis is met de kleuren en soms met de scherpte.

Hoewel ik zelf voornamelijk DxO gebruik (en heel af en toe PS Elements 5) snap ik niet helemaal waarom zo snel wordt afgestapt van Canon's ZoomBrowser en DPP.
Maak je gebruik van Picture Style dan heb je (voorlopig?) niets aan de "andere" viewers.
't Is goed en gratis en een update is zeer snel beschikbaar voor nieuwere camera's.

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Het voordeel van viewen met Ligthroom 1.1 of Bridge is dat je de RAW versies kunt zien en met dubbelklikken dan automatisch in Photoshop terecht komt voor de bewerking ervan. Bewerken kan met LR natuurlijk ook.

Met een browser als ZB, die als browser prima is dan heb je heel wat meer handelingen uit te voeren voordat je in Photoshop terecht komt voor de bewerking. Dat gaat niet door te dubbelklikken op de foto.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Digilike schreefCOLONHet voordeel van viewen met Ligthroom 1.1 of Bridge is dat je de RAW versies kunt zien en met dubbelklikken dan automatisch in Photoshop terecht komt voor de bewerking ervan. Bewerken kan met LR natuurlijk ook.
Is natuurlijk helemaal juist als je eerst er een paar honderd euro tegen aan gooit :lol:
Selecteren en bewerken in DPP is soms voldoende :wink:

Ik heb niets tegen andere bewerkingssoftware, anders dan dat het geld kost.
Ik denk dat het geld, zo nodig, beter besteed kan worden aan betere objectieven.

Het idee, dat de Canon CD's bij de meeste gebruikers nog ongeopend in de doos liggen, laat me niet los. :lol:

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

haha en dat is natuurlijk ook weer waar! :lol: Persoonlijk ben ik wel begonnen met DPP in combinatie met Zoombrowser. Maar met Lightroom en Photoshop kun je toch meer ;)

Maar goed, ik zou als het niets moet kosten Zoombrowser als viewer gebruiken omdat die de kleuren goed zal weergeven. Wil je er meer mee, zoals keywords toevoegen aan de foto's en dergelijke zodat je er ook foto's mee kunt beheren, dan ben je aangewezen op andere programma's. Volgens mij kan een programma als picasa dat wel. Misschien de huidige versies van Infranview ook?
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Jager252
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 65
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 19:58

Ik zal zoombrowser eens installeren van de cd :oops: :oops:
Boldy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 478
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2005 16:41

boels069 schreefCOLON
Jager252 schreefCOLONAls ik mijn foto's snel wil beoordelen. Gebruik ik irfanview als imageviewer.
Selecteren op basis van scherpte en compositie kan natuurlijk met een willekeurige viewer, zeker als je JPEG bekijkt.
Daar ga ik toch niet mee akkoord, dat je een willekeurige imageviewer kan gebruiken om scherpte te beoordelen.
Ik heb zelf nog maar pas ondervonden dat die van windows Xp echt "bagger" is.
Ik gebruik nu vooortaan zoombrowser en Dpp. En echt, er is een nieuwe wereld voor me open gegaan ! :wink:
Ik begon echt gedemotiveerd te geraken omdat ik nooit echt tevreden was over mijn foto's.
Nu blijkte het vaak niet aan de foto's te liggen , maar aan de windowsviewer.
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

ACDSEE
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Ik gebruik ook ZoomBrowser van de Canon CD en dat bevalt me prima.
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
pixelpop
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2007 07:09
WoonplaatsCOLON Lelystad

faststone image viewer

snel en met geweldig handige ""loepfunctie" voor snel 1:1 checken
van scherpte.

gratis te downloaden op www.faststone.org
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar