[VERZAMELTOPIC] Mensen en portretten DEEL3

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

musicjohn schreefCOLON...
En dat vind ik een hele foute instelling. We proberen juist om de leden ervan te overtuigen dat ze op foto's moeten reageren, ook al zijn ze zelf helemaal nog niet gevorderd of kundig op dit gebied. We moedigen juist aan om in dat geval hun "gevoel" te laten spreken.

Zoals jij het nu schrijft lijkt het alsof je wilt zeggen: "Tenzij je zelf ook iets presteert vind ik het ongepast dat je iets over mijn foto's zegt".

Maar goed, misschien zie ik dat fout.
...:mrgreen:
Nee, dat zag jij dus WEL juist... in a way...
Het commentaar triggerde mij om eens in ZIJN album te gaan kijken. Toen ik daar niets trof, was ik toch wel wat gepiqueerd inderdaad.

Goed, wéér wordt ik op mijn schrijverij becommentarieerd... ik denk dat ik 's op zoek ga naar "Hoe wordt ik een correct forummer" :wink:
Ik laat me dus NIET uit een veld slaan he, maar kennelijk moet ik nog veel leren, ook op dit gebied (net als scherp stellen op de ogen :lol: ).

Ik edit mijn post nog maar weer 's :twisted: ... Zit wat in.. om nieuwe leden dit juist wél te laten doen. Het kwam alleen met een lege map op mij nogal wijsneuzerig over.... maar nogmaals.. ik heb kennelijk nog wat te leren ...
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Het is allemaal niet zo'n ramp Wheely. :wink:

Iemand die vanuit z'n gevoel spreekt kan soms meer toevoegen aan de commentaren van een foto dan iemand die puur op technische gronden een foto beoordeeld.

Een technisch goede foto maakt nog geen mooie foto, en een mooie foto is doorgaans technisch geen goede foto. Ik maak liever de laatste soort. :lol:

Gr. John
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
rsvb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 12:01

Petra kijkt zomaar ergens naar.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=85547[/img]
Gebruikers-avatar
joboris
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1235
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2004 13:24
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Wheely schreefCOLONNee, blijf vooral doen wat je hier doet... zo bedoelde ik mijn opmerking niet. Maar ik mis dus "tegenwicht", en ging daarom ff kijken wat ik in een album kon vinden.

Je opmerking over kreukels moet me dan maar op DEZE manier op scherp zetten..... :lol:
Wat heb je toch met de albums op het forum Wheely :D
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Ik heb zojuist besloten hier niet meer op in te gaan... geen vervuiling door een probleempje wat ik kennelijk met mezelf heb.... :twisted:
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Gebruikers-avatar
Brian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 789
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2005 10:06
WoonplaatsCOLON Maas & Waal
CONTACTCOLON

rsvb schreefCOLONModel ( Petra89 ) kijkt breedbeeld
Lijkt me met een mobiele telefoon genomen. Sorry, maar een belabberde kwaliteit.
Petra kijkt zomaar ergens naar.
Is stukken scherper. maar ik ontkom niet aan de gedachte dat dit testshots zijn met een camera die je nog niet zo lang hebt. :cry:
Canon 40D / Canon 50mm f1.8 / Tokina AT-X 12-24mm f4 / Canon 24-105 f4.0L IS USM / Sigma 70-200mm f2.8 EX APO DG MACRO HSM / Canon 430 EX
rsvb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 12:01

Leeuwtje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 05 Aug 2006 19:57

Bij deze foto heb ik een diffuus scherm voor het raam gezet.
Voor de mensen die zich vergissen het is een knie geen schouder :wink:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=86471[/img]
Gebruikers-avatar
yvowillems
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2007 08:04
WoonplaatsCOLON Oostrum (LB)
CONTACTCOLON

Vorige week samen met mijn vriendin.

gewoon spontaan genomen tijdens een wandeling met de hondjes.

Afbeelding
[url]http://www.yvowillems.nl[/url]
C8080
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 954
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2006 16:50

Mijn lieve vriendin: Mieke

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=86550[/img]
Gebruikers-avatar
Confession
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 680
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2007 17:15
WoonplaatsCOLON Diemen

@C8080 geinige bewerking

van mij een straatportretje
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=86848[/img]
zou hij opknappen van z'n moddermasker? :lol:
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

thalita, grappig, je been, komt wat raar over als je het niet had gezegd

rsvb, nette plaat,

c8080, kvin m wat oversharpened

confession, compo is mooi

cor, m'n studiootje is heerlijk :wink:

Afbeelding
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Tom,

Vooropgesteld dat ik het prachtig vind om naar te kijken. :P

Maar tegelijkertijd vraag ik me toch af wat dit nog met fotografie te maken heeft?

Dit is het resultaat van een kunstzinnige bewerking. Is zie het daarom als een kunstwerk, een grafische creatie. Maar een foto? Nee, dat niet meer. Het had net zo goed een pentekening kunnen zijn. En het is hier tenslotte een fotobeoordelingsforum. :?

Sorry voor mijn eerlijkheid. Ik ventileer hier slechts mijn mening.

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

@Musicjohn:
Ik vind deze bewerking van Tom weer hélemaal weergaloos. Het zelfde als Japer's bewerking vaak, van zijn foto's. Dat het dan zo nu en dan meer op tekeningen gaat lijken, dan nog op een foto, stoort mij geenszins. Sterker nog, het laat zien waar het digitale toe in staat is.

Het zijn hele werelden op zich, soms... maar dat je steeds minder kunt onderscheiden waar het fotograferen stopt, en het artistieke bewerkingen begint.... ik vind dat niet zo belangrijk eerlijk gezegd.

Maar ja.. "Smaeck ende Twisten......" :wink:
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Wheely schreefCOLON@Musicjohn:
Ik vind deze bewerking van Tom weer hélemaal weergaloos.
Dat vind ik ook Wheely. :P

Maar zoals gezegd, dit is een fotobeoordelingsforum, en geen art-beoordelingsforum.

Dit is "Mensen en portretten". Ik kan nu niets zinnigs over de "foto" zeggen omdat het geen foto meer is. Niet over de belichting, niet over het D.O.F. niet over... enfin, je snapt wel wat ik bedoel.

Art is prima, en ik heb er ontzettend veel respect en bewondering voor. Maar plaats het dan wel in de juiste rubriek. We hebben er een speciaal topic voor:
EOS DIGITAAL schreefCOLON Digital Art
Zet hier je (zwaar) bewerkte foto's neer
Snap je mijn emotie ook een beetje Wheely?

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

:) bedankt voor jullie reacties!,
toch ben ik van mening dat dit geen digital art is, t is portret, zelfportret. met ja... ok :wink: een nabewerking. digital art vind ik zo... tja, neigt naar t clichematisch toepassen van filters om een 'arty foto' te maken. dit is niet met deze intentie gemaakt. we zijn zo ver gevorderd op vlak van digitaal dat het door elkaar loopt. mijn intentie met fotografie is m'n creativiteit kwijt raken, mezelf raken, anderen raken, beelden creeëren, sitiuaties maken. voor mij is dit fotografie.
dit verdient idd niet altijd puur reactie meer in de zin van diafragma, techniek etc .
toch is het deels technische uitgevoerd en ben ik vertrokken van perfect technisch correcte beelden, genomen in studio, met lichtmeter etc.

ik maak geen art, ik maak fotografie.
als jullie akkoord zijn blijf ik graag posten in portret, als de mods t art vinden wil ik t ... tja :D dan verschuif je het.

dankje! :wink:
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Nu je me wijst op Digital Art, kan ik je weer hélemaal volgen.

Toch kan ik ook Tom zo goed volgen...

't Zal wel liggen aan de dunne scheidslijn in deze twee werelden, dat ik niet goed kan beslissen, "op welk paard te moeten gaan zitten".

Hoe dan ook, hoop ik dat mensen als Tom in deze club fotografen hun werk blijven laten zien, want ik vergááp me aan de trucendozen die ik niet eens snap, die er zijn kennelijk, om dit fraaie werk te maken.

Goed, back on topic .. (dat ik dat wéér moet zeggen.... :oops: :oops: ).
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

tom schreefCOLONik maak geen art, ik maak fotografie.
als jullie akkoord zijn blijf ik graag posten in portret, als de mods t art vinden wil ik t ... tja :D dan verschuif je het.
Tom, ik val je niet aan hoor, begrijp me niet verkeerd. En zoals ik eerder schreef; ik kan jouw bewerkingen absoluut wel waarderen. Ik vind het grote kunst. :D

Maar als we de foto niet kunnen beoordelen op belichting, scherpte, contrast, kleur, etc. etc., wat moeten we dan wél beoordelen?

M.a.w. wil je jouw platen aanbieden ter beoordeling, of wil je exposeren? Als er niets te beoordelen valt, (behalve door te roepen "mooie bewerking" of "niet mooie bewerking") dan neigt het toch naar exposeren.

Maar nogmaals, ik kijk er graag naar. :wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

musicjohn schreefCOLONMaar als we de foto niet kunnen beoordelen op belichting, scherpte, contrast, kleur, etc. etc., wat moeten we dan wél beoordelen?
Wat te denken van effect, opgeroepen emoties, verbazing, bewondering of afschuw, creativiteit, ....

Vrijwel iedereen kan met heftige oefening en goede spullen een technisch volmaakte opname maken.

Weinigen kunnen iets moois maken.

Bewerken van opnamen is zo oud als de fotografie zelf, de middelen daartoe zijn legio geworden.

Dat is goed.

Dus Tom, blijf komen met verrassingen!

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
pinkie and some brain
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 458
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2006 21:50
WoonplaatsCOLON Amsterdam

@Talitha: ik vind hem wel errug(!) krap. Compo is wel mooi en de knie om op te leunen werkt voor mij ook wel.
@YvoWillems: beetje standaard, maar wel fijn. Dof is mooi.
@C8080: De bewerking maakt hem af voor mij, ik vind alleen de handen een beetje een rare positie hebben
@Confession: tja... ik weet niet, ik denk het niet.
@Tom: twijfelgeval of dit nu een portret is of niet. Maar die discussie is al uitgebreid gevoerd. Ik vind hem wel errug fijn in ieder geval...

Simon
Ik rust mijn koffer :wink:
Geen Canon meer, maar Fuji...
X-M1, XF18-55mm F2.8-4 R LM OIS, XF27mm F2.8
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar