Hulp bij aanschaffen nieuwe flitser (430 EX?)

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Proximus
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2007 07:09
WoonplaatsCOLON Hardegarijp

Ik heb mijn flitser ook bij camera4all besteld, ging inderdaad aardig snel. Toevallig dezelfde flitser :D
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

ga je tevreden mee zijn, werkt aardig. ik gebruik m vaak om te bouncen,
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
Patrickk
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2007 18:49
WoonplaatsCOLON Druten

MarkGrob schreefCOLONPrima flitser!
Z'n grotere broer 580EX en diens opvolger 580EX II zijn een stuk duurder, maar daarentegen krachtiger en kunnen als master werken als je met meerdere flitsers aan de slag wilt.

Een omnibounce kapje is handig als je direct gaat flitsen. Dus recht naar voren op het onderwerp. Dan wordt het licht meer verspreid en krijg je een zachtere schaduw. Echter hierdoor neemt de kracht van de flits wel iets af omdat het difuus wordt verspreid. Het E-TTL systeem zal dat gewoon ook meten met de voorflits, dus daar hoef je dan verder geen rekening mee te houden.
Ik lees op het forum over "krachtiger" en "te gebruiken als master"; vast en zeker belangrijk! Wat ik ook wel wil weten is hoe de keuze wordt als je kijkt naar de snelheid van de flitsen; Ik bedoel: Mijn camera kan 3 foto/sec; ik neem aan dat de flitser dit niet kan bijhouden (???) Elders op internet stond een tip om op feesten (bijvoorbeeld) veel foto's van mensen vlak achter elkaar te maken zodat er altijd wel een leuke foto tussen zit ipv te poseren.

Hoe goed kan zo'n flitser dit volgen? en welke kun je dan beter nemen?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt voor je reactie.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar